marți, 9 ianuarie 2018

Un nou început la Clubul CFR Iaşi de la Râpa Galbenă: A revenit în actualitate Cenaclul Literar "George Topârceanu"




Luni, 8 ianuarie 2018, la Clubul CFR Iaşi de la Râpa Galbenă,  un grup de oameni de cultură din Iaşi, printre ei fiind şi ceferişti, au hotărât ca Cenaclul Literar George Topârceanu trebuie să revină în actualitate, inclusiv cu spectacole de muzică, poezie, epigrame, momente de magie şi sportive, care vor avea loc în perioada următoare în sala mare a instituţiei.

La prima întâlnire de lucru au participat Dan Teodorescu, Mihăiţă Cornea, Laurenţiu Cocuz, Adi Gegiuc, Adi Bezna, Viorel Dolhescu, Ştefan Boboc-Pungeşteanu, George Marici, Emil Gnatenco, Vasile Vajoga, Mihai Batog-Bujeniţă, Cornelia Ursu, Paul Zamfir (directorul Clubului CFR Iaşi), un alt membru simpatizant fiind Andrei Maftei.
Întrebarea domnului comandor şi scriitor Mihai Batog-Bujeniţă, "Cine suntem, ce dorim să facem şi ce vom face efectiv pentru binele culturii ieşene?" şi-a găsit imediat răspunsuri printre membrii fondatori ai noului cenaclu "Topârceanu", cele mai importante luări la cuvânt fiind următoarele:
- Laurenţiu Cocuz: "Vrem să facem spectacole artistice în care să avem un public numeros. Să punem pe tapet toate valenţele culturale ale noastre, prin muzică, poezie, epigrame şi multe alte momente interesante. Fiecare dintre noi poate susţine recitaluri de multe minute, dar vrem spectacole care să nu depăşească 2 ore".
- Vasile Vajoga: "După câte ştiu eu cenaclul Topârceanu a luat fiinţă prin 1965 şi s-a închis, din lipsă de activitate, în 1989. E bine că acum vrem să-l reactualizăm, iar eu mă oblig să susţin recitaluri de epigrame şi poezie şi să fac momente de iluzionism, de magie".
- Emil Gnatenco: " Actele cenaclului Topârceanu sunt la mine, am să le caut şi sper să le găsesc cât mai repede. Am avut la clubul CFR Iaşi o trupă de teatru, iar elevii mei au ajuns studenţi şi actori profesionişti. Acum fac o pauză cu teatrul şi vă propun din partea mea doar câteva recitaluri poetice".
- George Marici: "Eu vreau să atrag în acest cenaclu cât mai mulţi tineri şi sper să reuşesc!".
- Dan Teodorescu: "Ca jurnalist am să promovez în mass-media din România, Germania, SUA şi Israel iniţiativa noastră. Ca poet am să susţin şi eu în cadrul spectacolelor de la Clubul CFR Iaşi de la Râpa Galbenă recitaluri lirice. De asemenea, pe 23 februarie 2018, de la ora 17.00, la Hotelul Moldova din Iaşi, îmi voi lansa noua carte în două volume, cu peste 1.100 pagini, care se numeşte <<Fotbalul Mic şi Fotbalul Mare
>>. Invit încă de pe acum pe colegii din cenaclul Topârceanu să susţină recitaluri muzicale şi poetice în cadrul acestei lansări, care pentru mine reprezintă a zecea carte editată în ultimii doi ani şi jumătate".
- Adi Bezna: "Activitatea de cenaclu va fi una internă, care ţine de bucătăria noastră, dar vrem să ieşim şi în spectacole cu public. Toată lumea care este prezentă aici are posibilitatea să prezinte diverse momente culturale în cadrul acestor spectacole! E bine că am găsit acest sediu generos la clubul CFR Iaşi".
- Paul Zamfir: "Ca director al clubului CFR Iaşi mă bucură această iniţiativă culturală, mai ales că printre cei prezenţi se află şi ceferişti. Orice activitate artistică găzduită de clubul CFR Iaşi este de mare interes pentru viaţa culturală din municipiul Iaşi!".
În final, după tradiţionala fotografie "istorică" de grup, s-a stabilit ca prima întânire cu publicul, într-o manifestare culturală găzduită de sala mare de spectacole a Clubului CFR Iaşi, de pe strada Râpa Galbenă nr. 12 să aibă loc joi, pe 25 ianuarie 2018, de la ora 17.30, moderatorul ei fiind actorul George Marici.
Până atunci însă, pentru stabilirea unor detalii tehnice şi artistice, membrii Cenaclului Literar George Topârceanu vor avea o nouă şedinţă de lucru în ziua de luni, 15 ianuarie 2018, de la ora 17.00, tot la clubul CFR Iaşi de la Râpa Galbenă. Pentru promovarea acestui cenaclu s-a făcut şi o pagină pe facebook, la adresa https://www.facebook.com/toparceanu.ro. Porţile cenaclului ieşean George Topârceanu rămân deschise... Vă aşteptăm cu mult drag!
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu