sâmbătă, 5 iunie 2021

Scriitorii ieşeni au vizitat şantierul noului pod de peste Dunăre


* Brăilenii se vor lăuda cu ultimul pod de peste Dunăre (...înainte de vărsarea fluviului în Marea Neagră!)

Microbuzul condus de Alex David a ajuns pe şantierul noului pod de peste Dunăre, de la marginea municipiului Brăila. Pe 1 iunie 2021, delegaţia LSR - FINE a vizitat un şantier de mari dimensiuni, acolo unde se demonstrează că în România se pot construi obiective de importanţă naţională şi chiar internaţională. Scriitorul - Inginer CFDP Ilie Serediuc ne povesteşte în continuare:
Ca orice alt constructor de poduri, eram curios să văd șantierul și lucrările de la podul rutier suspendat care va lega orașul Brăila de orașele Tulcea și Constanța iar în viitorii zece ani va conecta nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei și delta Dunării. Deși vremea a fost potrivnică unei vizite detaliate, echipați corespunzător cu hanorace împotriva ploii și vântului de pe malurile Dunării, am luat la pas șantierul pentru a vedea cu ochiul liber și prin obiectivul aparatelor de fotografiat, lucrările executate la fundațiile podului dar și suprastructura măreață a celor doi piloni de 192 metri înălțime care pot fi văzuți de la mulți kilometri depărtare.
Pentru cititorul neavizat și curios, voi transmite mai departe câteva date tehnice: podul suspendat de la Brăila va avea o lungime de 1.974,3 m (1.120 m deschiderea principală!) plus 220 m viaducte la capete. O lățime de 31,7m, va permite executarea a patru benzi de circulație (câte două pe sens, a 3,5 m lățime), două trotuare a 1,5 m lățime și o zonă mediană de 3,0 m lățime. Înălțimea liberă sub pod va fi de 38 m (la debit maxim!) care va permite navigația fluvială în condiții normale.
La terminare, podul suspendat va fi asemănător cu podurile suspendate de peste Bosfor din Turcia, care sunt cele mai mari din Europa. Valoarea estimată de beneficiarul podului la data licitației, este de circa 500 milioane de euro care include proiectarea, construcția podului și construirea a 22 km de drumuri de legătură care vor conecta podul cu restul drumurilor din rețeaua rutieră națională din zonă.
Constructorul este o asociere italiano-japoneză, între  firmele: Astaldi SpA (Italia) și IHI Infrastructure Systems Co. Ltd.(Japonia), doi mari constructori vestiți în lume pentru executarea acestor tipuri de lucrări. Sistemul de suspendare cuprinde două cabluri principale așezate pe cei doi piloni din beton și tiranți verticali de legătură între tablier (calea de rulare) și cablurile principale. La capetele celor două cabluri principale se află patru blocuri de ancorare din beton armat, poziționate în teren la adâncime mare. Angajamentul constructorului prin contract este de 36 de luni pentru terminarea lucrărilor și darea în funcțiune a podului și lucrărilor adiacente.
Garanția lucrărilor oferită de constructor este pentru o perioadă de 120 luni (10 ani), însă durata de viață a podului se măsoară în zeci și chiar sute de ani.
Deși vremea era potrivnică lucrului la exterior, constructorul japonez lucra la tragerea toroanelor de cablu între blocurile de ancoraj de pe cele două maluri și peste pilonii centrali ai podului. În interiorul pilonilor centrali sunt prevăzute puțuri de lift prin care vor circula lifturi de deservire a echipelor de mentenanță a podului.
Ilie Serediuc

  

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu