vineri, 24 iunie 2016

Tânăra Ioana Andrei a trecut cu brio "Râpa Galbenă" din Iaşi şi a ajuns la Londra ! Acum se întoarce !




Se numeşte Ioana Andrei şi este ieşeancă. Cu toţii am întâlnit-o de multe ori pe scena clubului CFR Iaşi, de la Râpa Galbenă, pe când juca acolo în trupa de teatru coordonată de regizorul Emil Gnatenco. Cu mult succes ! În prezent, după ce a studiat managementul în afaceri la Londra iar în vacanţele de vară şi-a continuat pasiunea vieţii, actoria, se întoarce la Iaşi pentru a promova în zilele următoare campania "Ioana for Actors Studio" şi în egală masură spectacolul "Deveniri".
Dar să vedem în cele ce urmează cine este de fapt tânăra ieşeancă de numai 23 ani, Ioana Andrei şi ce vrea să facă ea pe viitor în lumea teatrului, pentru a-şi îndeplini visul.
* Ioana - scurt istoric

Un traseu cronologic şi rapid al Ioanei Andrei ar bifa momentele: născută în 1993, a adorat engleza de mic copil, a studiat la Colegiul Naţional Costache Negruzzi din Iaşi timp de 8 ani pe profil mate-info, a început teatru la Clubul CFR Iaşi de la Râpa Galbenă la 16 ani, sub bagheta lui Emil Gnatenco şi a ieşit şi şefă din promoţie (una din 10, ce-i drept). Apoi s-a mutat la Londra, în capitala Angliei, să studieze Business Management la King's College London. A jucat teatru în vacanţele de vară şi a câştigat 2 premii de interpretare la Festivalul Internaţional Grigore Vasiliu Birlic, de la Fălticeni. A mai jucat în 2 piese studenteşti şi un film de scurt-metraj, aplicat la The Juilliard School (New York / SUA) şi a fost invitată la o audiţie în 2014. A absolvit King's în 2015, a făcut 5 săptămâni de curs intensiv de actorie la The Guildhall School (Londra), în august 2015,  apoi a început jobul de business consultant la compania Sytel Reply (Londra), în septembrie 2015. A făcut şi un curs de actorie part-time la The Royal Central School (Londra), a dat audiţie la 8 şcoli de teatru şi a intrat până la urmă la Actors Studio Drama School, din New York (SUA), acolo unde celebrul Al Pacino este co-preşedinte, alături de Ellen Burstyn şi Harvey Keitel.

* Ioana - pe bune

În continuare, ieşeanca Ioana Andrei îşi deschide sufletul în faţa noastră, a tuturor celor care iubesc arta dramatică şi ne spune: "Şi totuşi, simt că o suită de momente sau rezultate nu mă definesc în totalitate. Am avut multe dubii şi multe speranţe de-a lungul anilor. Înainte sa încep să fac teatru la Clubul CFR Iaşi, mă tot întrebam ce-i cu viaţa mea şi oare de ce nu mă simt atrasă de obiectele de la şcoala (excepţia fiind limba engleză). Apoi, după ce m-am îndrăgostit iremediabil de actorie la Clubul CFR Iaşi, de la Râpa Galbenă, mă tot întrebam dacă sunt suficient de bună, dacă aş putea intra la facultatea de teatru, şi dacă oare pot trăi din salariul de actor - întrebări la care îmi ziceam "da" cu încăpăţânare, pentru că nu-mi imaginam alt mod de a trăi. Decizia de a studia Business Management a fost una pragmatică - puteam trăi într-o ţară vorbitoare de engleză, puteam primi împrumut pentru studii şi puteam, pe viitor, să câştig bani şi experienţă de viaţă pentru a mă susţine singură în actorie. Şi, cu aceste vise, am ajuns în prezent. Lucrând la Sytel Reply, am reuşit, din anul 2 de facultate, să mă întreţin şi să îmi plătesc cursurile şi aplicaţiile la scolile de teatru. În timpul facultătii am învăţat, şi din cursuri şi de la oameni, că - e culmea - nu există reguli pe lumea asta. Desigur, există mecanisme economice şi sociale, există oameni cu sentimente şi opinii. Iar când le întelegi cu adevărat şi ştii să lucrezi cu ele - chiar poţi face orice".

* Campania "Ioana for Actors Studio"

În continuare, Ioana Andrei detaliază: "Acum, că am o ofertă pentru MFA (Master of Fine Arts) Acting de la Actors Studio Drama School, din New York, simt cu adevărat că orice e posibil - pentru mine şi pentru oricine. Datorită taxelor universitare care nu mi le pot permite (taxa este de 41.350 dolari, din care se scade bursa mea de 7.500 dolari şi rezultă suma de 33.850 dolari pe an, iar timp de 3 ani îmi trebuie de trei ori mai mult, deci 101.550 dolari), am decis sa adun banii pentru primul an prin strângere de fonduri. O parte din strategie este crowdfunding - strângere de sume mici de la oameni mulţi. Cred cu tărie că e metoda de finanţare a viitorului - pentru că oameni din orice colţ de lume pot contribui către un proiect la care ţin, cu un cost neglijabil şi voluntar. Am început acest crowdfunding acum 2 luni, sub campania "Ioana for Actors Studio" şi am strâns 4.249 dolari, din ţelul anual de 43.650 dolari (la suma de 33.850 dolari se mai adaugă şi alte taxe, de 9.800 dolari).
Campania mea poate fi găsită, sub numele "Ioana for Actors Studio", pe Facebook şi pe platforma de donaţii www.generosity.com. De asemenea, dacă există oameni care preferă să doneze într-un cont bancar românesc, este pus la dispoziţie următorul cont:
- Titular: Andrei Lenuţa.
- Banca: BCR S.A, Bd. Regina Elisabeta nr. 5, Sector 3, Bucureşti.
- Cod SWIFT: RNCB ROBU.
- Cod IBAN: RO30RNCB0175033497400003.
- Valuta: LEI RON.

* Spectacolul "Deveniri" se va juca la Ateneul Tătăraşi

Despre spectacolul de teatru "Deveniri", tânăra ieşeancă Ioana Andrei, venită parcă din... altă lume, cu multe idei de muncă europene şi americane, menţionează pe mai departe următoarele: "Acum, cu încă 2 luni la dispoziţie pentru campanie, sunt în Iaşi şi organizez spectacolul "Deveniri", pentru a comunica direct cu oamenii din oraşul meu natal. O parte din scopul spectacolului este de a strânge fonduri şi de a răspândi vorba despre campania mea. O parte este, de asemenea, de a face ceea ce ador să fac - să provoc, să surprind şi să pun pe gânduri oamenii, prin teatru. Ateneul Tătăraşi mi-a oferit sala mare şi metodele lor de promovare cu gratuitate, lucru pentru care îi mulţumesc domnului director Andrei Apreotesei, din toată inima.
Acest spectacol va avea cinci secvente de viaţă diferite, inspirate din piese diferite. Eu şi partenerul meu de scenă, Dragoş Maftei, vom vorbi despre dragoste, război, moarte, sperantă, dreptate - poveşti aparent disparate. Dar, în final, toţi suntem legaţi într-un anume fel, chiar dacă suntem diferiţi. De aceea doresc să împărtăşesc aceste faţete diferite din mine şi din viaţă".

* Detalii din spectacolul de teatru:

- Titlu: Deveniri.
- Tip: Spectacol de varietăţi.
- Actori: Ioana Andrei, Dragoş Maftei.
- Date: 29 şi 30 iunie 2016, la Ateneul Tătăraşi din Iaşi.
- Ora: 19:00.
- Durată: 1 oră.
- Pret bilet: Donaţie sugerată - 10 lei RON (de fapt orice sumă, ca şi intrarea liberă, este acceptată !).

* Linkuri relevante:

- Pagina campaniei "Ioana for Actors Studio": https://www.generosity.com/education-fundraising/ioana-for-actors-studio
- Pagina campaniei pe Facebook: https://www.facebook.com/ioana4actorsstudio
- Site-ul scolii Actors Studio Drama School: http://www.pace.edu/dyson/departments/actors-studio-drama-school".
În final, Ioana Andrei a mai menţionat: "Vă mulţumesc pentru susţinere! Eu am nevoie de susţinerea oamenilor şi în afara spectacolului, deoarece doresc să-mi îndeplinesc un vis. Visul meu de mic copil, visul unei ieşence de-a dumneavoastră, ajunsă peste... nouă mări şi ţări şi care doreşte să reprezinte cu cinste străvechea capitală a Moldovei şi România, tocmai în America! De asemenea, sper să vă placă povestea mea adevărată. Şi desigur, vă aştept cu mare drag la spectacolul de săptămâna viitoare!".
În după-amiaza zilei de vineri, 24 iunie 2016, am găsit-o pe Ioana Andrei la muncă. Fără nici o ruşine, alături de cei de la Ateneul Tătăraşi, lipea de una singură afişe prin Iaşi, pe traseele alese doar pentru ea, pentru a-şi promova spectacolul "Deveniri"... Oare noi vom "deveni" mai buni, punând cu toţii umărul pentru a o ajuta pe tânăra ieşeancă şi româncă Ioana Andrei să-şi îndeplineasă visul ? Doamne ajută !
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu