miercuri, 26 decembrie 2018

Pentru românii din Germania, Moş Crăciun a venit la Centrul Cultural de la Nürnberg


Pe 23 decembrie 2018, la Centrul Cultural Româno-German de la Nürnberg a venit Moş Crăciun, într-o manifestare organizată de Ionela van Rees-Zota, nimeni alta decât preşedinta Centrului şi a Asociaţiei Dacia e.V., dar şi managerul general al Agenţiei de Presă Aşii Români şi al ziarului Vocea Ta, publicaţie care se distribuie în Germania, Austria, Belgia, Olanda, Elveţia şi Franţa, pentru românii din diasporă.

Programul evenimentului din 23 decembrie 2018, din cadrul
Centrului Cultural Româno-German din Nürnberg, a cuprins următoarele repere tradiţionale, spre încântarea celor prezenţi, acolo unde copiii au fost în prim plan, alături de Moş Crăciun, începând cu ora 12:00:
- Cântece de voie bună cu Dani Cauc și formația sa. S-a intonat şi imnul României şi s-au împărţit cocarde cu tricolorul la cei prezenți la eveniment.
- Deschiderea programului a fost făcută de Alina Arbajter.
- Urătura Centrului Cultural a fost rostită de membrii asociației DACIA și ai Centrului Cultural Româno-German din Nürnberg.
- Recital de colinde cu Dani Cauc și formația.
- Colindătorii Centrului Cultural Româno-German din Nürnberg au fost în recital.
- Tradiții româneşti de sărbătoare cu ocazia Crăciunului: URSUL.
- Dansuri tradiționale țigănești.
- Tradiții româneşti de sărbătoare cu ocazia Anului Nou: STEAUA şi SORCOVA.
- La mulți ani, tuturor - 100 de ANI de la MAREA UNIRE!
- Vine, vine Moș Crăciun! S-au împărţit cadouri copiilor prezenți la eveniment, dar şi "oamenilor mari" care au fost... cuminţi, iar bucuria din ochii acestora a spus totul despre reuşita evenimentului românesc din Germania.
De remarcat şi momentul tradiţional de sărbătoare - URSUL, ca în urmă cu 35 ani, susţinut de familia Zota, prin sora Ionela şi fraţii Adrian, Gabriel şi Constantin, toţi în "travesti", dar "supervizaţi" mereu de mama Adriana Bittner.
Despre manifestarea românilor din Nürnberg, pe "Facebook" au mai fost consemnate următoarele declaraţii:
- Valerica Saviuc "Vă doresc Crăciun fericit şi sărbători fericite alături de cei dragi! Multă sănătate şi un an nou plin de bucurii şi împliniri".
- Mihai Zlat: "Am intrat astăzi în feeria sărbătorilor de iarnă la Centrul Cultural ROMÂNO-GERMAN, cu ambient traditional românesc: muzică live, colinde, program artistic, ţuică fiartă, vin fiert, mâncare tradiţională şi altele! La multi ani tuturor românilor de pretutindeni!".
- Nelly Macarie: "După 16 ani... hainele populare românești din Mărginimea Sibiului (Mag, Săliște) au ajuns la Nürnberg".
- Voichiţa Ungur: "O zi reușită. Felicitări organizatorilor,
iar fericirea copiilor, când a venit Moşu', s-a văzut pe feţele lor".
- Estera Szasz-Will: "Foarte frumos a fost, sărbători fericite!".
- Cornelia Ciobanu (un glas din Italia): "Felicitări, Ionela! Aţi reuşit să mă faceţi să plâng. Frumoase amintiri, dar eu vă aştept şi acum să veniţi să mă colindaţi şi să mă uraţi! Îmi este tare dor de voi!".
- Adriana Bittner: "A fost foarte frumos! Un moment foarte reuşit, au trăit oamenii anii copilăriei. Eu am avut un sentiment din copilărie. De nota zece!".
- Adrian Zota (care este şi un reputat fotoreporter): "Trebuia să fiu cât de cât cum eram în urmă cu 35 de ani. Eu m-am străduit, alături de fraţii şi sora mea..".  
În direct din Nürnberg, Ionela van Rees-Zota a mai menţionat: "În cadrul acestui eveniment, de Moş Crăciun, am dorit să promovăm tradiţiile şi obiceiurile de iarnă româneşti, aici, în Germania şi în inima Europei. S-a colindat şi s-a urat un An Nou 2019 cu bucurii şi sănătate, au fost dansurile tradiţionale cu ursul şi capra, am sorcovit şi am cântat muzică populară românească. Au fost dansuri populare româneşti şi ţigăneşti, plus mâncare tradiţională românească, vin fiert şi băuturi nealcoolice calde. Moş Crăciun a împărţit daruri la peste 200 de copii şi adulţi. Dar nu ne vom opri aici, deoarece anul viitor, pe 3 martie 2019, la Nürnberg va fi tradiţionalul Carnaval al oraşului, vizionat mereu de peste 100.000 oameni. În premieră, caz unic până acum în Germania, am fost invitaţi şi noi, românii, să participăm la acest Carnaval, iar noi ne-am ales tema Mărţişorul, deoarece este imediat după 1 martie".
Printre sponsorii manifestării din cadrul Centrului Cultural Româno-German din Nürnberg, s-au numărat: Viactiv, Klaus Gross, Life Care - A. Zota, Wenninger, Restaurant Dracula, Estrich Dany, Ria Money, Asociaţia Dacia e.V., Sano Phlege, Contabilitate Teslof.  
Iată cum, prin neobosita Ionela van Rees-Zota, mamă a trei copii frumoaşi şi omenoşi, născută în urmă cu 41 ani la Moineşti, tradiţiile româneşti sunt promovate şi recunoscute şi în Germania, una dintre ţările cele mai dezvoltate din Uniunea Europeană. Mulţumim frumos! Danke Schön!
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu