duminică, 7 iulie 2013

Ieşeanul Pepe Toderaşc este nevoit să se retragă din postura de jucător de rugby !


Pepe Toderaşc

Stabilit în Franţa de mai mulţi ani, rugbystul ieşean Petrişor “Pepe” Toderaşc este nevoit să se retragă la aproape 33 de ani, din cauza unor grave probleme la vertebrele cervicale. Născut în Iaşi pe 15 iulie 1980, Petrişor Toderaşc nu va mai putea juca rugby, după ce i-a fost descoperită o problemă la nivelul vertebrelor cervicale. Pepe Toderaşc, pilier transferat în această vară de echipa franceză Beziers, a descoperit că are probleme de sănătate la un control medical, el acuzând de mai mult timp probleme la nivelul vertebrelor cervicale. "La 24 iunie, m-am dus la medicul clubului să-i spun că am probleme la vertebrele cervicale. I-am dat RMN-urile precedente, iar el mi-a spus să fac mai multe teste. Rezultatele nu au fost mulţumitoare şi mi s-a spus că sunt inapt să mai joc rugby. Staful medical m-a trimis la medicul Pierre Bernard din Bordeaux, un expert pentru acest tip de problemă. El a confirmat diagnosticul şi după o lungă discuţie a reieşit faptul că trebuie neapărat să mă opresc din activitate, deoarece riscurile sunt foarte mari. Ţin să precizez că nu aveam nici cea mai mică idee de gravitatea acestei accidentări. Este foarte greu. Nu realizez încă amploarea şi consecinţele acestei situaţii", a declarat Toderaşc presei din Hexagon. Jucătorul a spus că va încerca să rămână în lumea rugby-ului, pentru a împărtăşi cunoştinţele sale tinerilor jucători. "Ceea ce îmi dă putere este faptul că voi împlini doar 33 de ani, am doi băieţi de 4 şi 6 ani şi mă voi consacra educaţiei lor. Am diplomă de antrenor şi voi încerca să rămân în lumea rugby-ului şi să transmit cunoştinţele mele tinerilor jucători. Mă simt bine la Beziers şi cu siguranţă voi rămâne aici", a adăugat Toderaşc, care a precizat că soţia şi copiii săi au fost foarte afectaţi de această veste.
În urma acestui eveniment nedorit, am purtat sâmbătă, 6 iulie, următorul dialog în exclusivitate cu marele sportiv ieşean Pepe Toderaşc:
- Reporter: Pepe, trebuie sa fii tare în primul rând, aşa cum ai fost întodeauna. Poţi să te opreşti din postura de jucător de rugby, dacă sănătatea nu iţi mai permite să continui. În sport poţi să ai mari bucurii şi din postura de antrenor sau oficial, tu oricum nu ai să ieşi niciodată din rugby, pentru că faci ceva care îţi place ! Curaj şi multă sănătate ! Suntem alături de tine şi de familia ta din Franţa !
- Pepe Toderaşc: Mulţumesc frumos pentru încurajări ! Totul a venit foarte repede şi ne-a surprins pe toţi, dar văzând riscul la care eram supus, cred că a fost o decizie înţeleaptă. Rugby-ul mi-a oferit multe, dar e timpul să trec la altceva, oamenii de aici mă susţin chiar dacă nu am apucat sa fac parte din efectivul Beziers-ului, dar voi rămâne în mediul rugby-ului cu echipa de tineret. Vă mulţumesc din nou şi în numele familiei mele !
De menţionat că pilierul Petrişor Toderaşc a evoluat pentru naţionala României de rugby la două ediţii ale Cupei Mondiale, în 2003 şi 2007. El a jucat la începutul carierei la echipa Politehnica Nena Iaşi, cu care s-a clasat pe locul 3 în prima ligă din România.
Petrişor Toderaşc are 1,85 metri înălţime şi 112 kg greutate. Actualul său club din Franţa este Béziers. În Franţa, începând cu 2004, a mai jucat rugby la formaţiile Oyonnax, Brive şi La Rochelle.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu