luni, 20 ianuarie 2014

Simona Halep, în primele “opt” la Australian Open


* La dublu mixt, alături de indianca Sania Mirza, românul Horia Tecău ajunge şi el în sferturile de finală ale competiţiei.
Simona Halep (sursa foto: Australian Open)


În această dimineaţă de 20 ianuarie 2014, românca
Simona Halep (nr. 11) a învins-o în trei seturi pe sârboaica Jelena Jankovic (nr. 8)  şi este în sferturile de finală de la Australian Open!
Simona Halep a câştigat partida de la Melbourne cu scorul de 6-4, 2-6, 6-0 şi o va întâlni în sferturile de finală pe slovaca Dominika Cibulkova.
Prin această victorie obţinută în 112 minute (’41 + ’32 + ’39), Simona Halep a reuşit cea mai bună performanţă personală la un turneu de Grand Slam, prin promovarea într-un sfert de finală al probei de simplu! Ultima jucătoare din România care a reuşit o performanţă similară a fost Sorana Cîrstea, în 2009, la turneul francez de la Roland Garros.
Conform site-ului turneului de tenis Australian Open, cifrele partidei Halep – Jankovic au fost următoarele:
- Primul serviciu: 42 / 66 – 56 / 84
- Mingi câştigătoare: 22-23;
- Greşeli neforţate: 28-43;
- Aşi: 0-2;
- Duble greşeli: 4-2;
- Mingi de break câştigate: 6 / 13 – 4 / 8;
- Puncte câştigate: 81-69.
După victoria din optimile de finală, Simona Halep a declarat: "Este o mare bucurie pentru mine să evoluez într-o fază atât de avansată. Jelena a fost lider mondial, a trebuit să fiu foarte atentă. În setul 2 m-am simţit foarte obosită, dar mi-am dat seama că nu am nimic de pierdut şi mi-am făcut jocul. Am înţeles că trebuie să fiu agresivă şi că trebuie să mă bucur de orice meci. Cibulkova joacă foarte puternic, acoperă bine terenul, dar eu voi căuta să mă bucur de aceste momente, cine ştie ce se va întâmpla...".
De remarcat că viitoarea adversară a lui Halep în sferturi,  Dominika Cibulkova (nr. 20), a învins-o tot astăzi pe rusoaica Maria Sharapova, a treia favorită la câştigarea turneului, cu scorul de 3-6, 6-4, 6-1.
Simona Halep şi-a asigurat pentru calificarea în sferturi un cec în valoare de 270.000 de dolari australieni şi 430 de puncte în clasamentul mondial WTA.
În sferturile de finală ale probei de simplu sunt programate meciurile: Ana Ivanovic (SRB) [14] - Eugenie Bouchard (CAN) [30], Na Li (CHN) [4] - Flavia Pennetta (ITA) [28], Simona Halep (ROU) [11] - Dominika Cibulkova (SVK) [20] şi Agnieszka Radwanska (POL) [5] / Garbine Muguruza (ESP) - Victoria Azarenka (BLR) [2].
În optimile de finală ale probei de dublu mixt tot astăzi s-a jucat partida Sania Mirza (India) / Horia Tecău (România) [nr. 6] - Anastasia Rodionova (Australia) / Colin Fleming (Marea Britanie) 6-2, 6-2. În sferturi, perechea Sania Mirza / Horia Tecău va întâlni învingătoarea meciului dintre Julia Goerges (GER) / Aisam-Ul-Haq Qureshi (PAK) şi Andrea Hlavackova (CZE) [4] / Max Mirnyi (BLR) [4].
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu