joi, 25 iulie 2019

Rezultatele valoroase se obţin fără vacanţă

Vara acestui an este anotimpul care a adus mari bucurii celor două gimnaste de top ale Iaşului, Andreea Verdeş şi Laura Aniţei. Ele au reuşit în ultimele mari concursuri să pătrundă în elita internaţională, într-un sport dominat de ţări care au făcut parte din Uniunea Sovietică (Rusia, Belarus, Kazahstan, Azerbaijan, Estonia), alături de Italia, Israel, Bulgaria, Franţa. Laura Aniţei ne-a povestit că în ziua de acomodare de la primul Campionat Mondial de gimnastică ritmică pentru junioare desfăşurat la Moscova a avut mari emoţii, simţindu-se oarecum copleşită de atmosfera extraordinară şi de Palatul construit special această disciplină. Treptat s-a obişnuit şi şi-a intrat în ritmul obişnuit.
“M-am calificat între cele opt finaliste de la minge de pe locul 7.
Nu mai aveam ce pierde în ziua decisivă. Încălzirea am făcut-o într-o sală alăturată celei de concurs. La marginea covorului gimnastele aveau un medic, un terapeut, apă, un cronometru, asigurate de organizatori. Totul pentru ultimele retuşuri. Pentru exerciţiul în faţa juriului aşteptai într-un tunel, după care pătrundeai pe podiumul de concurs. Am intrat pe covor zâmbind, cu capul sus, într-o atitudine victorioasă şi am început exerciţiul. Într-un minut şi jumătate nu ai timp să te mai gândeţti la altceva. Când am trecut de jumătatea evoluţiei m-am simţit în siguranţă şi m-am relaxat puţin în sensul că am fost mai expresivă. A mers bine până la capăt. La poza de final am zâmbit şi aşa am părăsit covorul.”  - ne mărturiseşte Laura.
Eleva antrenorilor Cătălina şi Constantin Radu s-a clasat pe locul 6 din 62 de participante cu un rezultat foarte bun 18,150 puncte. De asemenea, ea s-a aflat foarte aproape de finală şi în proba de măciuci.
La rândul ei, antrenoarea Cătălina Radu ne-a spus că rezultatul Laurei, constituie o reuşită, în condiţiile în care covorul pe care se antrenează fetele la Iaşi are o vechime de 40 de ani, iar sala are o înălţime la jumătate din cât ar fi necesar.
 În timp ce Laura se afla la Moscova, senioara Andreea Verdeş concura în faţa comisiei de admitere la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport din cadrul Universităţii “Al.I.Cuza” Iaşi. Cu 10 obţinut la proba practică de măiestrie şi cu notele bune de la Bacalaureat, ea a devenit studentă. “Pentru mine, finalul verii şi toamna vor mai fierbinţi. La sfârşitul lunii august, între 21 şi 26 august, la Cluj şi apoi, între 28 august şi 2 septembrie, vor ave loc două concursuri în cadrul Cupei Mondiale. Între 16-22 septembrie va fi examenul cel mare: Campionatul Mondial, la Baku, în Azerbaijan. Sper să continui evoluţia bună în competiţie cu marile favorite.” 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu