luni, 21 ianuarie 2019

Tenisul de câmp, marea iubire a ieşencei Maria Sabina Simionică


Născută pe 3 mai 2004, la Iași, Maria Sabina Simionică este elevă în clasa a VIII-a A (diriginte: Constantin Cotea - profesor de educaţie fizică şi sport) la Liceul Teoretic "Vasile Alecsandri" din Iaşi (director: prof. Gheorghiță Nistor).
De menţionat că, în anii '60-'70, directorul adjunct şi profesorul de geografie de la acest prestigios liceu de la Hala Centrală din Iaşi a fost Elena Teodorescu, nimeni alta decât mama jurnalistului Dan Teodorescu, autorul acestui articol de presă.
Revenind la tânăra generaţie din 2019, să vă informăm că mama elevei şi sportivei Maria Sabina Simionică este Anca Daniela Simionică, care este profesoară de limba latină, iar tatăl este cunoscutul compozitor și solist ieșean Cristian Simionică, cu o carieră de prestigiu în muzica românească.
La nici 15 ani, Maria Sabina Simionică ocupă locul 50 național în clasamentul FR Tenis, la categoria "junioare" - 16 ani (fiind a cincea jucătoare din zona Moldovei) și e clasată în primele 80 de tenismene ale țării la categoria 18 ani. Cu precizarea că, talentata tenismenă de la "Alecsandri", legitimată la TC Micul AS Iaşi. evoluează cu bune rezultate la ambele categorii de vârstă, dovadă fiind locul 1 ocupat recent la Cupa de Iarnă - CS Vergilius la tenis, la categoria superioară 18 ani, competiţie găzduită de arenele CFR Iaşi, unde a obţinut trei victorii din tot atâtea posibile.
Însoţită de tatău său, Cristian Simionică, tânăra tenismenă Maria Sabina Simionică a fost prezentă şi la Cercul Militar Iaşi, la lansarea cărţii CEAŢA, de Romeo Romila, unde a primit un volum cu autograf din partea autorului. Sabina a răspuns cu multă amabilitate şi întrebărilor de ordin sportiv ale jurnalistului Dan Teodorescu, prezent şi el la acea manifestare culturală din 20 ianuarie 2019, din postura de vicepreşedinte al Ligii Scriitorilor din România - Filiala Iaşi-Moldova.
Aşadar, cu un stop-voleu la fileu, dialogul se derulează în continuare:
- Sabina, după ştiinţa mea, de mic copil ai început cu muzica uşoară şi cu tenisul de câmp, dar ai continuat doar cu tenisul, alături de tine aflându-se mereu tatăl tău, Cristian Simionică...   
-  Da, aşa este! Încă de mică am fost cunoscută publicului datorită muzicii. Am debutat pe scenă la 6 ani şi până la 11 ani și jumătate am cântat, cam într-o sută de spectacole, melodii originale, semnate de tatăl meu. Am cântat la Zilele Iașului, Serbările de Iarnă și alte acțiuni organizate de Primăria Municipiului Iaşi. Am avut şi numeroase difuzări pe posturile de radio, inclusiv un interviu în direct la Radio Vacanța, din Mamaia. Am apărut constant şi în presa scrisă, la televiziune,dar și în două videoclipuri realizate cu tatăl meu. 
Iar primul contact cu tenisul l-am avut când am împlinit tot 6 ani, atunci când tatăl meu m-a dus la un club pentru inițiere. Mi-a plăcut mult ce s-a întâmplat acolo, pe terenul de tenis, și de atunci nu am înterupt niciodată antrenamentele în sportul alb, cum se spune.
- Deci, a fost o perioadă de câţiva ani când ai cântat şi ai jucat şi tenis. Iar apoi ai rămas doar cu tenisul...
- După ce o perioadă am făcut în paralel muzică și tenis, cu înregistrări în studio, spectacole, antrenamente și turnee din cadrul calendarului competiţional al FR Tenis, pe la 11 ani și jumătate inima mea a fost iremediabil cucerită de "sportul alb", de care realmente m-am îndrăgostit! Tatăl m-a susținut în alegerea mea, fiind și el pasionat de tenisul de câmp, pe care-l practică la nivel de amatori. De fapt, la un turneu de tenis, care se desfăşura în acelaşi timp cu un spectacol de-al meu muzical, l-am rugat pe arbitrul competiţiei să-mi mute meciul la o altă oră. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar din acel moment eu am rămas doar la tenis, abandonând muzica! A fost o alegere dificilă, dar aşa am gândit atunci şi cred că am gândit bine!
- Care au fost antrenorii de tenis cu care te-ai pregătit de-a lungul timpului?
- Antrenorii care de-a lungul anilor și-au pus amprenta pe pregătirea mea sportivă au fost: Gabriela Prisăcaru, Teodor Damian, Mirela Radu (Roșca), iar de un an și jumătate mă antrenez cu doamna Carmen Ţibuleac. Pregătirea fizică o fac cu preparatorul sportiv, Alin Vorniceanu.
- Fără ajutorul părinţilor ai fi putut reuşi în tenisul de performanţă pe care-l practici?

- Niciodată! Am reuşit în tenis doar cu ajutorul moral şi financiar al părinţilor mei! Şi după cum se ştie, tenisul de câmp este un sport costisitor!
- Câte ore rezişti pe un teren de tenis, în postura de jucătoare?
- Îmi aduc aminte că într-o vară, la un turneu de la Piatra Neamţ, am jucat şi am bătut mingea pe un teren de tenis timp de 13 ore, fără să mă uit la ceas. La un moment dat a început să-mi fie foame şi atunci am întrebat de câte ore stau pe teren? Am ieşit din joc după 13 ore, am mâncat, m-am culcat şi a doua zi am intrat din nou în concurs.
- Cum a fost evoluţia ta în tenisul de la nivel naţional?

- La 12 ani şi apoi la 14 ani am fost învinsă de câteva jucătoare din ţară, pe care eu le-am învins când am jucat la categoria 16 ani, la un turneu de la Piatra Neamţ. M-a bucurat această evoluţie pozitivă şi mi-am zis atunci că am învins nişte temeri!
- Ce vei face după terminarea liceului?
- Aş vrea să fac două facultăţi: de sport şi de psihologie, deoarece ambele laturi mă atrag. Oricum, nu aş vrea să ies din lumea sportului. Aş dori să devin şi antrenor de tenis şi să-i fac pe copii să iubească acest frumos sport. Să-i văd cum evoluează sub ochii mei. Aş vrea să devin şi arbitru de tenis, să practic şi kinetoterapia. Să rămân mereu pe latura sportului.
- Care este crezul tău în viaţă, Sabina, la nici 15 ani împliniţi?

- Cred că în viaţă orice e posibil, iar speranţa moare ultima!  
- Ce alte pasiuni ai în afară de tenisul de câmp?

- Îmi place foarte mult să scriu şi îmi plac foarte mult romanele poliţiste. Dar citesc şi cărţi triste, iar dacă nu simţi ceea ce citeşti, degeaba citeşti...
- Mâine, pe 21 ianuarie 2019, în optimile de finală de la Australian Open, se va juca meciul meciurilor, Simona Halep - Serena Williams. Cine crezi că va câştiga disputa dintre actualul nr. 1 mondial şi fostul nr. 1 mondial în clasamentul WTA?

- Sunt zile şi zile, depinde ce gânduri ai în acel moment şi în ce stare intri în meci. Oricum, primele mingi sunt foarte importante! Iar Simona, dacă o să-şi facă jocul, poate câştiga! Oricum, trebuie făcută abstracţie de valoarea adversarei din faţa ta, deoarece ea tot două mâini şi două picioare are!
Vă mai informăm că, din aprilie 2015, de când a fost legitimată la Federaţia Română de Tenis și până astăzi, ieşeanca Maria Sabina Simionică a câștigat 59 de cupe și medalii în turneele pe care le-a parcurs, la categoriile de vârstă 12, 14, 16 și 18 ani. Mult succes pe viitor, Sabina!
DAN TEODORESCU
(UPDATE, 21 ianuarie 2019: În meciul de la Australian Open a fost: Serena Williams [SUA] - Simona Halep [România] 6-1, 4-6, 6-4).   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu