Piloţii prezenţi la Raliul Iaşului DUNLOP ne-au oferit câteva ore de spectacol şi
adrenalină, atât pe macadamul din judeţ, cât şi la Super Speciala de la Râpa
Galbenă. Ziua de vineri, 4 octombrie, a început
cu startul dat chiar din faţa Primăriei Iaşi, dintr-o zonă în care accesul maşinilor
este de obicei interzis. Totuşi, pentru că vorbim de un eveniment auto de
amploare, din respect pentru piloţii veniţi în capitala Moldovei, edilii Iaşului
au fost de acord să permită startul chiar de pe pietonalul de pe Bulevardul Ştefan
cel Mare.
A urmat prima probă specială - Cioca Boca, acolo unde Marco
Tempestini a avut o evoluţie de senzaţie, câştigând peste opt secunde în faţa
campionului en-titre Francois Delcour. Se părea că francezul Delcour nu va
putea compensa ecartul de putere dintre maşina lui, un Subaru Impreza N 14 şi
maşina pilotată de Marco Tempestini, un Ford Fiesta R5.
Totul avea să fie doar o iluzie, pentru că Delcour a dovedit
în următoarele trei probe speciale de ce este considerat unul dintre cei mai
buni piloţi din lume în ultimii ani. După ce s-a acomodat perfect cu noua maşină,
Delcour a câştigat pe rând probele de la Tăcuta, Dobrovăţ şi Păun, luând un
avans de peste 16 secunde faţă de Tempestini.
Proba Specială Tăcuta avea să aducă însă şi un moment mai puţin
plăcut la Raliul Iaşului DUNLOP. Vali Porcişteanu a fost nevoit să abandoneze,
după ce a ieşit de pe drum, iar maşina lui a rămas suspendată pe un mal de pământ.
“Din păcate nu am mai putut scoate maşina. O puteam mişca doar tractată”, a
declarat, dezamăgit Vali Porcişteanu, convins fiind că probabil va rata şi poziţia
a treia în clasamentul general, tocmai în dauna lui Marco Tempestini.
Pentru piloţii prezenţi la Raliul Iaşului a urmat cea mai spectaculoasă
probă. Super Speciala de la Râpa Galbenă a adunat la start câteva mii de ieşeni,
care au îndurat cu stoicism cele 6 grade din termometre, cea mai friguroasă zi
din această toamnă, la Iaşi.
Super Speciala de la Râpa Galbenă a fost câştigată de David Botka. Interesant
este că Francois Delcour a făcut o greşeală şi a pierdut peste 8 secunde (un
timp uriaş pentru o probă care s-a disputat pe doar 1.6 kilometri). De ezitarea
campionului francez avea să profite Marco Tempestini, care s-a apropiat la puţin
peste 8 secunde de Delcour. Pe a treia treaptă a podiumului, a urcat Gergo
Szabo, care l-a depăşit în clasamentul primei zile pe Simone Tempestini.
“Mă înţeleg foarte bine cu maşina, mă aşteptam să fie o
diferenţă mai mare. Chiar şi aşa va fi foarte greu să ne menţinem în frunte şi
după probele de sâmbătă”, a spus Francois Delcour, în timp ce ocupantul locului
secund în clasamentul primei zile, Marco Tempestini, l-a lăudat din nou pe
campionul francez: “Şi-a arătat din nou adevărata valoare”.
Aşa s-a încheiat prima zi a Raliului Iaşului Dunlop. Sâmbătă
este o nouă zi de întreceri, cu 6 probe speciale, de la care toţi iubitorii
automobilismului aşteaptă un nou spectacol de emoţie şi adrenalină. Au
abandonat în prima zi Valentin Porcişteanu, Bogdan Barbu, Octavian Târnovean,
Alexandru Ardelean.
Să mai menţionăm că Raliul Iaşului este a opta etapă a
Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP, organizat de Federaţia Română de
Automobilism Sportiv şi se dispută la Iaşi, în perioada 3-5 octombrie 2013. Maşina
oficială a Raliului Iaşului DUNLOP este FORD.
DAN TEODORESCU
DAN TEODORESCU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu