duminică, 17 februarie 2013

Handbaliştii ieşeni pierd greu în tradiţionalul derby moldav de la Vaslui !


Etapa a 14-a, prima a returului din cadrul Seriei A a Diviziei A de handbal masculin a programat duminică, pe 17 februarie, meciul dintre HC Vaslui şi Politehnica Iaşi, pe banca tehnică a gazdelor fiind instalat acum binecunoscutul Leonard Bibirig, care a abandonat recent echipa din Suceava. După o dispută dârză purtată pe ambele semicercuri ale Sălii Polivalente, vasluienii s-au impus în faţa studenţilor ieşeni cu scorul de 33-31 (15-11), într-o partidă arbitrată de cuplul Teglaş – Toma (Prahova / Braşov). Golurile echipei ieşene, formaţie antrenată de Florin Spiridon şi Nelu Zepciuc, au fost reuşite de Ciobanu 9, Albu 4, Slătineanu 2, Hârţan 1, Folescu 3, Ciocoiu 7 şi Ilie Gurdun 5.
La finalul jocului, antrenorul ieşean Nelu Zepciuc ne-a declarat: “Am fost tot timpul aproape de adversarii noştri din Vaslui, dar nu am putut decât limita scorul. Arbitrii ne-au cam tocat cu eliminările, am avut cam 6 eliminări de 2 minute, care ne-au afectat. Eu şi cu Florin Spiridon spunem că arbitrii au dat un plus cam mare gazdelor, de 15 % !”. 
În runda viitoare, pe 23 februarie, de la ora 12.00, pe teren propriu (Sala LPS), Politehnica Iaşi se va confrunta cu HC Buzău 2012.

* Handbalistele de la LPS Iaşi pierd incredibil la Slobozia după ce au condus şi la cinci goluri diferenţă !

În etapa a 16-a din Seria A a Diviziei A de handbal feminin, junioarele de la LPS Iaşi, care evoluează şi în campionatul senioarelor din liga a doua, au fost aproape de o victorie în deplasarea de la Slobozia, dar au terminat disputa înfrânte la 8 goluri diferenţă ! În meciul CSM Unirea Slobozia – LPS Iaşi 27-19 (11-12), ieşencele au condus la un moment dat cu 17-12 (min. 36), au fost egalate la 17-17 (min. 45), iar până la sfârşitul meciului elevele lui Veniamin Lupan nu au mai reuşit să înscrie decât 2 goluri !!! A urmat 19-17, 19-18, 21-18, 21-19 şi 27-19 (scor final) în favoarea gazdelor din Slobozia, antrenate de binecunoscutul Liviu Paraschiv şi care ocupă în prezent poziţia a doua a ierarhiei, după Universitatea Neptun Constanţa.
Marcatoarele celor două formaţii au fost: Ştefan 7, Popescu 5, Băeşu 5, Drăgan 4, Năstase 4, Băcăoanu 1, Cozma 1 (Slobozia), respectiv Tiron 10, Agape 4, Pintilie 2, Conache 2, Orşivschi 1 (LPS Iaşi).
La finalul disputei, cei doi antrenori ne-au declarat:
- Liviu Paraschiv (CSM Unirea Slobozia): “A fost un meci cu o primă repriză echilibrată, Iaşul s-a apărat avansat şi ne-a surprins,  iar la jumătatea reprizei secunde am fost conduşi cu 5 goluri. Am făcut atunci trei schimbări în echipă, am înlocuit inclusiv conducătorul de joc şi ne-am revenit. Jocul s-a legat în continuare mai bine şi am învins detaşat la finalul meciului !”;
- Veniamin Lupan (Iaşi): “Am avut o deplasare grea, un drum greu, am avut şi o jucătoare accidentată, pe Ciofu, care nu a făcut deplasarea la Slobozia. După ce am condus la cinci goluri diferenţă, ne-am prăbuşit, am avut şi o bancă cam scurtă pentru schimbări şi am pierdut la mare diferenţă, incredibil de mare faţă de aspectul general al jocului în primele 40 minute ! Am jucat şi în 6 contra 5 şi în loc să înscriem noi, am primit gol !”.
În etapa viitoare, pe 24 februarie, pe teren propriu, LPS Iaşi este decisă sâ câştige partida cu HC Activ Ploieşti, ca o revanşă a meciului pierdut astăzi, după un final extrem de dificil, la Slobozia !

* Pas greşit în drumul spre prima ligă pentru baschetbaliştii ieşeni

În etapa a II-a din Seria a II-a din Grupa Valorică A a Ligii I de baschet masculin, astăzi, în Sala Polivalentă s-a disputat meciul Politehnica CSŞ Unirea Iaşi – CSU Ştiinţa Bucureşti 72-74 (26-16, 7-17, 18-21, 21-20). După un început excelent pentru elevii lui Costel Moscalu şi după ce la pauza mare oaspeţii au egalat la 33-33, ultimele două sferturi au fost pe muchie de cuţit şi ieşenii s-au văzut în final învinşi la doar un coş diferenţă ! La sfârşitul meciului, vădit marcat pe cele întâmplate pe teren, antrenorul principal al ieşenilor, Costel Moscalu, ne-a declarat: “În ultimele două sferturi ne-am chinuit efectiv şi nici acum nu-mi vine să cred că am pierdut ! Nu pot remarca pe nimeni de la echipa noastră într-un meci pierdut. Sper să ne revenim în următoarele partide şi să câştigăm punctele care să ne ducă spre revenirea în prima ligă !”.
Sâmbătă, tot în seria a II-a s-a disputat meciul Phoenix Corona Braşov – Rapid Bucureşti 95-94 (după prelungiri), iar Concordia Chiajna a stat.
Clasamantul la zi în Seria a II-a se prezintă astfel:
1. CSU Ştiinta Bucureşti                      2/0       4 pct
2. Phoenix Corona Braşov                  1/1       3 pct
3. CS Concordia Chiajna                    1/0       2 pct
4. CS Rapid Bucureşti                        0/2       2 pct
5. Politehnica CSŞ Unirea Iaşi            0/1       1 pct.
În etapa viitoare, pe 23 februarie 2013, se vor juca partidele Concordia Chiajna – Phoenix Corona Braşov şi Rapid Bucureşti – Politehnica CSŞ Unirea Iaşi, iar CSU Ştiinţa Bucureşti va sta.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu