marți, 19 februarie 2019

La Cercul Militar din Dealul Copoului: Angela Mihai, din Bucureşti, aplaudată de Angela Mihai, din Iaşi!


Într-o duminică de 17 februarie 2019, călduroasă printre tunurile de epocă din curtea Cercului Militar Iaşi (CMI), dar friguroasă în interiorul clădirii armatei din Dealul Copoului, într-un spectacol artistic de neuitat, au fost organizate două importante evenimente culturale: vernisajul expoziţiei de pictură "Visul unei nopţi de iarnă" şi dubla lansare de carte a bucureştencei Angela Mihai, cu volumele de versuri ""Iarna ultimei iubiri" şi "Moartea unei muze".
Într-o manifestare moderată de scriitoarea Corina Matei-Gherman, la masa prezidiului au fost invitaţi Calistrat Robu, Angela Mihai, Doina Guriţă, Dan Teodorescu şi Andrei Hrib.
După vizionarea expoziţiei de la parterul clădirii, au vorbit despre picturile şi fotografiile artistice expuse de membrii Uniunii Creatorilor de Artă - Sucursala Iaşi şi nu numai, Calistrat Robu şi Andrei Hrib, cei doi având cuvinte de laudă la adresa autorilor.
În continuare, despre cele două volume de versuri supuse deubaterii publice au vorbit Corina Matei-Gherman, Doina Guriţă, Mariana Bendou, Dan Teodorescu şi Gheorghe Drăgan, cuvintele acestora fiind la unison cu frumoasele versuri recitate în faţa publicului de către Viorica Şerban şi de autoarea Angela Mihai.
Un reuşit moment literar, de poezie şi epigrame, au prezentat celor din sala de spectacole şi o parte dintre membrii Asociaţiei Literare Păstorel Iaşi (ALPI), aceştia fiind Doina Toma, Angela Pistol, Constantin "Ticu" Mihai şi Ionel Pintilii.
Programul artistic al manifestării a fost prezentat de Diana Crăcană (muzică populară), trio-ul Lavinia Răileanu, Petronela Dârţu şi Nina Munteanu (la vioară), iar în final de Grupul Coral "Speranţa", coordonat de Sofia Doina Gavrilă.
În cuvântul său, autoarea Angela Mihai, cu multă emoţie în glas, după ce a recitat câteva versuri dedicate memoriei soţului ei, Constantin Mihai, a mai menţionat, printre altele: "Dragii mei prieteni, bine aţi păşit în sufletul meu, iar eu, cu drag dar şi cu foarte mari emoţii am păşit în sufletele dumneavoastră şi sunt convinsă că nu mă pripesc în a spune că da... îmi este deja cald şi îmi este bine!... Deşi vă privesc aievea, îmi pare încă un vis că sunteţi şi că sunt astăzi aici... Despre mine... ce pot spune... am păşit în lumea poeziei acum şase ani, însă prima poezie am scris-o în 2011, pe 25 septembrie, poezie care, timp de doi ani, a rămas uitată, până pe 17 ianuarie 2013. Voi spune acum, pentru prima dată, povestea acelei zile frumoase, dar şi tristă, în care toamna avea să mă înveţe primii paşi către aici: Mă aflam în Italia, eram plină şi apăsată de gânduri negre, nu aveam cui să le spun, mintea îmi era un amalgam întunecat şi zbuciumat prin care nu reuşeam să zăresc nici o rază...Atunci s-au născut primele trei versuri a primei mele poezii, TOAMNA DIN CER. În acel moment am intrat în casă, pe colţul mesei mă aştepta un caiet şi un pix pe care Dumnezeu, nu întâmplător le lăsase la îndemâna mea. Am intrat în jocul cu frunzele toamnei, după care, pe nerăsuflate am scris poezia la care aş mai fi putut schimba câte ceva, dar mi-am dorit să rămână aşa cum a fost zidită de gândurile şi de frunzele acelei zile, aşezate unele peste altele, purtând toamna până la Cer... Acum am avea nevoie de o mare de mulţumiri, pentru a le putea aşeza cu drag, atât în faţa doamnei Corina Matei-Gherman, a domnului Dan Teodorescu. a doamnei Doina Guriţă, a domnului Calistrat Robu, pentru tot frumosul pe care mi l-au dăruit astăzi!... Aceeaşi dragoste şi aceeaşi mare de mulţumiri voi aşeza sub paşii şi în sufletele dumneavoastră, dragii mei, tuturor celor care îmi sunteţi astăzi alături, pentru că aţi renunţat la timpul dumneavoastră preţios dăruindu-mi-l mie! VĂ IUBESC ŞI VĂ CUPRIND PE TOŢI ÎN INIMA ŞI ÎN SUFLETUL MEU, CU TOATĂ DRAGOSTEA, IUBIREA, PREŢUIREA, RECUNOŞTINŢĂ ŞI DRAG! Mai spun: Sunt un poet sărac şi fără de cuvinte / Din veşnicii îndepărtate venită sunt aici, / Să îmi las golul sulfetului într-o carte, / Scris printre lacrimi mari, cu vorbe mici".
Au aplaudat poeziile şi vorbele rostite din suflet de către bucureşteanca Angela Mihai, o sală plină, în care s-a aflat şi ieşeanca... Angela Mihai, însoţită de soţul... Constantin Mihai. Nimic nu este întâmplător pe lumea aceasta, cum bine spunea poeta cu acelaşi nume sosită din Capitală în "Dulcele Târg al Ieşilor".
În final, Calistrat Robu şi Corina Matei-Gherman au oferit diplome de onoare celor care s-au implicat în derularea celor două evenimente culturale de la CMI (expoziţia şi lansarea cărţilor), în speţă col.Benone Tiron (comandantul Cercului Militar Iaşi), Mariana Bendou şi Vasile Ruşeţi (veniţi de la Oneşţi), Angela Mihai (de la Bucureşti), Andrei Hrib, artiştilor Diana Crăcană, Nina Munteanu, Lavinia Răileanu, Petronela Dârţu, Asociaţiei Literare Păstorel Iaşi, Corului Speranţa, Natalia Maxim (Radio România Iaşi), artiştilor plastici Anastasia Gîrneaţă, Elena Nourescu Gavril, Viorica Şerban, Maria Lupu, Mihaela Berari, Ocatavia Viziteu, Paul Răzvan Robu, Cornelia Olteanu, Cornelia Prisecaru, Eugenia Nechita, Eugen D. Nicanor, Romeo Romila, scriitorilor Doina Guriţă, Dan Teodorescu, Gheorghe Drăgan, fotoreporterilor Ioan Vârlan şi Titi Nechita etc.
Evenimentul menţionat a fost organizat de Cercul Militar Iaşi - Cenaclul de pictură şi literatură Octav Băncilă, Uniunea Creatorilor de Artă - Sucursala Iaşi, Liga Scriitorilor Români - Filiala Iaşi-Moldova. Partenerii media au fost revista Moldova Literară şi publicaţia Sport Fan Club, apoi Agenţia de Presă Aşii Români şi ziarul Vocea Ta (ambele din Nürnberg - Germania), revista Mioriţa USA (din Sacramento - California - SUA).
Următoarea manifestare literară cu public va avea loc vineri, pe 22 februarie 2019, de la ora 17.00, la Hotelul Moldova Iaşi - Salonul mare Moldova de la parter, acolo unde Dan Teodorescu îşi va lansa în public volumul său cu nr. 15 din ultimii trei ani şi jumătate - "UNIVERS 69", în cadrul unui atractiv spectacol artistic şi sportiv. Cartea are 692 pagini şi va costa doar 50 lei, având şi o bogată galerie foto şi reportaje culturale şi sportive din România, Grecia, Germania, SUA şi Franţa.
DAN TEODORESCU

Un comentariu: