joi, 2 august 2012

Dănuţ Fron: „Sper să aduc şi eu pentru CFR Iaşi o medalie olimpică la haltere !”

Nu cu mult timp în urmă, Clubul Sportiv CFR Iaşi a înfiinţat o secţie de haltere, acolo unde antrenorul emerit Dănuţ Fron (FOTO) pregăteşte viitorii campioni. Rezultatele nu au întârziat să apară, deoarece tănărul sportiv Ilie Ciotoiu a reuşit să câştige medalia de bronz la stilul aruncat în cadrul Campionatelor Naţionale de haltere pentru juniorii II (cadeţi). Iar medaliile obţinute de halterofilii români la Jocurile Olimpice de la Londra l-au făcut pe tehnicianul ieşean să declare: „Mă bucur foarte mult să sportul halterelor aduce medalii olimpice pentru România. Mai mult chiar, Roxana Cocoş, tradiţionala adversară a fetei mele, Elisabeta Fron, în concursurile naţionale, a adus şi prima medalie olimpică pentru halterele feminine din România. Eu vreau aici, la clubul sportiv CFR Iaşi să fac performanţă la nivel înalt. Vreau să aduc pentru CFR Iaşi inclusiv o medalie olimpică în 2016, care să fie prima pentru Iaşi la haltere. Dacă cu fiica mea, Elisabeta, nu am reuşit, vreau să reuşesc acum, nu vreau să ies la pensie fără o medalie olimpică obţinută de unul dintre elevii mei, Ilie Ciotoiu, Teodora Dănilă sau Mădălina Ţibichi avînd şanse mari pe viitor să facă performanţă şi la nivel internaţional !”. 
Să mai menţionăm că sâmbătă, 4 august, ceferiştii ieşeni vor participa la Cupa Dunării la haltere, într-un concurs programat la Galaţi. Sub conducerea antrenorului emerit Dănuţ Fron vor face deplasarea pe malurile Dunării patru sportivi de la CS CFR Iaşi, ei fiind Teodora Dănilă (cat. +75 kg), Ilie Ciotoiu (cat. 50 kg), Mădălina Ţibichi (cat. 53 kg) şi unul dintre debutanţii Răzvan Mantu (cat. 56 kg) sau Cosmin Chiraşcu (cat. 45 kg).

* Roxanei Cocoş îi este frică de maşină şi de avion !

Vă reamintim că a şasea medalie a delegaţiei României la JO Londra 2012 a fost adusă de sportul halterelor, prin Roxana Cocoş, medaliată cu argint la categoria 69 kg, cea care în capitala Angliei şi-a depăşit recordul personal cu 1 kg la aruncat şi cu 3 kg la stilul smuls, devenind şi prima româncă medaliată la Olimpiadă în acest sport.
''Sunt fericită că am luat medalie, am muncit foarte mult pentru ea. Acum sunt în extaz. E fericire maximă, sunt prima fată din România care cucereşte o medalie olimpică la haltere, pot să zic că am făcut istorie. La Beijing (NR - unde s-a clasat doar pe locul 8 la 58 kg) am avut doar 19 ani şi nu eram pregătită pentru o medalie. Antrenorii m-au dus să văd cum e la Olimpiadă. Eram conştientă că la această Olimpiadă de la Londra trebuie să demonstrez şi trebuie să ridic mult ca să iau această medalie'', a declarat bucureşteanca Roxana Cocoş după concursul olimpic.
Roxana Cocoş, care mai are 6 fraţi, 2 fete şi 4 băieţi, a început de la 7 ani şi jumătate halterele, pentru ca de la 8 ani să fie pregătită de Nicolae Niţu, care a văzut în ea viitoarea campioană. ''Am început halterele pe la 7 ani, 7 ani şi jumătate. Mama nu a vrut să fac haltere, dar tata nu a fost împotrivă. Sincer, m-a atras sportul ăsta pentru că mai primeam o ciocolată, o atenţie. Nu am fost un copil super-răsfăţat, mai am 6 fraţi, 2 fete şi 4 băieţi, şi nu a fost aşa de uşor pentru mama. Până la urmă i-am spus că vreau să fac haltere şi m-a lăsat. Poate am fost născută ca să fac haltere'', a mai relatat Roxana Cocoş.
Medaliaţii cu argint vor primi pe lângă premiile în bani şi un Renault Megane, dar Roxana nu are de gând să-şi ia carnet. ''Ştiu că se dă o maşină, dar nu ştiu câţi bani. Dar sincer nu am nevoie de maşină. Mi-e frică să merg cu ea, mi-e frică şi de avion. Am păţit ceva cu avionul în Antalya, la nişte Europene şi de atunci am rămas cu o frică'', a spus Roxana Cocoş.

* Programul sportivilor români în cea de-a şasea zi

Programul sportivilor români care vor evolua joi, în cea de-a şasea zi a Jocurilor Olimpice de la Londra. se prezintă astfel:
- Ora 11.37 - Judo (ExCeL - North Arena 2) - calificări - semifinale (ora 16.00) - finala (ora 18.10) - Daniel Brata (100 kg);
- Ora 12.10 - Canotaj (Eton Dorney) - patru rame fără cârmaci (masculin) - semifinale - Marius Vasile Cozmiuc, Alexandru George Palamariu, Cristi Ilie Pîrghie, Florin Curuea;
- Ora 12.00 - Înot (Olympic Park - Aquatics Centre) - 50 m liber (masculin), calificări - semifinale (ora 21.32) - Norbert Trandafir;
- Ora 12.19 - Înot (Olympic Park - Aquatics Centre) - calificări - 800 m liber (feminin) - Camelia Potec;
- Ora 14.30 - Canotaj (Eton Dorney) - finala 8+1 (feminin) - Cristina Grigoraş, Eniko Mironcic, Camelia Lupaşcu, Roxana Cogianu, Adelina Cojocariu, Ioana Rotaru, Talida Gidoiu, ieşeanca Irina Dorneanu, Nicoleta Albu;
- Ora 17.30 - Polo (Olympic Park - Water Polo Arena) - Grupa B - România - Ungaria;
- Ora 18.30 - Gimnastică (North Greenwich Arena - O2) - finala individual compus (feminin) - Sandra Izbaşa, Larisa Iordache;
- Ora 23.30 - Box (ExCeL - South Arena 2) - masculin 75 kg - turul 2 - Bogdan Juratoni.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu