joi, 16 iunie 2016

Un prim punct pentru "tricolori" la EURO 2016 de fotbal


Sursa foto: UEFA


Etapa a II-a din grupa A a turneului final al Campionatului European de fotbal a programat miercuri, pe 15 iunie 2016, la Paris, meciul România-Elveţia 1-1 (1-0). Golurile meciului de pe "Parc des Princes" au fost reuşite de Bogdan Stancu (min. 18, din penalty), respectiv Admir Mehmedi (min. 57). Ambele echipe au ratat mari ocazii de gol, iar prin prestaţia sa, portarul român Ciprian Tătăruşanu a salvat practic România de la o înfrângere!
Au evoluat echipele:
- România: Tătăruşanu - Săpunaru, Chiricheş, D. Grigore, Raţ (St. Filip '61) - Pintilii (Hoban '46), Prepeliţă - Torje, B. Stancu (Fl. Andone '83'), Chipciu - Keşerü. Antrenor: Anghel Iordănescu.
- Elveţia: Sommer - Lichsteiner, Djourou, Schar, Ricardo Rodriguez - Xhaka, Behrami - Shaqiri (Tarashaj '90+1), Dzemaili (Lang '83), Mehmedi - Seferovic (Embolo '64). Antrenor: Vladimir Petkovic.
- Cartonaşe galbene: Prepeliţă '22, Chipciu '24, Keşeru '37, D. Grigore '76, respectiv 'Xhaka 50, Embolo '90+3.
- A arbitrat brigada Sergei Karasev - Nikolay Golubev şi Tikhon Kalugin (asistenţi) - Sergei Lapochkin şi Sergei Ivanov (adiţionali) - toţi din Rusia. Rezervă: Aleksei Kulbakov (Belarus).
- Observatori UEFA: Herbert Fandel (Germania) şi Steen Dahrup (Danemarca).
La finalul jocului, pe postul Pro TV, selecţionerul Anghel Iordănescu a declarat: "Am făcut nişte schimbări necesare, am vrut să venim cu sânge proaspăt la echipă. Am reuşit asta în prima repriză, dar în repriza a doua elveţienii au fost mai proaspeţi şi asta s-a văzut. Nicuşor Stanciu nu a avut probleme dar am vrut să-l menajăm puţin pentru că a avut parte de o presiune uriaşă asupra lui în meciul cu Franţa. Consider că echipa noastră a avut două reprize diferite. Prima repriză bună, când am reuşit să marcăm. Am avut şi câteva situaţii bune. Una peste alta, am intrat cu avantaj la pauză pe care ne-am dorit să-l mărim după pauză, precizez asta. Am cerut echipei să nu ne retragem, să punem presiune şi să închidem jocul cu golul doi. Din păcate, am căzut fizic în partea a doua, nu am mai reuşit să controlăm jocul şi am fost şi nevoiţi să facem două schimbări. Mă refer la schimbarea lui Mihai Pintilii, care reclamă o accidentare destul de gravă şi mă refer la accidentarea lui Raţ. Ar fi păcat să nu câştigăm cu Albania, o victorie ne-ar oferi o şansă să mergem mai departe. N-aş putea să vorbesc despre dezamăgire, băieţii au făcut efort, au alergat, din păcate, nu am reuşit să ţinem ritmul din prima repriză".
Tot miercuri, în celălalt meci al grupei A, Franţa a învins extrem de greu Albania cu scorul de 2-0 (0-0), prin golurile marcate de Griezmann - min. 90 şi Payet - min. 90+5.
Clasamentul la zi arată astfel:
1. Franţa                     2          2          0          0          4-1                  6
2. Elveţia                    2          1          1          0          2-1                  4
3. ROMÂNIA            2          0          1          1          2-3                  1
4. Albania                  2          0          0          2          0-3                  0
Duminică, 19 iunie, în ultima etapă din grupa A, de la ora 22.00 sunt programate meciurile Franţa - Elveţia (la Lille) şi România - Albania (la Lyon), în direct pe Dolce Sport şi Pro TV.
În optimi se califică primele două clasate din cele şase grupe, plus cele mai bune patru echipe de pe locul 3. Dacă Franţa şi Elveţia "pun" de o remiză, ambele echipe sunt calificate în optimile de finală, de pe primele două locuri. România trebuie să învingă Albania pentru a mai putea spera la o promovare în optimi!
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu