marți, 5 iunie 2012

Nouă medalii europene pentru popicarii nevăzători din România


* Din lotul tricolor prezent la Campionatele Europene de la Celje (Slovenia) s-au aflat şi doi sportivi de la ANR – Filiala Iaşi, ei fiind Daniela Şoldan şi Emilian Postolache
S-au încheiat recent întrecerea europeană a popicarilor nevăzători de la Celje, acolo unde România a cucerit nouă medalii, una de aur, patru de argint şi alte patru de bronz. Printre participanţi s-au aflat şi ieşenii Daniela Şoldan şi Emilian Postolache, pregătiţi pe plan local de Rădiţa Oneţ-Apostol, fosta handbalistă a echipei TEROM Iaşi în anii din urmă şi trecută acum pe banca tehnică în sportul popicelor.
Sub conducerea antrenorilor Maria David (din Tg. Mureş) şi Sorin Lepădatu (din Bucureşti), la Campionatele Europene de la Celje (Slovenia) echipa ţării noastre a avut multe locuri pe podium, dar şi alte poziţii fruntaşe în clasamentul pe echipe şi în cel individual şi doar ghinionul i-a privat pe popicarii nevăzători din România de şi mai multe medalii europene obţinute. În final, România a cucerit nouă medaliile la ediţia a 13-a a „Europenelor” din Slovenia, după cum urmează:
AUR (1):
- Arpad Hejas – 1481 p.d. (749 + 732) în proba individual combinat la categoria B 3 – masculin;
ARGINT (4):
- România – 1432 p.d. (Klaudia Boandă – 683 p.d. şi Arpad Hejas – 749 p.d.) în proba de tandem mixt la categoria B 3;
- Klaudia Bondă – 704 p.d. în proba individual feminin la categoria B 3;
- Arpad Hejas – 732 p.d. în proba individual masculin la categoria B 3;
- Klaudia Boandă - 1387 p.d. (683 + 704) în proba individual combinat la categoria B 3 – feminin;
BRONZ (4):
- România – 3786 p.d. (în componenţa: Dorel Pop – 493 p.d., Dumitru Văduva – 536 p.d., Vasile Damian – 706 p.d., Tiberiu Oreian – 660 p.d., Arpad Hejas – 749 p.d., Emilian Postolache – 642 p.d.) – în proba masculină pe echipe;
- România – 1006 p.d. (Elena Negrilescu - 470 p.d. şi Dumitru Văduva – 536 p.d.) în proba de tandem mixt la categoria B 1;
-  Elena Negrilescu - 947 p.d. (470 + 477) în proba individual combinat la categoria B 1 – feminin;
- Vasile Damian - 1370 p.d. (706 + 673) în proba individual combinat la categoria B 2 – masculin;
Alte 8 locuri fruntaşe pentru popicarii nevăzători din România au fost:
LOCUL 4:
- România – 1781 p.d. (în componenţa: Elena Negrilescu - 470 p.d., Daniela Şoldan - 628 p.d., Klaudia Boandă – 683 p.d.) – în proba feminină pe echipe. Pe locul 3 s-a clasat Slovenia, cu 1782 p.d., deci echipa ţării noastre a fost la numai un „băţ” de o nouă medalie de bronz !
- România – 1334 p.d. (Daniela Şoldan - 628 p.d. şi Vasile Damian - 706 p.d.) în proba de tandem mixt la categoria B 2;
- Elena Negrilescu – 477 p.d. în proba individual feminin la categoria B 1;
- Daniela Şoldan - 626 p.d. în proba individual feminin la categoria B 2;
LOCUL 5:
- Daniela Şoldan - 1254 p.d. (628 + 626) în proba individual combinat la categoria B 2 – feminin;
LOCUL 6:
- Vasile Damian – 673 p.d. în proba individual la categoria B 2 – masculin;
LOCUL 7:
- Dumitru Văduva - 513 p.d. în proba individual la categoria B 1 – masculin;
- Dumitru Văduva - 1049 p.d. (536 + 513) în proba individual combinat la categoria B 1 – masculin.
La finalul competiţiei din Slovenia, cei doi popicari ieşeni participanţi la Europenele de la Celje ne-au declarat:
- Emilian Postolache: „Am început să joc popice din luna ianuarie a acestui an, când am participat la Cupa Unirii, competiţie organizată de clubul sportiv CFR Iaşi. Mi-a plăcut acest sport, am progresat rapid şi iată-mă medaliat şi la Europenele din Slovenia, într-o competiţie majoră, în care am avut şi emoţiile inerente debutului. M-am străduit să dau totul pe pistele de joc de la Celje, uneori am avut şi noroc, dar aşa a fost ! Europene de popice au fost organizate la cote înalte şi am avut la Celje cele mai bune condiţii de concurs. Mulţumesc colegilor pentru încrederea acordată şi pentru susţinere !”;
-  Daniela Şoldan: „Din păcate, eu la Celje am avut şi ghinion şi am ratat medaliile cu care eram obişnuită. A fost prima ediţie în care eu nu am cucerit nici o medalie pe plan european sau mondial în sportul popicelor pentru nevăzători. Aşa e în sport, vin victorii, vin şi înfrângeri, dar dorinţa pentru a practica sportul popicelor la nivel înalt e tot timpul mare ! Sper să mă revanşez data viitoare, la Celje fiind o concurenţă foarte mare la categoria B 2 !”.
În final, antrenoarea de popice de la Asociaţia Nevăzătorilor din România – Filiala Iaşi, Rădiţa Oneţ-Apostol a tras concluziile: „Nouă medalii cucerite într-un Campionat European e un lucru foarte bun, deci pot spune că am fost mari şi în Slovenia ! Popicarii ieşeni au fost tot timpul printre cei mai buni, deci a fost perfect şi la acest capitol ! Felicitări tuturor sportivilor şi antrenorilor !”.
DAN TEODORESCU


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu