duminică, 6 martie 2016

"Povestea unei femei de succes" s-a rostit la Muzeul Unirii din Iaşi



Într-o frumoasă zi de primăvară, pe 5 martie 2016, Muzeul Unirii din Iaşi a găzduit o manifestare de suflet şi de mare amploare denumită "Povestea unei femei de succes", în organizarea Asociaţiei Universul Prieteniei Iaşi, Asociaţiei Literare Păstorel Iaşi (ALPI) şi a Complexului Muzeal Moldova - Muzeul Unirii Iaşi.

Manifestarea a fost moderată de Aurica Ichim - director coordonator al Muzeului Unirii de pe străvechea stradă Alexandru Lăpuşneanu şi Rodica Rodean - preşedinta Asociaţiei Universul Prieteniei şi a adus la "rampă" viaţa a patru femei de succes din Iaşi, două dintre ele născute în Republica Moldova. Cele patru Doamne care şi-au prezentat reuşitele profesionale în faţa unui numeros public au fost dr. Angela Paveliuc-Olariu (etnograf), conf. univ. dr. Adriana Severin (muzicolog), conf. univ. dr. Cornelia Ursu (medic) şi conf. univ. dr. Diana Vrabie (filolog).
După recitalul actriţei Ina Paladi, care a deschis manifestarea, gazda evenimentului, Aurica Ichim, a menţionat: "Noi vrem să vă spunem că femeia face mai multe în viaţă, nu numai curăţenie în casă şi copii! O femeie face ceva şi pentru societate, la serviciu trebuie să-şi facă datoria, apoi vine acasă unde este mamă, soţie şi iubită. Nu este uşor pentru femeie, dar vine soarele până la urmă şi pentru ea. Pentru mine viaţa este precum ghiocelul, el rezistă şi în fiecare an reapare. De fapt, această manifestare nu se referă la povestea unei femei, ci la viaţa unei femei. După ea trebuie să rămână ceva...".
Într-o adevărată prelegere făcută în faţa publicului, povestindu-şi cu mult umor viaţa dusă în slujba profesiei de etnograf, Angela Paveliuc-Olariu, fiică de preot şi născută în stânga Prutului a spus: "Am scris o carte pentru a aminti despre nişte oameni dragi mie şi nu pentru a vorbi despre ce am făcut eu. Drept să spun eu nu prea am făcut mare lucru în viaţă, dar m-am străduit să fac ceva. Tatăl meu, preotul Ioan Paveliuc spune: Doamne, îngăduie şi lucrul acesta! Iar mama avea cultul muncii şi spunea: ca să construieşti în viaţă ceva solid, trebuie muncă! De fapt, eu nu aş vrea să fiu un om de succes, ci un om de valoare! Dar eu nu sunt decât un etnograf...".
În continuare, Rodica Rodean a prezentat un scurt CV al Doamnei Adriana Severin (75 ani), care a fost prim solistă la Opera Română din Iaşi şi care a jucat în peste 1000 de spectacole pe scenele din ţară şi străinătate. Despre profesia de dascăl în cadrul Universităţii de Arte "George Enescu" din Iaşi, Doamna Adriana Severin a menţionat: "Cât am acumulat eu, am dorit să dăruiesc tinerilor. Mă mândresc cu foştii mei studenţi şi masteranzi".
Iar ca totul să fie la superlativ, fostele studente ale doamnei Adriana Severin, primele soliste şi sopranele Cristina Grigoraş şi Angelica Solomon, acompaniate la pian de Simona Gâdei, au oferit publicului un superb recital de arii din operele celebre.
În partea a doua a manifestării de la Muzeul Unirii, şi-au deschis inimile şi şi-au prezentat vieţile în faţa celor prezenţi Doamnele Cornelia Ursu (medic) şi Diana Vrabie (filolog), cu realizări deosebite în profesiile alese.
În final, Emil Gnatenco a fost, ca de obicei, la cote înalte într-un recital actoricesc în care a intervenit la un moment dat şi etnograful Angela Paveliuc-Olariu. Au mai recitat în faţa publicului, epigrame şi fabule, Mihai Haivas şi Carmen Marcean.

* Amiază bucovineană, peste o săptămână, tot la Muzeul Unirii din Iaşi

Săptămâna viitoare, mai precis pe 12 martie, tot de la ora 11.00, Muzeul Unirii din Iaşi va găzdui manifestarea denumită "Amiază culturală bucovineană", organizată de Societatea pentru Cultură şi Literatură Română în Bucovina - Filiala Iaşi şi Cenaclul Nectarie din localitatea bucovineană Vama - jud. Suceava. Îşi vor lansa ultimele volume editate Paraschiva Abutnăriţei, Ion Cernat şi Sorin-Constantin Cotlarciuc. Moderatorul evenimentului va fi Liviu Papuc, invitaţii de seamă Valeriu Stancu, Emilian Marcu, Vasile Diacon, Luminiţa Ignea, Ioan Mugurel Sasu, Ion Abutnăriţei, iar actorul Emil Gnatenco va ieşi din nou la rampă!
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu