joi, 13 iulie 2017

"Splendorile verii" au ajuns la Clubul CFR Iaşi de la Râpa Galbenă




Miercuri, 12 iulie 2017, după furtuna de la Iaşi, în "Dulcele Târg" a răsărit din nou soarele şi cu această ocazie Clubul CFR de la Râpa Galbenă a găzduit, în faţa unui public numeros şi în sala mare de spectacole vernisajul expoziţiei "Splendorile verii în culori şi versuri", organizată de Uniunea Artiştilor Plastici / UAP - Filiala Iaşi.

Expozanţii au fost Gabriela Cucinschi (organizatoarea manifestării), Calistrat Robu, Dan Luca, Elena Chirica, Ovidiu Cucinschi, Mioara Tereja, Octavia Viziteu, Paul Răzvan Robu, Silviu Teodorescu.
Printre lucrările de pictură şi fotografie artistică s-a strecurat şi arta decorativă, cel mai tânăr expozant fiind elevul de numai 10 ani Silviu Teodorescu, din clasa a IV-a a Şcolii Gimnaziale "Ştefan Bârsănescu" Iaşi, cu o reuşită mini-expoziţie de quilling, apreciată şi de criticul de artă prof. univ. dr. Mihai Păstrăguş, care a menţionat: "Arta decorativă denumită quilling este un început bun şi promiţător pentru tânărul Silviu Teodorescu. El are toate şansele să facă un liceu de arte şi o facultate de profil, pentru a învăţa cât mai multe lucruri bune la acest capitol!".
În prezentarea expoziţiei, prof. Mihai Păstrăguş a mai spus: "Noi aici nu avem genii, ci însuşiri şi talente. Avem pictură, fotografie artistică şi artă decorativă. Arta modernă este o metodă de interpretare, cea clasică este o metodă de redare!".
Moderatorii manifestării au fost directorii Paul Zamfir (Clubul CFR Iaşi) şi Mihai Batog-Bujeniţă (Asociaţia Literară Păstorel Iaşi / ALPI), primul menţionând: "La Iaşi, în 1925, s-au inaugurat Clubul CFR şi Palatul Culturii. În această sală de la Clubul CFR Iaşi a concertat Corul Madrigal, sub bagheta maestrului Marin Constantin, dar şi un ansamblu coral venit din Statele Unite ale Americii. În această sală vrem să avem o armonie! Şi pictura este muzică!".
În continuare, au concertat în faţa publicului pianistele Rebecca Diaz-Hariga (12 ani, din tată peruan şi mamă româncă) şi Andreea Romanescu (18 ani), ambele coordonate la cercul de profil de la Clubul CFR Iaşi de prof. Iulia-Doina Dinu.
După ce Gabriela Cucinschi şi Calistrat Robu au împărţit diplomele de excelenţă din partea UAP expozanţilor şi scriitorilor prezenţi la eveniment, au urmat recitalurile de muzică populară ale elevilor Karla Ursu (8 ani) şi Andrei Nicăi (10 ani), cu multe premii la activ în concursurile de profil la nivel local şi naţional.
În cadrul manifestării de la Clubul CFR Iaşi de pe str. Râpa Galbenă nr. 12, au mai fost şi două lansări de carte, autorii fiind pr. Vasile Ungureanu (Simfonii poetice) şi jurnalistul Dan Teodorescu (Regi şi Regine la Palat). Într-un spectacol artistic de zile mari şi-au mai dat concursul epigramiştii şi poeţii de la Asociaţia Literară Păstorel Iaşi (Mihai Batog-Bujeniţă, Angela Pistol, Corina Matei-Gherman, Petronela Alexa, Eugen Deutsch, Vasile Larco, Sorin Cotlarciuc), iar actorul Emil Gnatenco a recitat din poezia patriotică a preotului Vasile Ungureanu.
Apoi pr. Vasile Ungureanu a recitat şi domnia sa, cu mult patos, din propriile poeme şi a spus: "Eu nu-s poet, eu sunt român, iar toţi românii sunt şi poeţi. Nu eu scriu versuri, ci îngerii îmi dictează ce să scriu!".
"Iată un Român adevărat, îl cheamă... Ungureanu!", a remarcat scriitorul şi comandorul (r) Mihai Batog-Bujeniţă.

Despre cartea "Regi şi Regine la Palat", de jurnalistul Dan Teodorescu, dedicată "sportului minţii" (şahul) şi culturii ieşene, au vorbit Mihai Batog-Bujeniţă, Paul Zamfir şi Eugen Deutsch, ultimul menţionând: "Prietenul Dan Teodorescu este un om foarte muncitor şi foarte serios în tot ceea ce face. În ultimii doi ani a scris şapte cărţi în opt volume. Cu pixul şi creionul în mână notează tot pe unde trece, la manifestările culturale şi sportive la care participă. De aceea îmi îngădui să-l numesc nu Dan Căpitan de Plai, ci Dan Căpitan de Plaivaz!".
În cadrul "reprizei a treia" a manifestării culturale ieşene, în discuţiile amicale purtate cu publicul spectator, Dan Teodorescu a tras "concluziile", pe care le-a împărtăşit prietenilor: "Până în prezent, ca turist şi ca director sportiv al Clubului Sportiv CFR Iaşi am vizitat 12 ţări europene. Am fost în Ungaria, Austria, Germania, Cehia, Slovacia, Ucraina, Polonia, Republica Moldova, Bulgaria, Serbia, Croaţia, Slovenia. Ca român, peste tot am fost primit cu multă ospitalitate şi am ajuns la concluzia că degeaba eşti tu Dan Căpitan de Plaivaz în ţara ta, deşi eu nu sunt, după armata făcută, decât... Locotenent în rezervă şi apoi retragere, dacă nu te raportezi şi la Europa, la lumea largă, iar România trebuie să fie cunoscută în toată lumea, nu numai în zona Carpaţilor. Am scris în cărţile mele despre modul cum România a ajuns să aibă succese în toată lumea, atât în sport, cât şi în cultură. Voi continua pe această linie, chiar dacă, pot fi şi de acord cu vorbele lui Stelian Tănase, care îmi spunea la un moment dat: Domnule Teodorescu, eu am să scriu în continuare cărţi, chiar dacă pe lumea asta va mai exista un singur cititor de carte şi acela am să fiu eu!".
(REDACŢIA)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu