vineri, 16 iunie 2017

Scrisoare din America!




În urma lansării la Muzeul Unirii din Iaşi, în ziua de 14 iunie 2017, a cărţii "Un erou s-a întors acasă", de ing. Mihai Caba şi a reportajului publicat de subsemnatul în mass-media, am primit următoarea scrisoare din SUA, de la doamna Irina Marinescu-Nelson, nepoata eroului Ioan R. Marinescu, cel care şi-a jertfit viaţa în Primul Război Mondial, pentru reîntregirea neamului.
"Stimate domnule Dan Teodorescu,
Mulţumesc mult pentru mesajul dvs. şi pentru fotografiile trimise. Mă bucur că evenimentul lansării cărţii d-lui Mihai Caba a avut succes.
Înţeleg ca dvs. sunteţi jurnalist de profesie. Vă cer părerea şi sfatul: ce ar trebui făcut pentru educarea tineretului în spirit patriotic, pentru instilarea sentimentului de apartenenţă la un neam brav, cu istorie pilduitoare, cu contribuţii pozitive (plătite cu sacrificii şi cu sânge) la soarta întregii Europe dealungul multor secole de istorie? Am văzut în fotografii multe persoane de vârste mai înaintate, care au onorat evenimentul prin participare şi contribuţie cu alocuţiuni. Tinerii, însă, ar trebui să fie ţinta eforturilor de informare şi modelare intelectuală şi spirituală. Ţara noastră are iarăşi nevoie, în prezent, de eroism salvator. Trebuie luptat (cu un sens de urgenţă) pentru păstrarea şi continuarea valorilor neamului românesc. Părerea mea este că educaţia şi cultura au o şansă de reuşită mai mare decât politica şi filozofia socială.
Poate că dvs. ştiţi că eu vreau să încerc să obţin aprobarea ca Şcoala Gimnazială din Heci-Lespezi, locul unde eroul Ioan R. Marinescu s-a născut şi a fost elev avându-l pe tatăl său ca profesor şi diriginte, să adopte numele “Şcoala Gimnazială Ioan R. Marinescu”. Gândul meu este ca, în caz de reuşită, elevii din şcolile locale ar creşte şi s-ar maturiza cu conştiinţa că un membru al comunităţii lor a contribuit prin sacrificiul suprem la însăşi existenţa ţării – România Mare – şi că poate dintre ei s-ar ridica în viitor conducători care să realizeze independenţa statală şi prosperitatea poporului şi neamului românesc. La 14 ianuarie 2015 eu am trimis o Petiţie în acest scop, adresată Primarului comunei Lespezi (Dr. Ioan Lazăr), Consiliului comunei Lespezi, Directorilor Şcolilor din Heci şi Lespezi (dl. Alexandru Hirean şi d-na Alexandrina Caba) şi Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi. Până astăzi nu am primit nici un răspuns. Acum, cu ocazia conferirii “Bursei de Merit Ioan R. Marinescu” (instituită de mine) la 4 elevi din şcolile locale, eu am repetat Petiţia şi am aflat de la dl. Primar Ioan Lazăr că unii membri ai Consiliului Local se opun solicitării mele din cauza unui conflict politic: membrii Consiliului sunt membri PSD, iar dl. Primar Ioan Lazăr este membru PNL. Eu nu pot accepta această situaţie. Mă gândesc să încerc să formez un grup de persoane cu prestigiu şi influenţă în lumea culturală şi să submit o nouă Petiţie în numele acestui grup. Ar trebui ataşate la Petiţie şi un număr de “recomandări” care să susţină cauza. Ar trebui poate publicate nişte intervenţii în ziarele de circulaţie locală sau naţională, care să sublinieze “progresul prin cultură şi educaţie” şi să dezarmeze opoziţiile absurde şi distructive bazate pe apartenenţe politice oarbe.
V-aş fi foarte recunoscătoare şi îndatorată pentru orice sfat sau ajutor.
Cu mulţumiri şi stimă,
Irina
15 iunie 2017".
După cum vedeţi doamna Irina Nelson, un prim pas a fost făcut prin publicarea şi aducerea la cunoştinţă opiniei publice a dorinţei dvs întemeiate. Sper ca această problemă să fie rezolvată în spiritul adevărului istoric, regretatul ing. Ioan R. Marinescu, care s-a jertfit pe frontul de luptă la nici 23 ani, fiind un erou al românilor de pretutindeni, inclusiv din localitatea Heci, din comuna Lespezi, judeţul Iaşi. Sper ca această problemă să ajungă şi pe masa de lucru a doamnei deputat prof. Camelia Gavrilă - fost Inspector General al ISJ Iaşi şi a domnului ing. Maricel Popa, preşedintele Consiliului Jueşean Iaşi şi să fie rezolvată favorabil în cel mai scurt timp. Iată că, aflată la mii de kilometrii distanţă, românca Irina Nelson nu a uitat ţara sa de baştină şi nici faptul că eroii neamului trebuie cunoscuţi încă de pe băncile şcolilor gimnaziale! Doamne ajută!
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu