sâmbătă, 12 martie 2016

Spectacol sportiv de talie europeană pe stadionul ieşean din Dealul Copoului



Sâmbătă, pe 12 martie 2016, naţionala de rugby a României a obţinut cea de-a patra victorie în Cupa Europeană a Naţiunilor, după ce a învins Germania, la Iaşi, cu scorul 61-7 (27-0). "Stejarii" au marcat opt eseuri în această partidă şi au obţinut şi punctul bonus ofensiv, la finalul unui meci de mare spectacol pe care l-au controlat în totalitate. 
Întâlnirea a avut o semnificaţie specială pentru bârlădeanul Ovidiu Toniţa, care s-a retras oficial de la echipa naţională. Acesta şi-a încheiat cariera internaţionala chiar cu un eseu în terenul de ţintă al nemţilor. În plus, meciul cu Germania a însemnat pentru Florin Vlaicu şi atingerea bornei de 700 de puncte marcate pentru România.
În meciul din Dealul Copoului, vizionat de peste 8.000 spectatori, pentru România au marcat Adrian Apostol - 1 eseu, Viorel Lucaci - 1 eseu, Stelian Burcea - 1 eseu, Paula Kinikinilau – 3 eseuri, Stephen Shennan - 1 eseu, Tudorel Bratu - 1 eseu de penalitate, în timp ce Florin Vlaicu a transformat şase din cele opt eseuri şi a mai reuşit şi trei lovituri de pedeapsă. De cealaltă parte, oaspeţii au marcat un eseu prin Matthias Schosser, transformat de Raynor Parkinson.
Au evoluat echipele:
- România: 1.Constantin Pristaviţa (Ştiinţa Baia Mare), 2. Eugen Căpăţână (Timişoara Saracens), 3. Horaţiu Pungea (Oyonnax) - 4. Valentin Popârlan (Timişoara Saracens), 5. Marius Antonescu (Tarbes) - 6. Ovidiu Toniţa (Carcassonne), 7. Viorel Lucaci (Steaua Bucureşti) 8. Stelian Burcea (căpitan / Timişoara Saracens) - 9. Valentin Calafeteanu (Timişoara Saracens), 10. Jody Rose (Timişoara Saracens) - 11. Stephen Shennan (Timişoara Saracens), 12. Florin Vlaicu (Calvisano), 13. Paula Kinikinilau (Timişoara Saracens), 14. Adrian Apostol (Ştiinta Baia Mare) - 15. Ionuţ Botezatu (Ştiinta Baia Mare).
Rezerve : 16. Andrei Rădoi (Timişoara Saracens), 17. Mihai Dico (Ştiinţa Baia Mare), 18. Paul Rusu (Ştiinţa Baia Mare), 19. Johan Van Heerden (Ştiinţa Baia Mare), 20. Andrei Gorcioaia (Valence d’Agen), 21. Tudorel Bratu (Dinamo Bucureşti), 22. Ovidiu Melniciuc (”U” Cluj), 23. Florin Ioniţă (Steaua Bucureşti).
- Germania: 1. Samy Fuchsel (Heidelberger RK), 2. Mika Tyumenev (Strasbourg), 3. Damien Tussac (Montauban) - 4. Michael Poppmeier (Heidelberger RK), 5. Robert May (TV Pforzheim) - 6. Kehoma Brenner (Heidelberger RK), 7. Jaco Otto (Heidelberger RK), 8. Andriaan Theisinger (FS Cheetahs) - 9. Sean Armstrong (căpitan / Heidelberger RK), 10. Jeremy Te Huia (TV Pforzheim) - 11. Hendrik Van Der Merwe (Heidelberger RK), 12. Tomas Van Gelderen (SC Neuenheim), 13. Paul Bosch (Heidelberger RK), 14. Samuel Harris (SC Neuenheim) - 15. Raynor Parkinson (Heidelberger RK).
Rezerve: 16. Gilles Valette (Cahors), 17. Matthias Schosser (Aberdeen), 18. Jorn Schroder (TV Pforzheim), 19. Eric Marks (RC Aachen), 20. Timo Vollenkemper (Heidelberger RK), 21. Tim Menzel (Strasbourg), 22. Pierre Mathurin (Heidelberger RK), 23. Pascal Fischer (Hannover 78).
A arbitrat Claudio Blessano (36 ani, din Treviso - Italia), comisarul meciului fiind P. Megha (Italia). Germanii au primit în timpul disputei de la Iaşi un cartonaş galben.
La finalul meciului au fost consemnate următoarele declaraţii din tabăra echipei României:
- Ovidiu Toniţa: "Am avut emoţii foarte mari şi mă bucur că mi-am încheiat cariera pentru naţională cu un eseu. Întotdeauna am jucat cu plăcere pentru România, niciodată nu am încercat să păcălesc sportul, iar înapoi am primit înzecit. Le mulţumesc tuturor celor care au fost astăzi la meci şi au făcut ca această partidă să fie cea mai frumoasă din viaţa mea. Mă bucur că m-am retras acasă, în Moldova, în mijlocul atâtor oameni frumoşi”;
- Eugen Căpăţână: "A fost un joc bun al nostru azi, şi cu grămada şi cu linia de treisferturi, am fost concentraţi în pregătirea acestei partide, ne-am respectat advesarul, nu ne-am văzut câştigători de la început. Nu cred că are vreo importanţă că eu am ieşit astăzi omul meciului, Toni (NR - Toniţa) este cel mai important astăzi, el trebuie să fie în centrul atenţiei";
- Stelian Burcea: "Este o victorie importantă pentru noi, pentru România. Am început un pic mai greu, însă am reuşit să ne revenim şi să punem presiune pe adversari. Mă bucur că am fost uniţi, am jucat ca o echipă şi ne-am strâns toţi in jurul lui Toni. Acest rezultat ne ajuta să pregătim cu un moral bun următoarea partidă, cu Georgia, adevărata finală a competiţiei pentru noi. Astăzi ne vom bucura pentru acest succes, iar de mâine ne gândim deja la meciul de la Tbilisi”.
Celelalte rezultate de sâmbătă au fost: Rusia - Georgia 7-24 şi Spania - Portugalia 39-7.
Următorul meci al "Stejarilor" va fi pe 19 martie, cu Georgia, la Tbilisi, de la ora 19:00 (ora României).
DAN TEODORESCU (sursa: FRR)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu