luni, 12 august 2013

„Americanul” Silviu Mistreanu, născut în aceeaşi zi cu Clubul Sportiv CFR Iaşi !


Silviu Mistreanu

În data de 20 august 2013, CS CFR Iaşi împlineşte 11 ani de viaţă în noua sa formă de organizare, de club sportiv. Tot pe 20 august 2013, tenismenul ieşean Silviu Mistreanu îşi aniversează ziua de naştere, împlinind 21 ani.
Aflat într-o scurtă vacanţă acasă, la Iaşi, studentul “american” Silviu Mistreanu, în anul al II-lea la Youngstown State University din Ohio (SUA), acolo unde urmează cursurile de comunicare şi relaţii publice şi joacă şi tenis în echipa colegiului, a dorit să evoluează şi la turneul „Circuitul FRT PRO-Trofeul Municipiului Iaşi”, unde a primit un wild-card de participare din partea clubului organizator, CS CFR Iaşi.
În calificări, după o victorie cu 6-3, 6-3 în faţa lui Ştefan Tapescu, Silviu Mistreanu a avut nenorocul să-l întâlnească în turul al doilea pe puternicul Ciprian Alexandru Porumb (favoritul nr. 7), în faţa căruia a pierdut cu 4-6, 0-6. Va continua însă în proba de dublu, se pare alături de băcăuanul Dragoş Constantin Ignat (20 ani).
- Silviu Mistreanu, ce înseamnă tenisul pentru tine şi când te-ai apucat de acest sport ?
- M-am apucat de tenis la 7 ani, sub îndrumarea tatălui meu, Dumitru Mistreanu. Am început la CSŞ Unirea Iaşi, apoi am jucat doar la echipe pentru CS Unirea Focşani şi Pamira Sibiu. Acum joc în Divizia I a Campionatului Universitar din SUA, unde am ocupat locul 3 cu echipa mea în Conferinţa Horizon League. Sunt singurul român în echipa Colegiului meu din Ohio, iar în echipa perfectă a conferinţei în care joc tenis în Statele Unite am fost nominalizat de două ori ! Iar tenisul este un mod de viaţă pentru mine, tenisul m-a ajutat pe tot parcursul vieţii să realizez ce mi-am propus.
- Ce faci în SUA în afară de tenis ?
- Învăţ la colegiul meu din Ohio, unde am ajuns cu o bursă pentru tenis, iar în ultima perioadă am şi lucrat în SUA la o firmă de marketing, pe domeniul meu de studiu. Era o firmă care lucrează cu diferite echipe sportive din SUA. Nu aveam salariu fix, ci doar luam comision din vânzari, dar am câştigat ceva bani.
- Studenţii găsesc uşor de lucru în Statele Unite ?
- Nu aşa uşor, trebuie să aplici în multe domenii până găseşti ceva de lucru. De fapt, eu am găsit de lucru într-un domeniu creat special pentru studenţi.
- Te vezi acolo sus de tot în clasamentul ATP, peste câţiva ani ?
- Ca să ajungi sus de tot în „ATP” trebuie să ai bani mulţi, iar situaţia mea financiară nu îmi permite acest lucru. Dar vreau să am propria mea afacere în tenis, asta visez !
- Ce recomandări poţi să îi faci unui copil care vrea să se apuce de tenis ?
- Tenisul este un sport foarte frumos, care dezvoltă fizic şi mental. Îi încurajez pe copiii care vor să facă tenis, iar eu nu regret nici o clipă că m-m apucat de tenis. Chiar dacă nu ajungi la un nivel foarte înalt, tenisul are o influenţă pozitivă asupra individului.
- Când te întorci în Statele Unite şi ce vrei să faci pe viitor ?
- Pe 26 august plec înapoi în SUA. Mai am 2 ani şi jumătate de studii universitare în Ohio. Nu am decis pe viitor ce voi face, depinde şi de ce oferte voi avea în Statele Unite. Dar drept să spun, mie mi-ar place să mă întorc acasă, la Iaşi, şi să investesc într-o bază sportivă.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu