miercuri, 5 septembrie 2018

Vestitul pilot de raliuri, Tit Aur, revine la Iaşi, la prima sa dragoste pe "patru roţi"!

Prezidiul Conferinţei de presă de la Hotelul Internaţional Iaşi


Doi buni prieteni: Dan Teodorescu şi Titi Aur
Miercuri, 05 septembrie 2018, a avut loc, la Hotel Internaţional, conferinţa de presă oficială a Cotnari Rally Iaşi Centenar 2018. Într-o manifestare moderată de jurnalistul Florin Briaur, la prezidiu au luat loc piloţii Titi Aur, Dan Gârtofan, Răzvan Nechifor, însoţiţi de copiloţii lor, Silviu Moraru, Tudor Mârza şi respectiv Mag Levente, directorul sportiv al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), Ioan Badiu şi managerul Cotnari Rally Iaşi Centenar 2018, Dan Codreanu.
Iată principalele declaraţii de la conferinţa de presă:
- Dan Gîrtofan (pilot): "Am trecut prin nişte momente extrem de dificile la ultima etapă, când am distrus maşina în proporţie de 90 la sută şi am făcut eforturi foarte mari pentru a fi prezenţi aici. Abia joia trecută am finalizat maşina. Nu am reuşit să facem încă teste cu ea, astfel că maşina este nou nouţă. Am găsit probele Mâdărjac pe care am şi apucat să mergem într-o stare foarte bună. Felicităm organizatorii pentru eforturile depuse. Am înţeles că superspeciala va fi una foarte frumoasă, cu şicane din beton, ca să nu mai există contestaţii şi discuţii. Anul trecut am rămas cu un gust amar, după acest raliu, pentru că mie şi lui Tudor ni s-au luat aplauzele şi meritele din cauza acelei contestaţii. Sper să fie o luptă frumoasă. Din păcate din cele două abandonuri din acest an am ieşit din jocul pentru titlu. Ni s-a ridicat puţin presiunea de pe umeri. Sper să ne revină acea plăcere, pentru că după evenimentul din etapa trecută, suntem în continuare afectaţi. Sper să revenim la ritmul nostru. Şi mulţumesc lui Tudor pentru susţinerea acordată în această perioadă, tuturor celor care au contribut la repararea maşinii şi celor de la Skoda Motorsport care ne-au ajutat enorm. Şi-mi doresc să fie lume multă pe probe".
- Tudor Mârza (copilot): "E un pic greu pentru noi. Sperăm ca totul să decurgă bine. Maşina să fie în limitele performanţelor şi să oferim spectacolul care este aşteptat din partea noastră. Mulţumim partenerilor noştri".
Autograful lui Titi Aur pentru Dan Teodorescu
- Titi Aur (pilot): "Am revenit după 7 ani în competiţie. Când ai o nebunie, o plăcere, o dorinţă de a te juca, pentru că noi ne jucăm pe probele speciale, este mult mai uşor. La Iaşi am început automobilismul. Laurenţiu Popa a fost primul meu instructor. Aici am înţeles ce înseamnă raliul. Şi-ntre timp, în viaţa mea au apărut foarte multe provocări, am plecat în străinătate, am revenit în ţară. Am câştigat etapa de la Iaşi de foarte multe ori. Felicit din tot sufletul echipa organizatorică. Aici am văzut o adevărată echipă de oameni pasionaţi, care pun umărul să iasă treaba foarte bună. Le doresc să rămână pe primul loc în topul organizatorilor. Pentru noi piloţii, este foarte bine când avem de a face cu oameni profesionişti şi avem parte de raliuri bine organizate. E un raliu greu la Iaşi. Ca să faci performanţă trebuie foarte multă muncă şi talent. La Păun, aluneci foarte tare. La Iaşi, de fapt sunt două raliuri: o zonă este foarte aderentă când este uscată, apoi, când plouă, aluneci! Este şi ştiinţa de a alege cauciucurile. Pentru mine şi Silviu este o revenire. Noi am revenit în concurs şi am început să mergem din ce în ce mai bine. Sperăm să creştem, să ajungem mai repede la performanţa maximă. De la o etapă la alta, am mers mai bine. Sperăm să creştem şi la această etapă şi să obţinem un rezultat bun. E greu de făcut pronosticuri la Iaşi. Este un raliu frumos, cu spectatori mulţi, cu sponsori care se implică şi cu o echipă de organizare impecabilă".
- Silviu Moraru (copilot): "Mă bucur să fiu în campionat după 15 ani de pauză, mă bucur să fiu în maşina lui Titi Aur şi îi mulţumesc pentru asta, iar pe organizatori îi felicit pentru că pentru mine a fost o surpriză cât de bine este pregătit acest raliu. Am trecut pe probe şi se vede că s-a muncit enorm de mult acolo. Echipa ce organizează acest raliu merită felicitată, credeţi-mă. Mă bucur că a apărut un nucleu de oameni care se implică dezinteresat în dezvoltarea acestui sport. Era normal să se întâmple la Iaşi acest lucru, pentru că aici sunt oameni sufletişti. Şi eu sunt moldovean. Eu ţin cu noi! Una peste alta, mă aştept să ne îmbunătăţim ritmul în această etapă. Sperăm la un rezultat mai bun!".
- Răzvan Nechifor (pilot ieşean): "Întotdeauna să alerg acasă a fost o apăsare în plus faţă de celelate etape. Acum, este cu atât mai greu, cu cât am schimbat şi maşina de concurs. Am şchiopătat anul acesta de două ori. Cu atât mai mult acum, încercăm să ne batem pentru primul loc. Am făcut o revizie generală a maşinii. Am desfăcut-o până la ultimul şurub. Acum voi merge şi mai îndârjit, cu atât mai mult cu cât voi merge în faţa propriilor suporteri. A fost un an semireuşit pentru noi. Am făcut deja o trecere pe doar 3 din cele 5 probe speciale. Le-am găsit într-o stare foarte bună.
Ca localnic, sper ca evenimentul nostru să fie pe primul loc şi în 2018 şi după patru locuri 1 să rămânem şi acum pe primul loc din punct de vedere organizatoric, deci să fim în continuare în topul organizatorilor de raliuri".
- Mag Levente (copilot): "Mulţumesc lui Răzvan de invitaţie, pentru participarea la Raliul Iaşului. Probele parcurse sunt senzaţionale şi vă promit că ne vom da toată silinţa să terminăm pe un loc cât mai sus. Sper să fie o întrecere frumoasă".
- Ioan Badiu (director sportiv FRAS): "Mă simt compleşit că sunt în compania lui Titi Aur, multiplu campion naţional. Eu şi Federaţia suntem foarte fericiţi că Titi a revenit în competiţiile de raliuri. Noi girăm acest campionat naţional de raliuri şi ne bucurăm să constatăm că la a şasea etapă din calendarul intern, pe macadam, numărul de piloţi înscrişi depăşeşte orice aşteptări. Este meritul organizatorilor, a sportivilor şi de ce nu, meritul FRAS că reuşim să creăm un cadru adecvat atât pentru sportivi, cât şi pentru cei implicaţi. Urez succes concurenţilor înscrişi în această etapă, urez succes organizatorului, care sigur vrea să rămână pe primul loc în acest top. De anul viitor, fiecare etapă va avea un coeficient al punctelor care se vor acorda în urma întocmirii clasamentului organizatorilor"
- Dan Codreanu (rally manager): "Sunt copleşit de vorbele frumoase spuse de toţi cei prezenţi la această conferinţă de presă. Noi suntem pregătiţi. Mulţumesc foarte mult pentru faptul că se apreciază ceea ce am făcut noi, atât pentru probe cât şi pentru oraş. Mâine, la ora 20.00, se dă startul festiv din faţa Primăriei Iaşi. Acolo veţi putea sta de vorbă şi lua autografe de la toţi piloţii implicaţi în acest raliu. Vineri dimineaţă se dă startul pe probele din afara oraşului, urmând superspeciala de la Râpa Galbenă care va debuta la ora 19.57. Şi-nainte de asta, vom avea câteva manifestări dedicate Centenarului şi demonstraţii cu maşini de concurs. A doua zi, sâmbătă, vom avea trecerea pe Păun - Dobrovăţ - Cioca Boca, iar a doua buclă va fi compusă din Păun - Dobrovăţ, care este şi Powerstage, adică primii 5 concurenţi vor primi puncte suplimentare, deci va fi o bătălie care pentru mulţi contează. La finalul probei va fi o ceremonie scurtă în care vor fi premiaţi primii 3 sosiţi. Sâmbătă încheiem cu festivitatea de premiere de la ora 19.00, tot din faţa Primăriei Iaşi. Vreau să mulţumesc foarte mult partenerilor principali, compania Cotnari, ATI Motors Holding, care ne oferă maşina oficială a raliului Ford, Hotel Internaţional şi Primăria Municipiului Iaşi. Tragem tare să rămânem în top"

* Record de participare

Un total de 75 de echipaje s-au înscris la etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2018, Cotnari Rally Iași, rundă programată pentru 6-8 septembrie care poate decide și titlul de campion absolut în acest sezon.
Dintre acestea 64 vor fi prezente în CNRD, unul în competiția dedicată automobilelor istorice, iar alte 10 vor lua startul în Campionatul Național de Raliuri 2. Prezența celor 75 de echipaje reprezintă un record pentru Campionatul Național de Raliuri Dunlop pe macadam în actuala ediție și cu 22 de mai multe decât în ediția precedentă a Cotnari Iași Rally.
Lideri în clasamentul general FIA, Simone Tempestini și Sergiu Itu (Citroen DS3 R5), cu 166 de puncte, au ocazia de a-și asigura titlul de campioni din punct de vedere matematic la Iași.
Principalul echipaj contracandidat este cel format din Valentin Porcișteanu și Dan Dobre (Skoda Fabia R5), aflat pe poziția secundă cu 139 de puncte.
Campionul național en-titre Bogdan Marișca, aflat acum pe 3 la general, cu 98 de puncte, va fi prezent la Iași cu un alt copilot, în persoana lui Borbely Karoly, în timp ce vicecampionul din 2017, Dan Gîrtofan, care are un număr similar de puncte, va fi și el prezent alături de Tudor Mârza.
Titlul se poate decide din punct de vedere matematic și la Cupa Suzuki, acolo unde Raul Badiu și Gabriel Lazăr au făcut un sezon fantastic și s-au impus în fiecare etapă. Un rezultat bun la Iași ar însemna un nou titlu pentru cei doi, care se pregătesc în acest moment și pentru debutul în WRC. Cei doi și-ar putea asigura titlurile și Clasa 9 și 2 Roți Motrice.
Cupa Dacia, acolo unde bătălia pentru titlu se dă între trei piloți, Dragoș Popa (121p), Andrei Mitre (114p) și Mihnea Mureșan (110p), va oferi o treime din totalul participanților, nu mai puțin de 24 de echipaje care se vor afla la bordul unor mașini marca Dacia fiind înscrise la start.
Vă reamintim că acest "COTNARI Rally Iaşi Centenar" este programat în intervalul 6-8 septembrie 2018 şi este organizat de XS Motorsport, în parteneriat cu Compania Cotnari - Sponsor Principal, Primăria Municipiului Iaşi, Hotel Internaţional, Ford Iaşi - ATI Motors Holding, cu sprijinul Direcţiei Silvice Iaşi, Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Inspectoratul Judeţean de Jandarmi, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Serviciul de Ambulanţă, Consiliul Judeţean, Prefectura Judeţului Iaşi. (Prelucrare de DAN TEODORESCU, după Sursa FRAS - Comunicat de presă)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu