joi, 21 februarie 2013

FOTE – Braşov 2013: România, locul 5 pe echipe la sărituri cu schiurile



* Echipa României, alcătuită din Iulian Pîtea, Valentin Tatu, Eduard Torok şi Robert Buzescu Purice, s-a clasat pe locul 5 în concursul pe echipe la sărituri cu schiurile de la trambulina HS 100( K 90), desfăşurat miercuri la Valea Cărbunării-Râşnov, în cadrul Festivalului Olimpic al Tineretului European 2013, în timp ce medaliile de aur au revenit Sloveniei.


Locul 5 reuşit de echipa României la sărituri este cea mai bună a 3-a performanţă obţinută până acum de sportivii români, după aurul şi argintul cucerite de patinatorul Emil Imre la short-track în probele de 500 şi 1000 m.
În prima manşă de sărituri, Iulian Pîtea a reuşit un record personal pe trambulina de HS100 cu o săritură de 96 m (122,5 puncte), cu 6 m mai mult decât cea mai bună performanţă a sa (90 m) din concursul individual de luni. România a ocupat locul 5 din cele 10 aflate la start după prima manşă cu un total de 437,5 puncte, după Slovenia (507 p), Austria (479,5 p), Germania (479 p) şi Norvegia (469,5 p). Ceilalţi români au obţinut următoarele rezultate: Valentin Tatu - 108 puncte (88,5 m); Robert Buzescu Purice - 93,5 p (82 m); Eduard Torok - 113,5 p (90,5 m).
Slovenul Cene Prevc a stabilit un nou record al trambulinei HS 100 (K 90) cu o săritură de 99 m, după ce în concursul individual sărise 98,5 m.
În a doua manşă s-au calificat primele 9 echipe şi România a reuşit să se menţină pe locul 5, după punctajele reuşite de Iulian Pîtea - 120,5 p (93,5 m); Valentin Tatu - 115,5 p (91,5 m); Eduard Torok - 103,5 p (86,5 p) şi Robert Buzescu Purice - 105 p (87,5 m).
În clasamentul final, Slovenia a ocupat primul loc cu 987,5 puncte, urmată de Germania - 952 p, Austria - 935 p, Norvegia 922,5 p, România 882 p, Finlanda 813,5 p, Rusia 804 p, Cehia 796,5 p şi Franţa 782 p. Echipa Poloniei nu s-a calificat pentru turul final, iar Italia nu a mai luat startul.

* “Nu am muncit degeaba”, declară sportivul Iulian Pîtea

Iulian Pîtea, liderul echipei noastre de sărituri cu schiurile, clasată pe locul 5 înaintea unor ţări cu tradiţie mai mare precum Finlanda, Rusia şi Franţa, a declarat după concursul de la Valea Cărbunării-Râşnov, că această performanţă este premiul meritat pentru munca depusă de ani de zile.
''Mă bucur pentru acest loc 5, am arătat că nu am muncit degeaba şi am arătat că am fost o echipă. Ne bucurăm că am reuşit acest rezultat la noi în ţară. După acest rezultat nu trebuie însă să ne luăm lumea în cap. Trebuie să muncim şi să fim modeşti. Avem nevoie de timp şi de multe antrenamente ca să ne batem cu cei mai buni, slovenii sau austriecii, care au o tradiţie mult mai dezvoltată. Dar peste câtva timp putem să-i batem şi pe ei. În concursul de azi m-am simţit mult mai bine, nu am mai avut stres, am scăpat de emoţii. Azi am fost eu cel mai bun dintre colegi dar nu va fi mereu la fel, în alte zile se schimbă situaţia'', a declarat Iulian Pîtea, 15 ani, de la CSS Dinamo Râşnov, care a reuşit cea mai lungă săritură pe HS100 cu 96 m. La individual, el s-a clasat pe locul 8 şi a arătat că are potenţial pentru a ajunge în elita mondială a săritorilor.
Valentin Tatu, 16 ani, de la CS Dinamo: ''Pentru noi acest loc 5 este o motivaţie în plus să arătăm că se poate. E bine că suntem apropiaţi şi uniţi. Suntem o familie de mulţi ani şi e bine că am reuşit să ne menţinem aşa.''
Eduard Torok, 15 ani, de la CSS Dinamo Râşnov: ''Nu vom simţi presiune la viitoarele concursuri, după acest rezultat. Cu mai multă muncă, dacă suntem la fel cum am fost până acum, vom reuşi rezultate bune. Ne bucurăm pentru Iulian că a reuşit 96 m şi sperăm ca pe viitor să facem şi noi la fel. Azi a fost o atmosferă de nedescris, la fel ca la Turneul celor Patru Trambuline din Austria. Eu aşa am simţit. Am fost acolo şi aici, când a sărit Iulian, iar când tot publicul a început să sune din trompete, m-am simţit eu bine, ce să mai zică Iulian''.

* Cătălin Dimitrescu se remarcă la patinaj artistic

Braşoveanul Cătălin Dimitrescu, 14 ani, s-a clasat pe locul 8 după programul scurt în concursul individual masculin la patinaj artistic, desfăşurat miercuri seara la Patinoarul din Poiana Braşov, în cadrul Festivalului Olimpic al Tineretului European (FOTE) 2013, cu 45,49 puncte, în timp ce rusul Adian Pitkeev a obţinut cel mai mare punctaj - 58,61.
Dimitrescu, de la ASC Corona Braşov, antrenat de Marius Negrea şi Manuela Cristudor, a avut o evoluţie în general bună, care îi poate permite în programul liber de vineri să urce între primii 5-7 la această probă.
Bătălia pentru medalia de aur se va da între rusul Adian Pitkeev (58,61 p) şi ucraineanul Iaroslav Paniot (57,10 p), care s-au detaşat net de restul concurenţilor şi au primit cele mai mari note. Pe locul 3 s-a clasat britanicul Graham Newberry (48,90 p).

* Denisa-Maria Sandu a revenit după 6 luni pe gheaţă

Să mai menţionăm că sportiva rusă Maria Staviţkaia conduce în proba de patinaj artistic fete, după programul scurt, în cadrul Festivalului Olimpic al Tineretului European (FOTE 2013), cu 54,13 puncte, iar Denisa-Maria Sandu, reprezentanta României, este pe locul 17, în competiţia care are loc la Patinoarul din Poiana Braşov.
Pe locul doi se află Anias Ventard (Franţa) cu 46,86 puncte, iar pe trei este Maria Katharina Herceg (Germania), cu 44,28 puncte. Denisa-Maria Sandu a obţinut un punctaj de 32,31 puncte şi se află pe locul 17 din 28 de participante. Joi după-amiază se va desfăşura programul liber.
''Cred că a fost cel mai bun program din acest sezon, după ce m-am operat. Mă bucur că am reuşit să demonstrez, indiferent dacă am avut sau nu o accidentare înainte. După 6 luni de pauză, revenirea a fost dificilă, dar publicul a fost de neimaginat. Nu mi-am putut închipui că vine atâta lume să mă susţină. Gheaţa este foarte bună, dar şi temperatura şi mai ales atmosfera'', a declarat Denisa Sandu.
Patinatoarea a mai spus că nu a avut emoţii în concurs, ci ''doar dimineaţă, la antrenamentele oficiale. Muzica exerciţiului meu a fost un tango modern, foarte energic''.
''Am început să patinez de la 4 ani, părinţii m-au dat acolo, dar eu nu am avut această dorinţă. Pe parcurs am prins gustul şi merg acum cu plăcere. Aştept acum Cupa României şi câteva concursuri internaţionale. Sper la un loc cât mai bun, joi, vreau să merg la fel de degajată şi curat ca acum şi să fiu măcar printre primele 10 sportive. Mulţumesc spectatorilor pentru susţinere, îi aştept şi joi pentru că am un program mai greu'', a mai spus Denisa-Maria Sandu.

* O nouă înfrângere la hochei de gheaţă

Selecţionata României a fost învinsă de Cehia cu scorul de 7-1 (1-0, 2-0, 4-1), miercuri seara, pe Patinoarul Olimpic din Braşov, în ultimul meci din Grupa B a turneului de hochei pe gheaţă din cadrul Festivalului Olimpic al Tineretului European (FOTE) 2013.
Tricolorii au reuşit să reziste în faţa puternicei formaţii a Cehiei până spre finalul primei reprize, când apărarea a cedat. Pentru Cehia au marcat Vaclav Karabacek (17:52), Pavel Jenys (23:11, 53:07, 59:20), Milan Svarc (29:18), Jiri Smejkal (49:08, 52:11), în timp ce golul de onoare al echipei antrenate de Otto Keresztes, primul la FOTE, a fost reuşit de Gergo Iszlay (41:38).
Cehii au expediat 66 de şuturi pe poartă, în timp ce echipa noastră a trimis 12.
România a ocupat ultimul loc în grupă (3), după 0-12 cu Finlanda. Finlanda a câştigat grupa, cu 4 puncte, urmată de Cehia, 2 p.
Rusia (câştigătoarea grupei A, după 3-2 cu Letonia) şi Finlanda îşi vor disputa medaliile de aur, vineri, de la ora 14,30, Cehia şi Elveţia vor juca pentru locurile 3-4, joi, de la ora 20,00, iar România va înfrunta Letonia, pentru locurile 5-6, joi, de la ora 16,00.

* România, locul 8 în clasamentul pe medalii

Delegaţia României ocupă locul 8, cu o medalie de aur şi una de argint, în clasamentul pe medalii de la Festivalul Olimpic al Tineretului European (FOTE) 2013, după disputarea întrecerilor de miercuri, în timp ce pe primul loc se menţine Rusia cu 6 medalii de aur, 5 de argint şi 3 de bronz.
Rusia este urmată în clasament de Franţa 4-2-3, Germania 4-2-2, Slovenia 2-1-2, Austria 1-4-4, Italia 1-3-2, Norvegia 1-1-1, România 1-1-0, Elveţia 1-0-1, Marea Britanie 0-1-0, Lituania 0-1-0, Polonia 0-0-2, Estonia 0-0-1.
Doar 13 dintre cele 45 de ţări participante au obţinut medalii până miercuri.

* Programul competiţiilor de joi, 21 februarie, la FOTE 2013

Festivalul Olimpic al Tineretului European (FOTE) 2013 programează joi, în penultima zi de întreceri, competiţii de snowboard, schi alpin, biatlon, schi fond, sărituri cu schiurile şi hochei pe gheaţă. Acest program se prezintă astfel:
- 09,00-12,30: Antrenament oficial patinaj artistic, programul liber Fete, Patinoar Poiana Braşov
- 09,00-15,30: Antrenament oficial hochei pe gheaţă, Patinoarul Olimpic Braşov
- 09,45-13,00: snowboard - Calificări PGS, 'Clăbucet Sosire' - Predeal
- 10,00-11,30: schi alpin - Slalom Băieţi - Runda 1, Poiana Braşov
- 10,00-11,30: biatlon - Sprint 6 km Fete, Cheile Grădiştei-Fundata
- 10,00-10,35: schi fond - Calificări Sprint FT Fete, Valea Râşnoavei (Predeal)
- 10,45-11,30: schi fond - Calificări Sprint FT Băieţi, Valea Râşnoavei (Predeal)
- 11,30-14,00: sărituri cu schiurile - Competiţia pe echipe Fete HS 71, Valea Cărbunării - Râşnov
- 12,30-17,00: patinaj artistic - Program liber Fete, Patinoar Poiana Braşov
- 12,30-14,30: schi fond - Finala Sprint FT Fete + Băieţi, Valea Râşnoavei (Predeal)
- 13,00-14,30: biatlon - Sprint 7,5 km Băieţi, Cheile Grădiştei-Fundata
- 13,30-15,00: schi alpin - Slalom Băieţi - Runda 2, Poiana Braşov
- 13,30-15,30: Snowboard - Finala PGS, “Clăbucet Sosire” - Predeal
- 15,30-16,30: Antrenament oficial schi fond, Valea Râşnoavei (Predeal)
- 16,00-18,30: hochei pe gheaţă - Meci pentru locurile 5-6, Grupa A3 (Letonia) - Grupa B3 (România), Patinoarul Olimpic Braşov
- 17,30-19,45: Antrenament patinaj artistic program liber Băieţi, Patinoar Poiana Braşov
- 19,30-20,30: Ceremonia de decernare a medaliilor
- 20,00-22,30: hochei pe gheaţă, meci pentru locurile 3-4, Grupa A2 (Elveţia) - Grupa B2 (Cehia), Patinoarul Olimpic Braşov
Grupaj realizat de DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu