marți, 25 aprilie 2017

La Roman: Marilena Rozenberg şi Mihai Ştirbu prezintă monografia satului Cârligi




La Roman, în judeţul Neamţ, în ziua de vineri, 28 aprilie 2017, de la ora 18.00, Sala "Garabet Ibrăileanu" din cadrul Colegiului Național Roman-Vodǎ va găzdui lansarea cărţii "Când locurile dragi te aşteaptǎ sǎ revii...", autorii ei fiind Dr. Ing. Marilena Rozenberg (Mihalcea) şi Ing. Mihai Ştirbu. Cartea supusă dezbaterii publice prezintă monografia satului Cârligi, prefaţa volumului fiind semnată de Prof. Gheorghe A. M. Ciobanu, iar postfața de Academician Prof. Dr. Ioan-Aurel Pop (Cluj-Napoca).
"Tatǎl Marilenei Rozenberg a fost director la Liceul Roman-Vodǎ, iar eu şi Marilena suntem nǎscuți în Cârligi", ne-a spus Mihai Ştirbu, care este şi redactor şef al revistei "Moldova Literară", editată de Liga Scriitorilor din România, Filiala Iaşi-Moldova.
Într-un eveniment cultural moderat de Dan Dimitriu (consilier patrimoniu al Societăţii Culturale "Clepsidra"), vor mai participa şi vor prezenta cartea menţionată Prof. Univ. Dr. Ioan Berghia (din Soroca - Rep. Moldova, care este şi preşedintele Asociaţiei Culturale Pro Basarabia şi Bucovina - Filiala Iaşi şi redactorul şef al revistei "Dor de Basarabia"), Prof. Dr. Ioan Mitrea (Complexul Muzeal Bacău şi redactorul şef al revistei de istorie "Zargidava"), Conf. Univ. Dr. Cristel Ştirbu (Prodecanul Facultăţii de Mecanică din Iaşi), Prof. Mihai Andone (Preşedinte al Partidului Renaşterii Judeţelor Abuziv Desfiinţate), Prof. Gheorghe A. M. Ciobanu (eseist, Preşedintele de Onoare al Societăţii Culturale "Clepsidra").
Manifestarea culturală de la Roman este organizată de Editura "PapiruS Media", în parteneriat cu Primăria Municipiului Roman, Societatea Culturală "Clepsidra" - Cenaclul "Clepsidra", Asociaţia Pro Basarabia şi Bucovina - Filiala Iaşi, Colegiul Naţional "Roman-Vodă" şi revista "Moldova Literară".
De menţionat că satul Cârligi (1965 locuitori) aparţine de comuna Filipești, din județul Bacău - România. În Cârligi se află un monument istoric, fiind vorba în acest context de conacul "Zarifopol", construit în anul 1850 de către Ștefan Catargi.
Pe unul dintre site-urile de socializare, despre satul Cârligi, doamna Angela Gibilras, din Braşov, notează: "Îmi place! Este satul unde m-am născut, m-am jucat, am învăţat, am râs, m-am bucurat. Aş vrea să dau timpul înapoi, să fiu acasă, să aud pe mama că mă strigă, să aud pe tata şi pe bunica strigându-mă, să aud păsările din curte şi animalele. Mie dor de toate, de colegi, de prietenele mele! Doamne, unde sunt astea toate?".
DAN TEODORESCU



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu