duminică, 10 februarie 2019

Marius Cozma este pasionat de jocul de fotbal în sală

Marius Cozma
După plecarea lui Nelu Stancea la Autobergamo Deva şi întreruperea colaborării cu Florin Nichifor, pe banca tehnică a echipei de fotbal în sală ACS Futsal Poli Iaşi bătea vântul. Vântul a bătut până pe malurile Dunării, acolo unde s-a afirmat în anii din urmă antrenorul Marius Cozma, cel care a înfiinţat echipa CS United Galaţi. Ajuns ieşean de patru ani, cu o casă personală în "Valea Ursului", Marius Cozma a fost invitat acum să ia drumul Copoului şi să antreneze pe ACS Futsal Poli Iaşi. Şi cum pasiunea pentru jocul de futsal este la ea acasă la Marius Cozma, "palmele au fost bătute" şi iată că, fostul gălăţean a devenit noul antrenor principal al unei echipe care doreşte să se evidenţieze şi în acest sezon de campionat în Liga I, chiar dacă, în această iarnă a rămas fără mulţi jucători dee bază, spaniolul Toni plecând la Autobergamo Deva, Pisică şi Şchiopu transferându-se la Gloria Buzău, Călugăreanu ajungând la o echipă din vestul ţării se pare, iar Guţu devenind indisponibil pentru o perioadă mai lungă de timp, după o operaţie chirurgicală.
Dialogul cu Marius Cozma a devenit în aceste condiţii indispensabil, mai ales că noul antrenor al formaţiei ACS Futsal Poli Iaşi ştie să "vorbească" în faţa presei, având se pare experienţa anilor petrecuţi în Germania şi Anglia.
- Marius Cozma, ieşenii nu vă cunosc foarte bine, aşa că vă rugăm să ne prezentaţi câteva date din "CV"-ul dumneavoastră...
- M-am născut pe 6 august 1973 la Huşi şi apoi am locuit 35 ani la Galaţi. Acolo am înfiinţat echipa CS United Galaţi pe care am promovat-o în prima ligă, apoi am promovat în prima ligă pe CSM Focşani. Soţia mea, Alina, este psiholog şi ea s-a îndrăgostit de Iaşi, acolo unde se dă ora exactă în psihologie! Am un băiat de 10 ani, se numeşte Mario. Cu toţii locuim acum la Iaşi, în "Valea Ursului", din comuna limitrofă Miroslava. În domeniul sportiv, am jucat fotbal la echipa de tineret Oţelul Galaţi. Am mai jucat fotbal la o echipă dintr-o ligă inferioară şi semiprofesionistă din sud-vestul Angliei, apoi am jucat futsal şi am antrenat în Germania, într-un oraş de lângă Frankfurt pe Main. În jocul de futsal am învăţat foarte multe lucruri bune de la antrenorul spaniol Javier Lozano Cid. Efectiv, pe mine futsalul mă fascinează. El nu este deloc fotbal, se poate asemui uneori cu hochei sau baschet, din punctul de vedere al efortului fizic de pe teren.
- De puţine zile antrenaţi echipa ACS Futsal Poli Iaşi. Ce obiective v-aţi propus cu echipa ieşeană?
- Am pierdut mulţi jucători buni şi a revenit doar Liviu Ruxandari. Au mai venit doi spanioli care trebuie să înveţe jocul de futsal mult mai bine ca până acum! În campionat, vreau să ne salvăm de la retrogradare, iar în Cupa României să jucăm în Final Four, dar trebuie mai întâi să învingem pe CSM Târgu Mureş, duminică, pe 10 februarie, în optimile de finală, într-un joc din deplasare. Eu nu voi putea fi prezent la acel meci, de la Târgu Mureş, din motive obiective!
- Când vă vom vedea pe banca tehnică a formaţiei ieşene de futsal, într-un joc oficial?
- Cu siguranţă voi fi prezent în meciul de campionat de la Iaşi, contra campionilor de la Informatica Timişoara. Va fi un meci dificil, dar eu vreau să bat pe oricine. Trebuie să avem însă şi putinţă!
- Marius Cozma, ce reprezintă jocul de futsal pentru dumneavoastră?
- O mare pasiune. Futsalul este un sport al răbdării şi al inteligenţei. Eu vreau să fac la Iaşi o promovare intensă a  jocului de futsal, asta şi cu ajutorul mass-mediei. Şi mai vreau să aducem lângă noi şi sponsori puternici şi să nu trăim doar din ajutorul financiar acordat de Primăria Municipiului Iaşi. Sper să reuşesc tot ce mi-am propus şi să rămân lângă echipă mulţi ani. Vorba aceea, cine gustă din Bahlui, nu mai pleacă!
DAN TEODORESCU    
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu