vineri, 14 septembrie 2012

România - Finlanda 1-1, după primele meciuri din "Cupa Davis"



* După ce Victor Crivoi a pierdut prima confruntare de la Cluj, Marius Copil a revenit în meci şi a adus prima victorie pentru tricolori, la primul său meci ca titular în Cupa Davis
Marius Copil

Victor Crivoi la arenele CFR Iaşi

Jucătorul Victor Crivoi, locul 354 ATP, a pierdut, vineri, cu scorul de 5-7, 1-6, 2-6, meciul disputat cu Jarkko Nieminen, locul 39 ATP, primul din cadrul întâlnirii de Cupa Davis dintre România şi Finlanda, care se desfăşoară la Cluj.
Victor Crivoi, care a fost finalist în luna august la turneul denumit Circuitul FRT PRO – Trofeul Municipiului Iaşi de la arenele CFR Iaşi, a declarat la finalul partidei pierdute acum în faţa finlandezului Jarkko Nieminen, în primul meci al întâlnirii din Cupa Davis, că suprafaţa pe care s-a disputat partida l-a dezavantajat, deoarece este lentă, iar asta l-a făcut să obsosească.
"Jarkko (NR - Nieminen) e jucător foarte experimentat. A avut şi el emoţii, dar şi eu, iar apoi a început să joace foarte fizic. Suprafaţa este puţin cam lentă, s-a jucat mult de pe fundul terenului şi am obosit. Este foarte greu să pregăteşti un astfel de meci în patru-cinci zile. Am încredere în Marius Copil, în meciul doi de azi, iar eu trebuie să mă concentrez şi să mă refac cât mai repede pentru meciul de duminică. Am simţit meciul foarte fizic, eu jucând pe hard după doi ani, iar în sală a fost şi foarte cald", a spus Crivoi.
Victor Crivoi s-a arătat deranjat de încurajările venite din public între serviciile unul şi doi. "Probabil nu toţi fanii din Cluj au experienţă. Sigur că apreciem cu toţii scandările pentru noi, dar acestea nu trebuie să vină între serviciul unu şi doi. Nu am o scandare favorită, oricare este bună pentru România, dar nu între cele două servicii" , a completat Crivoi.
Finlandezul Jarkko Nieminen a declarat că nu a ştiut la ce să se aştepte de la tenismanul român, dar a precizat că este fericit că la final a fost învingător. "Am ştiut că Victor Crivoi va juca foarte solid, de pe fundul terenului, dar sincer să fiu nu am ştiut la ce să mă aştept cu adevărat. A servit bine la început, a fost agresiv, dar am fost fericit că treptat am revenit în meci şi am câştigat. A fost un meci greu şi pentru că a fost primul şi sper ca echipa noastră să continue la fel cu victorii. La începutul săptămânii am avut probleme cu căldura din sală, dar antrenament cu antrenament m-am adaptat, iar azi nu am mai resimţit-o", a spus jucătorul finlandez.
Nieminen a apreciat faptul că suporterii români prezenţi la meci l-au aplaudat în momentele în care a jucat bine. "Suporterii au fost foarte buni, au încurajat echipa României cum era normal, dar am apreciat aplauzele pentru mine atunci când am jucat bine", a adăugat Nieminen.
În a doua partidă, programată tot vineri, finlandezul Harri Heliovaara, locul 325 ATP, a jucat împotriva lui Marius Copil, locul 215 ATP. După un joc spectaculos, Marius Copil l-a învins cu scorul de 3-6, 6-4, 6-2, 6-4 pe Harri Heliovaara, iar scorul dintre România şi Finlanda a devenit acum 1-1.
În partida care a adus egalitatea la victorii, prima noastră rachetă, Marius Copil a început destul de timid, pierzând prima manşă, în special din cauza unui slab procentaj al principalei sale arme, serviciul, reuşind doar 32 la sută cu primul serviciu. Afectat şi de o răceală rebelă, Copil s-a încălzit apoi, servind mult mai puternic şi plasat, dominând jocul destul de clar, dovadă că, deşi s-au disputat 4 seturi, meciul abia a depăşit 2 ore.
Sâmbătă, de la ora 15.00, perechea Horia Tecău/Florin Mergea va întâlni cuplul Jarkko Nieminen/Timo Nieminen, iar duminică sunt programate, cu începere de la ora 13.00, ultimele două meciuri ale întâlnirii: Marius Copil - Jarkko Nieminen şi Victor Crivoi - Harri Heliovaara.
Întâlnirea România - Finlanda contează pentru menţinerea în Grupa I a Zonei Euro-africane a Cupei Davis.
DAN TEODORESCU


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu