joi, 9 august 2018

La FC Poli Iaşi: Se impune o revanşă, chiar şi două...


După primele trei runde ale sezonului, echipa de fotbal FC Politehnica Iaşi a cucerit doar două puncte, după 0-0 cu CSU Craiova şi 1-1 cu Astra Giurgiu, dar şi un ruşinos 0-4 cu FCSB.
În runda cu nr. 4, sâmbătă, pe 11 august 2018, de la ora 21.00, în deplasare, ieşenii se vor confrunta cu Sepsi Sf. Gheorghe, echipă care are două victorii la activ în faţa moldovenilor, din tot atâtea meciuri disputate în sezonul regulat anterior. Aşadar, o revanşă se impune de la sine şi băieţii lui Flavius Stoican îşi doresc cu ardoare acest lucru.
La Sala Paris, de la Hotelul Ramada din Iaşi, joi, pe 9 august, clubul de fotbal din Dealul Copoului a organizat o conferinţă de presă dinaintea jocului de la Sfântu Gheorghe, iar în prezidiul adunării a luat loc antrenorul principal Flavius Stoican, dar şi tinerii jucători Ionuţ Panţîru şi Marius Chelaru. Am consemnat următoarele declaraţii, referitoare la meciul de sâmbătă seara, de la Sf. Gheorghe:
- Flavius Stoican: "Ne aşteaptă o partidă grea, o partidă dificilă, contra unei formaţii care a pus probleme acasă unor echipe cu nume şi mă refer în primul rând la CSU Craiova. Ei au reuşit rezultate bune şi în deplasare, dar sper să facem o partidă bună. Venim după un duş rece, chiar foarte rece în ceea ce a însemnat partida contra FCSB-ului. Consider şi merg pe ideea că a fost doar un accident! Am analizat situaţia, am văzut ceea ce am greşit şi sper ca la meciul următor să nu mai facem asemenea greşeli. În altă ordine de idei, pentru mine Sanoh este un jucător căruia eu trebuie să-i ridic moralul, după ce a fost eliminat în meciul cu FCSB. Este un jucător care a suferit foarte tare şi este un jucător care trebuie să dea maxim ce poate! Eu îi spun direct, dar şi prin dumneavoastră, că trebuie capul sus şi că nu mai trebuie să repete greşeala pe care a făcut-o. Mai aşteptăm fotbalişti, mi-aş dori, până se termină perioada de transferări mai aşteptăm! În ceea ce priveşte obiectivele noastre, eu sunt optimist, sunt şi realist, dar ne dorim locuri cât mai sus! Vom vedea în meciurile viitoare unde ne aflăm, dar suntem conştienţi că mai avem mult de muncă. Nu vreau să vină neapărat jucători noi cu nume, dar să vine jucători cu sufletul şi să nu facem greşeli care să ne coste puncte. Eu vreau să scot maxim din fiecare jucător, indiferent de numele lui. Pentru meciul de la Sf. Gheorghe avem două probleme de lot, Narcis Bădic este în recuperare, iar Moussa Sanoh este suspendat. În altă ordine de idei, indiferent de numele conducătorului, noi trebuie să ne facem treaba pe teren. Eu vreau să-i mulţumim pe toţi, să plece lumea fericită de la stadion. Atunci când pierdem, să ştiţi că cei mai supăraţi sunt jucătorii. Îmi plac jucătorii care pun suflet! În campionatul trecut, când au fost restanţe mari salariale, nimeni nu a comentat nici măcar pentru un leu! Şi-au văzut doar de treabă. De aceea îi respect pe băieţii ăştia şi voi merge cu ei până în pânzele albe! Pentru mine jucătorii pe care îi antrenez sunt cei mai importanţi. În ceea ce mă priveşte pe mine cu postul securizat, indiferent de bani, indiferent de clauze sau vorbe, atâta timp cât eu simt că pot să fac lucruri, fac, şi-mi dau tot interesul. Iar atunci când nu am să mai fiu util, eu voi fi primul care ridică mâna! Până atunci, însă, eu nu mă dezic de ceea de am spus înaintea meciului cu FCSB, când am declarat că în viitor eu vreau să câştig campionatul cu Poli Iaşi! Datorită jucătorilor eu ridic capul pe stradă, iar în momentele grele trebuie să-şi încurajăm pe jucătorii noştri. Nu vreau să ne iubim doar când ne este bine, vreau să fim mereu aproape de ei, de acei care au făcut cea mai mare performanţă din istoria Iaşului (NR: locul 6 în sezonul anterior!). Când ne dorim ţeluri îndrăzneţe şi nu avem imediat rezultate bune, recunosc că entuziasmul nu este la maxim, dar după câteva rezultate bune sunt convins că atmosfera va fi foarte bună.
Referitor la şansele echipelor româneşti în cupele europene, în Europa League, vă pot spune că CFR Cluj are prima şansă să meargă mai departe. Craiova pleacă cu şansă foarte mică, dar voi fi bucuros dacă va reuşi, fiindcă ar fi o surpriză şi mi-aş da şi dreptate când spun că nu mai sunt echipe mici şi echipe mari. Iar despre FCSB cred că aici sunt şanse egale cu cei de la Hajduk Split. Deci, Craiova are şansa cea mai mică, dar eu m-aş bucura cel mai mult dacă s-ar califica mai departe!".
- Ionuţ Panţîru: "Va fi un meci dificil la Sepsi, ei au un public foarte frumos, care le dă entuziasm jucătorilor. Dar vrem să facem o partidă foarte bună şi să ne întoarcem cu punct sau puncte. Să arătăm că meciul de la Bucureşti a fost doar o simplă greşeală. Este adevărat că atmosfera în zilele acestea nu a fost tocmai plăcută la noi, cu toţii am fost dezamăgiţi de acest rezultat, nu ştiu dacă era cineva care se aştepta să fie un asemenea scor (NR: 0-4 cu FCSB) şi în primul rând nu este vorba de scor, ci de jocul pe care l-am prestat. Noi sperăm să ne revenim şi să facem o partidă bună în meciul care urmează. Noi îi aşteptăm şi pe cei 60 de ieşeni alături de noi, cei care au anunţat că vin la Sfântu Gheorghe să ne încurajeze. Iar noi dorim să facem un meci bun!".
- Marius Chelaru: "Va fi un meci foarte greu, împotriva celor de la Sepsi. Noi avem de luat două revanşe, una faţă de cei de la Sepsi, care ne-au bătut de două ori în campionatul trecut, acasă şi în deplasare şi alta faţă de jocul nostru din primele trei etape de acum, care nu a arătat ca cel din sezonul trecut. Sperăm să arătăm că meciul cu Steaua (NR - FCSB) a fost doar un accident şi mergem încrezători că vom putea lua punct sau puncte la Sf. Gheorghe. Mă simt bine pe linia de fund, dar treaba mea este să joc bine oriunde mă pune să joc Mister, că mă bagă mijlocaş central sau fundaş central. Poziţia mea de bază este mijlocaş central, dar nu contează postul pe care joc, ci aportul pe care îl dau în joc. Noi trebuie să intrăm la fiecare meci şi să jucăm bine şi să adunăm puncte. Pe noi, jucătorii, nu trebuie să ne intereseze ce se întâmplă la nivelul conducerii sau declaraţiile din ziare! Sperăm să ne îndeplinim obiectivele!".      
În finalul conferinţei de presă, jurnalistul Dan Teodorescu (FOTO) a solicitat clubului de fotbal Politehnica Iaşi, dl. Sergiu Melinte, de la departamentul de marketing (prezent la conferinţa de presă, alături de ofiţerul de presă Mircea Ungureanu), să acorde un ajutor cu cele necesare colecţionarilor ieşeni Cătălin Alexandru (pentru Muzeul Suporterilor Ieșeni) și Alexandru-Andrei Macarie (pentru Muzeul Politehnica Iași) în deschiderea unui muzeu al fotbalului şi sportului la stadionul din Copou sau în altă locaţie potrivită.
Antrenorul Flavius Stoican s-a dovedit şi el interesat de acest aspect, el promiţând totodată că în ziua de 1 septembrie 2018, la ora 11.00, va fi prezent şi la Muzeul Unirii din Iaşi la lansarea volumului "Născut pe Lăpuşneanu", a 13-a carte din ultimii trei ani editată de jurnalistul Dan Teodorescu, membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România şi al Asociaţiei Presei Sportive din România, cu diferite funcţii de conducere în mass-media din România, Germania şi SUA.       
DAN TEODORESCU
 
   
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu