joi, 28 decembrie 2017

Amintiri la gura sobei: un meci istoric pentru Ionuţ Panţâru, cu un gol de 3 puncte împotriva lui "FCSB" (ex-Steaua)!



În seara zilei de vineri, 17 noiembrie 2017, etapa a 18-a, din sezonul 2017-2018, a Ligii I Betano de fotbal a programat meciul CSM Politehnica Iaşi - FCSB 1-0 (0-0), unicul gol al jocului fiind reuşit de puştiul Ionuţ Constantin Panţâru (fost la Ştiinţa Miroslava în sezonul trecut), în min. 47, cu un şut în diagonală din afara careului de 16 metri, în colţul lung al porţii stelistului Florin Niţă. Ambele echipe au ratat mari ocazii de gol pe durata disputei, prin Ştefănescu, Jo Santos, Cioinac, Sin, respectiv Ghohere, Tănase, Man, Budescu, Pintilii, Bălaşa. Putem spune că, prin intervenţiile avute pe durata partidei, portarul Koşelev şi fundaşul Mihalache, ambii de la CSM Poli Iaşi, au fost "eroii" gazdelor în acest duel istoric cu "subordonaţii" lui Gigi Becali! Într-un meci arbitrat de Marcel Bârsan, au evoluat echipele:

- CSM Poli Iași: Koselev – Sin, Mihalache, Frăsinescu, Bădic – Cioinac, Qaka – Jo Santos ('86 Chelaru), Mendes ('46 Platini), Panțâru – Andrei Cristea ('70 Ștefănescu). Rezerve neutilizate: Kelava - Cisse, Danale, Jagodinskis. Antrenor: Flavius Stoican (suspendat, a stat la tribuna oficială, de unde şi-a coordonat echipa).
- FCSB: Niţă – Enache, Bălaşa, Planic, Momcilovic – Pintilii, Nedelcu ('46 Man) – Teixeira ('75 Florin Coman), Budescu, Florin Tănase ('85 D. Benzar)  – Gnohere. Rezerve neutilizate: Vlad - J. Morais, Larie, O. Popescu. Antrenor: Nicolae Dică.
După partida din Dealul Copoului, mass-media locală şi naţională a consemnat următoarele declaraţii:
- Ionuț Panțâru: ”Este clar, acest gol înscris astăzi este cel mai important al carierei mele. Am fost un pic emotiv la început, pentru că FCSB este, clar, cea mai bună echipă din țară, însă, pe parcursul jocului, mi-am revenit. Golul îl dedic familiei. Mă bucur că am câștigat, nu contează că am înscris eu. Această victorie ne aduce un moral mai bun pentru următoarele jocuri”.
- Andrei Cristea: ”Mă bucur că l-am reîntâlnit pe Nicolae Dică. Suntem foști colegi. Este îmbucurător faptul că Iașul joacă fotbal. Ai nevoie de curaj, de personalitate. Nu cred că terenul este de vină pentru acest rezultat. Avem nevoie de constanță. În 2008, de la ultima victorie cu Steaua, am jucat pentru prima oară la Iași. Îmi aduc aminte cu plăcere de acel joc. Sunt motivat, îmi doresc cât mai multe victorii. Suporterilor le mulțumesc, au făcut o atmosferă foarte frumoasă”.
- Flavius Stoican: ”Sunt fericit și nu știu cum să mă manifest. Este o seară perfectă. Am discutat cu jucătorii înainte că putem să batem pe oricine. La oficială este destul de greu. Vreau să nu mai avem ieșiri. Am reușit o victorie mare, împinși de la spate de acest public minunat. Trebuie să avem mai multă încredere, nu trebuie să ne speriem de nici un adversar. Mai avem mult de muncă. E nevoie de un stadion mult mai mare pentru acești oameni care ne-au susținut în acest joc”
- Florin Tănase: ”Am avut atitudine, dar am avut și ghinion. Din păcate, în repriza a doua, am primit foarte repede gol. S-a repetat să facem un meci mai puțin bun după pauza competițională, însă sperăm să revenim la următoarele jocuri. Terenul a fost tare. Am pierdut un meci după nu știu cât timp. Sperăm să câștigăm următoarele jocuri și așteptăm pașii greșiți ai celor de la CFR Cluj”.
- Mihai Bălașa: ”Nu am arătat la fel de bine ca în meciurile trecute, dar ne-am creat ocazii. Iaşul a avut o ocazie şi a dat un gol. Asta e, mergem mai departe. Cu siguranţă că trebuie să fim mai motivaţi şi mai concentraţi pentru a nu mai avea asemenea sincope. Nu trebuie să ţinem cu Dinamo, chiar dacă ne ajută. Pe noi ne interesează ce facem noi. Trebuie să nu mai greşim şi să ne obţinem punctele”.
- Nicolae Dică: ”Am făcut un joc bun, am dominat, ne-am creat 7-8 ocazii, dar, din păcate, n-am reușit să marcăm. În partea secundă, am încercat să fim mai ofensivi. Adversarii s-au apărat în propria jumătate. A fost un episod atunci când am spart ușa. Până la urmă e doar un joc. Îi felicit pe cei de la Iași pentru acest rezultat. Îl felicit pe Andrei Cristea, care mi-a fost coleg la Steaua, că mai joacă la această vârstă. După antrenamentul de ieri, Alibec a rămas să execute niște lovituri libere. Chiar la prima lovitură a simțit o înțepătură la coapsă, așa că am decis împreună cu el să nu joace la Iași. Sper să fie ultima înfrângere din campionat”.
- Gigi Becali: ”Jocul e bun când câştigi meciul. Jocul e bun când ai mare ghinion şi nu intră mingea în poartă. Jocul e bun când mingea e numai la tine şi adversarul are o fază şi dă gol. Nu a fost vorba de aşa ceva. Banda stângă – moartă. Momcilovic, mort, parcă nu mai e acel Momcilovic. În partea dreaptă, Teixeira şi el a fost mort. În plus, Nedelcu nu trebuia să joace, după ce a venit de la naţională. Nu ai cum să câştigi un meci dacă evoluezi cu trei fotbalişti care sunt în afara partidei... Eu i-am spus lui Dică... De aia am luat lot numeros, pentru că am trăit momentele astea, mă refer la jucătorii obosiţi de la echipa naţională. Am trăit. De ce? Pentru că a jucat Nedelcu obosit. Ai grijă! Nu mai greşi! Spui că eşti obosit şi intră altul. La Steaua nu joci să te bată Iaşul. Eu nu mă joc!  Dică, ce atitudine a fost? Nu a fost nici o atitudine... Cum să lauzi echipa că iei bătaie? Nu e în nici un grafic echipa. Echipa e în grafic când e pe locul 1. Nu m-am băgat până acum, nu mă bag, dar o să-i spun că vreau să văd schimbări în minutul 20-25”.
Rezultatele complete ale rundei cu nr. 18, din perioada 17-20 noiembrie 2017, au fost: ACS Poli Timişoara - FC Botoşani 1-1, CSM Poli Iaşi - FC FCSB 1-0, ACS Sepsi OSK Sf. Gheorghe - Gaz Metan Mediaş 0-0, CSU Craiova - ASC Juventus Bucureşti 3-1, CS Concordia Chiajna - FC Astra Giurgiu 1-2, Dinamo 1948 Bucureşti - CFR 1907 Cluj 0-2, FC Voluntari - FC Viitorul Constanța 0-0.
Pe podiumul ierarhiei se află formaţii CFR Cluj - 40 pct, FCSB - 38 pct şi CSU Craiova - 36 pct. CSM Poli Iaşi se clasează pe locul 8, cu 24 puncte şi golaveraj 21-24, la egalitate cu Dinamo Bucureşti (locul 7, golaveraj 24-21).

* Koşelev, Mihalache şi Panţâru, în primul "11" din echipa ideală a rundei cu numărul 18

Revista LPF a stabilit echipa ideală a etapei a 18-a, în urma celor 7 meciuri disputate. În urma prestaţiei lor din meciul cu FCSB, trei fotbalişti de la CSM Poli Iaşi, portarul Alexei Koşelev, fundaşul Ovidiu Mihalache şi mijlocaşul Ionuţ Constantin Panţâru, au fost nominalizaţi în această formaţie, care se prezintă astfel:
PORTAR:
- Alexei Koşelev (CSM Poli Iaşi / 23 de ani / 6 jocuri) - Cel mai bun meci al său pe prima scenă din România. Intervenţiile sale au păstrat poarta fără gol încasat. Poate fi un pilon important în lupta moldovenilor pentru un loc în play-off.
FUNDAŞI:
- Cristian Manea (CFR Cluj / 20 de ani / 18 jocuri) - Din nou o prestaţie fără greşeală! Evoluţia din "Ştefan cel Mare" i-a adus a patra prezenţă în echipa etapei, devenind un candidat cu şanse mari pentru postul de cel mai bun fundaş dreapta din sezonul regulat.
- Andrei Burcă (FC Botoşani / 24 de ani / 18 jocuri) - Foarte bun pe toată durata meciului. A urcat des în atac, fiind un pericol permanent pentru poarta adversă, în special la fazele fixe. Prinde pentru a patra oară echipa etapei.
- Ovidiu Mihalache (CSM Poli Iaşi / 32 de ani / 6 jocuri) - O prestaţie entuziasmantă! A fost de netrecut în faţa celui mai bun atac din campionat. Un fotbalist experimentat, aflat la al șaptelea sezon pe prima scenă.
- Mario Camora (CFR Cluj / 31 de ani / 13 jocuri) – Un excelent mobilizator în momentele dificile. Siguranța de care dă dovadă căpitanul clujenilor este un atu pentru echipa lui Dan Petrescu în lupta pentru titlu.
MIJLOCAŞI:
- Ciprian Deac (CFR Cluj / 31 de ani / 17 jocuri) - A contribuit decisiv la revenirea CFR-ului în fotoliul de lider cu o pasă de gol, a șaptea în ediţia curentă (liderul Ligii 1 Betano la acest capitol) şi un penalty obţinut.
- Cosmin Bîrnoi (ACS Poli Timişoara / 20 de ani / 13 jocuri) - În ciuda vârstei, a avut o evoluţie consistentă. A marcat şi un gol, al doilea în ediţia curentă. Un fotbalist cu un mare potenţial de creştere.
- Serge Nyuiadzi (Astra Giurgiu / 26 de ani / 6 jocuri) - A fost cel mai bun jucător de pe teren. A marcat un gol, primul din contul său în Liga 1 Betano şi a scos penalty-ul transformat de Ioniţă.
- Ionuţ Panţâru (CSM Poli Iaşi / 21 de ani / 11 jocuri) - A marcat un gol spectaculos, primul în Liga 1 Betano din contul tânărului mijlocaş moldovean. Graţie reuşitei sale, Poli a bifat întâia victorie în faţa FCSB-ului de la revenirea fotbalului ieşean în elită.
ATACANŢI:
- Alexandru Mitriţă (CSU Craiova / 22 de ani / 13 jocuri) - A marcat primele goluri ale "alb-albaştrilor" pe noua arenă. Prin dubla reuşită în ultima rundă, rapidul jucător al Craiovei a ajuns la cinci goluri în ediţia curentă, în care mai are şi două pase decisive.
- Mihai Roman II (CSU Craiova / 25 de ani / 14 jocuri) - Deşi nu a înscris, a contribuit decisiv la două dintre reuşitele craiovenilor. În plus, a fost un pericol permanent pentru poarta adversă pe toată durata jocului.
ANTRENORUL ETAPEI:
- Dan Petrescu (CFR Cluj / 49 de ani) - A readus gruparea din Gruia în fruntea clasamentului, asta şi datorită unei defensive excelent aşezate în teren, formaţia clujeană bifând în "Ştefan cel Mare" al 12-lea meci fără gol încasat.

* Pe locul 8, la finele lui 2017
 
Să mai menţionăm că, până la finalul celor 22 de etape programate în 2017, CSM Politehnica Iaşi a mai reuşit următoarele rezultate: 1-2 cu Dinamo Bucureşti (în deplasare), 1-0 cu Astra Giurgiu (acasă, printr-un superb gol reuşit de Andrei Cristea, în min. 68), 1-2 cu Sepsi Sf. Gheorghe (în deplasare, s-a jucat la Braşov) şi 3-1 cu Juventus Bucureşti (acasă).
La finalul anului 2017, după 22 de etape din sezonul regulat, clasamentul în Liga I Betano arată astfel: 1. CFR 1907 Cluj - 49 pct; 2. FC FCSB - 47 pct; 3. CSU Craiova - 43 pct; 4. Astra Giurgiu - 37 pct; 5. FC Botoșani - 35 pct; 6. Viitorul Constanța - 34 pct; 7. Dinamo 1948 Bucureşti - 34 pct; 8. CSM Politehnica Iași - 30 pct; 9. ACS Poli Timișoara - 26 pct; 10. FC Voluntari - 25 pct; 11. Concordia Chiajna - 24 pct; 12. Gaz Metan Mediaș - 15 pct; 13. ACS Sepsi OSK Sfântu Gheorghe - 15 pct; 14. Juventus București - 9 pct.
În jurul datei de 3 februarie 2018, etapa a 23-a programează partidele: ACS Sepsi OSK Sf. Gheorghe - ACS Poli Timişoara, Dinamo 1948 Bucureşti - CSU Craiova,
CFR 1907 Cluj - CS Concordia Chiajna, Gaz Metan Mediaş - FC FCSB, FC Viitorul Constanța - FC Astra Giurgiu, FC Botoşani - ASC Juventus Bucureşti, FC Voluntari - CSM Politehnica Iaşi (Sursa: LPF)
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu