luni, 17 septembrie 2018

Braşoveanul Alin Man, premiat la Concursul Naţional de interpretare a cântecului popular "Angela Moldovan" de la Iaşi

ALIN MAN

Timp de două zile, pe 12 şi 13 septembrie 2018, la Iaşi a avut loc ediţia a III-a a Festivalului Concurs Naţional de interpretare a cântecului popular "Angela Moldovan".
Organizatorii acestei grandioase manifestări au fost Cercul Militar Iaşi şi Casa de Cultură a Studenţilor Iaşi, evenimentul fiind coordonat de col. (r) Benone Tiron, comandantul Cercului Militar din Dealul Copoului, secondat de directorul festivalului, prof. univ. dr. Nina Cuciuc, cea care este şi fondatoarea Muzeului Angela Moldovan.
Au urcat pe scena Festivalului de la Iaşi, ajuns la ediţia a III-a, 17 concurenţi, printre aceştia fiind un singur băiat, ALIN MAN (18 ani), care a reprezentat Cercul Militar Braşov.
La Gala Laureaţilor din 13 septembrie, din sala mare de spectacole de la Casa de Cultură a Studenţilor din Iaşi,
Teodora-Ștefana Grumeza (Cercul Militar Botoșani) a primit TROFEUL Festivalului din mâna maestrului Constantin Arvinte (preşedintele juriului, la 92 ani), iar Alin Man a primit
un important premiu special, care a fost PREMIUL Fondatoarei Muzeului Angela Moldovan şi care i-a fost înmânat de prof. univ. dr. Nina CUCIUC, laureată a Crizantemei de Aur și de Argint de-a lungul anilor.
În exclusivitate pentru mass-media din ţară şi străinătate, tânărul şi talentatul interpret originar din Predeal, ALIN MAN, ne-a acordat un interviu în exclusivitate, cu menţiunea că, în acest moment, el este "student-boboc" la două facultăţi din Braşov, la acea de Muzică şi la cea de Afaceri Internaţionale - de la Universitatea Transilvania.
- Alin, eşti premiat aici, la Iaşi, într-un Festival important pentru folclorul românesc, care poartă numele unei mare artiste, Angela Moldovan, omagiată în străvechea capitală culturală a Moldovei. Care sunt paşii tăi în folclorul românesc, până în prezent, Alin Man?
- Am început să cânt muzică populară de la 8 ani, am ajuns şi la ETNO TV, iar părinţii m-au susţinut. Am urmat cursuri de specialitate la Predeal, iar apoi, de la 9 ani, am trecut la Palatul Copiilor din Braşov. Am cântat şi cu orchestra condusă de Petrişor Varga, timp de 3-4 ani. Am urmat apoi Şcoala Populară de Arte din Braşov, la Canto Popular şi am absolvit anul acesta Liceul de Muzică din Braşov. Acum sunt student la două facultăţi la zi, tot la Braşov, una fiind de muzică.
- Ai venit aici, la Festivalul Angela Moldovan de la Iaşi, unde s-a cântat mai mult muzică populară din zona Moldovei. Ea te reprezintă?
- Cu sinceritate vă spun că muzica din Moldova nu mă reprezintă, dar am venit la Festival cu mare încredere şi uite că am obţinut şi eu un premiu special. Mă bucură acest lucru. Pe mine mă reprezintă mai mult muzica populară din partea Sibiului, cea de doină, cea a lui Nicolae Furdui Iancu. De fapt, bunicul meu este din Sibiu, iar eu simt mai bine muzica ardelenească.
- Ce distincţii ai primit până acum, la concursurile de muzică populară la care ai participat?
- Până la cel de acum, de la Iaşi, am participat la Festivalul de la Buşteni şi am luat premiul al doilea la Olimpiada Judeţeană a Liceelor de Muzică, cu Liceul din Braşov. La Iaşi, sunt pentru a treia oară şi pentru a doua oară la Festivalul Angela Moldovan. Anul trecut, în 2017, am cucerit Premiul de Popularitate.
- Ce reprezintă muzica pentru tine, Aline?
- Pentru mine, muzica e pe primul loc. Ea intră în suflet şi nu aş rezista fără muzică. Viaţa nu are farmec fără un gram de muzică! Oricum, cu muzica mea merg şi la Concursul Internaţional de la Zărneşti, poate voi ajunge şi la Bruxelles.
- Ce are folclorul românesc, comparativ cu cel din alte ţări?
- Folclorul nostru naţional este mai presus cu mult faţă de cel din alte ţări. Cu obiceiuri bine susţinute şi apreciate!
- Deşi ai doar 18 ani, vorbeşti ca un "om mare"! Aline, ai ceva nemţesc în tine?
- Cred că da, după numele Man!
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu