joi, 16 august 2018

Respect pentru Flavius Stoican!



Într-o zi de joi, mai precis pe 16 august 2018, echipa de fotbal FC Politehnica Iaşi şi-a dat întâlnire cu reprezentanţii mass-mediei locale, naţionale şi internaţionale. Conferinţa de presă dinaintea meciului FC Poli Iaşi - FC Botoşani, un derby al Moldovei, a avut loc la Sala New York din cadrul Hotelului Ramada din Iaşi, iar la prezidiul adunării au luat loc "vulcanicul" antrenor Flavius Stoican, jucătorii Paul Pârvulescu (mijlocaş) şi Denis Rusu (portar).
După ce s-a păstrat un moment de reculegere în memoria celui care a fost Pavel Hodea, fost conducător al fotbalului din Dealul Copoului, s-a trecut la conferinţa de presă propriu-zisă, venită după cele două eşecuri consecutive ale echipei ieşene, 0-4 cu FCSB şi 0-3 cu Sepsi Sf. Gheorghe.
Într-un discurs care a durat circa 40 minute, cu multe accente de nervozitate, dar care au atins multe aspecte nepuse încă la punct la clubul din Copou, Flavius Stoican a menţionat, printre altele, următoarele: "Venim după două meciuri în care nu ne-am regăsit. Nu avem momente de bucurie, încă suntem în căutări şi aşteptăm rezultatele. Orice victorie îţi dă un moral bun. Eu sunt optimist, sunt omul care încurajează jucătorii. Primul nostru obiectiv în acest moment este victoria cu FC Botoşani. Am încredere în forţele mele, că pot face lucruri măreţe. Cel mai important la un club şi într-o familie este selecţia, mi-a spus antrenorul Mircea Lucescu, cel cu care vorbesc mult la telefon şi mă învaţă multe. Eu trebuie să aleg jucătorii. Eu ţin partea echipei, nu a "puilor" cum spune un ziarist ieşean. Nu se scot lucruri corecte în presă. Anul trecut am fost manager, anul trecut am făcut echipă cu preşedintele Adrian Ambrosie şi am avut încredere în jucătorii mei. Oamenii trăiesc acum din ce s-a făcut anul trecut, din drepturile de televiziune primite de club. Am spus că am nevoie de un atacant, un fundaş central şi un mijlocaş, Am vrut să-l aduc la echipă de Quintero, care a jucat la Chelsea. Eu, ca antrenor, evaluez echipa, iar în băieţii ăştia eu cred. Eu nu mint jucătorii, dar nici eu nu vreau să fiu minţit. Am slăbit 10 kg pe seama asta, deoarece nu mi s-a respectat dorinţa de a evalua jucătorii care vin la echipă, înainte de a semna cu conducerea clubului. M-am trezit cu jucători care vin la antrenamente şi de care eu nu ştiu nimic. Am declarat acum că vreau să câştig campionatul! Da, vreau! Ce diplomaţie? În România e biciul!        
Nimeni pe mine nu mă dă afară! Anul trecut eu am făcut selecţia, de aceea am avut performanţe.
Lăsaţi-l pe Stoican să lucreze până în iarnă, şi dacă nu face bine, daţi-l afară, căci eu nu mă leg de cauzele mele contractuale. La fotbal se joacă şi cu psihicul, iar jucătorii mei pun sufletul! Eu nu dau oameni afară. Au fost aduşi 45 de jucători pentru evaluare, prea mulţi. Eu lucrez bine cu 18-19 jucători, cei cu care fac echipa la meciuri".
În continuare, am mai consemnat părerea jucătorilor despre meciul de vineri seara, de la ora 21.00, FC Politehnica Iaşi-FC Botoşani:
- Paul Pârvulescu: "Suntem conştienţi că mâine ne aşteaptă un meci dificil, însă noi trebuie să intrăm în teren pentru 3 puncte!";
- Denis Rusu: "Cu Botoşaniul va fi un meci greu, dar trebuie să ne reabilităm în faţa suporterilor! La întrebarea dumneavoastră, vă declar că fotbalul din Republica Moldova este mai slab decât cel din România. Acolo, în Republica Moldova, toţi jucătorii buni pleacă în străinătate!".
Să mai menţionăm că partida FC Politehnica Iaşi - FC Botoşani, din 17 august 2018, de la ora 21.00, de pe stadionul Emil Alexandrescu din Dealul Copoului, care va deschide runda cu nr. 5 din Liga I de fotbal va fi arbitrată de craioveanul George Cătălin Găman. Asistenţii meciului vor fi  George Florin Neacşu (Câmpulung Muscel) şi Gabriel Sabin Stroe (Piteşti), iar ca rezervă va figura Marian Barbu (Făgăraş). Observator FRF va fi Costin Ioan Toma (Piatra Neamţ), iar observator din partea LPF va fi Bogdan Buhuș (Bârlad).
Celelalte jocuri ale rundei cu nr. 5, din perioada 18-20 august, vor fi: Astra Giurgiu - Dunărea Călărași şi FC Viitorul Constanţa - Gaz Metan Mediaș, apoi FCSB - Sepsi OSK Sf. Gheorghe şi CFR 1907 Cluj - FC Dinamo 1948 Bucureşti, iar în final FC Hermannstadt / Sibiu - FC Voluntari şi CSU Craiova - Concordia Chiajna.
Partidele vor fi transmise în direct de LOOK TV / PLUS, DIGI SPORT 1 și TELEKOM SPORT, de la ora 18.00, respectiv ora 21.00.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu