luni, 15 august 2016

Victor-Mugurel Anagnastopol continuă tenisul de performanţă doar în proba de dublu



La 30 ani, pe 13 august 2016, tenismenul român Victor-Mugurel Anagnastopol era pe locul 1799 ATP în proba de simplu şi pe locul 648 ATP în cea de dublu. Cele mai bune clasări au fost pe locul 469 ATP la simplu (pe 13 iunie 2011) şi pe locul 295 ATP la dublu (pe 12 decembrie 2010). În cariera sa de jucător profesionist de tenis, Victor-Mugurel Anagnastopol a câştigat 2 turnee la simplu în circuitul mondial ITF şi alte 9 la dublu. În 2011, alături de binecunoscutul Florin Mergea, a cucerit patru trofee, iar acum, în 2016, a mai cucerit două trofee, împreună cu actualul său partener de dublu, Victor-Vlad Cornea (22 ani), în două turnee ITF din România, la Cluj şi Iaşi.
La Trofeul Municipiului Iaşi la tenis, în finala probei de dublu, găzduită pe 13 august 2016 de către arenele CFR Iaşi, cuplul Victor-Mugurel Anagnastopol / Victor-Vlad Cornea s-a impus în faţa lui Petru-Alexandru Luncanu (România) / Vladyslav Manafov (Ucraina) cu scorul de 6-1, 3-6, [10-6] şi a cucerit alte 27 puncte ATP şi un premiu impozabil de 1.550 dolari.
După marea finală, românul Victor-Mugurel Anagnastopol, care a început tenisul la Bucureşti, încă de la vârsta de 6 ani împreună cu tatăl său, antrenorul Sorin Anagnastopol, pe terenurile de la "Progresul" ne-a spus:
- Tenisul e viaţa mea, e totul pentru mine! Sunt în tenis de 24 ani, zi de zi. Am avut şi accidentări, dar şi o perioadă de 3 ani de anxietate, din cauza stressului şi oboselii, dar am revenit de fiecare dată. Opt ani am stat şi în Italia, jucând tenis la o Academie din Bergamo. Am revenit apoi în ţară şi mă pregătesc acum în Capitală, în cadrul clubului TC Wilsor Bucureşti, care este un club al familiei mele. Soţia mea, Georgiana, care are 24 ani, este şi ea antrenoare de tenis în cadrul clubului nostru, club afiliat la FR Tenis.
- Numele de Anagnastopol este cumva unul grecesc?
- Da, aşa este. Vine de la bunicul meu, de la strămoşii mei din Grecia.
- Va veni la un moment dat şi ziua retragerii din tenis pentru Victor-Mugurel Anagnastopol...
- Va veni, cu siguranţă! Iar atunci probabil voi avea un club de tenis doar al meu, iar eu, ca antrenor, voi ajuta jucătorii să treacă în fazele superioare ale turneelor ATP. În prezent, aşa cum am mai spus, avem clubul familiei Anagnastopol, acolo unde părinţii mei, Sorin şi Luminiţa sunt antrenori, soţia mea Georgiana este antrenoare pentru cei mici şi toată lumea este implicată în tenis.
- În ultima perioadă observăm că joci mai mult în proba de dublu...
- Joc doar la dublu, pentru că îmi place mai mult, iar uzura este mai mică. În prezent, împreună cu Victor-Vlad Cornea vreau să ajung în topul probei de dublu. Noi doi ne înţelegem bine şi în afara terenului de tenis, iar Cornea este pentru mine un prieten de suflet. Ne ajutăm reciproc, ne-am ajutat şi aici, la turneul internaţional de la Iaşi şi după cum se vede am câştigat finala şi trofeul pus în joc.
- În România, un jucător de tenis se poate pregăti corespunzător, pentru a avansa în topul mondial?
- Jucătorii români au potenţial, sunt destui jucători cu potenţial, dar trebuie să aibă alături de ei oameni de calitate. Precum antrenorul de tenis Firicel Tomai sau antrenorul Gheorghe Văideanu!
- V-a plăcut turneul ITF de la Iaşi? Dar oraşul Iaşi, ce impresie v-a lăsat?
- Mi-a plăcut turneul de la Iaşi, chiar dacă au fost şi zile cu ploaie multă, deci condiţii grele pentru organizatori şi jucători, iar terenurile au trebuit să fie refăcute. Dar noi ne-am odihnit în acea perioadă, iar în finala de dublu am jucat cu multă bucurie. Iaşul este un oraş frumos, întotdeauna venim cu plăcere aici.
- Unde vei juca pe viitor, la ce turnee?
- Am jucat 14 turnee în 15 săptămâni şi vreau să fac acum o mică pauză. Apoi voi evolua în Italia, la turneul de la Brescia.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu