Sursa foto: Raliul Iaşului |
Final de poveste pentru Raliul Iaşului Cotnari. A şasea etapă a Campionatului
Naţional de Raliuri Dunlop, organizat sub egida Federaţiei Române de
Automobilism Sportiv a avut o desfăşurare de infarct. A fost o adevărată
pledoarie pentru raliuri, o pledoarie găzduită în condiţii de excepţie de judeţul
Iaşi.
După două zile nebune, echipajul Edwin Keleti – Csomortani
Botond, pe Ford Fiesta R5, a reuşit să câştige Raliul Iaşului Cotnari, urmat la
5 secunde distanţă de echipajul Dan Gârtofan – Eugen Rotaru, pe Skoda Fabia
S2000 şi de finlandezul Tapio Laukkanen (secondat de Haari Kaprro la volanul
unui Subaru Impreza N14). Desfăşurarea competiţiei a fost însă un veritabil
thriller, unul cu final fericit pentru Edwin Keleti. În primele 8 probe
speciale, Francois Delecour (copilot Dominique Savignoni, la volanul unei
Subaru Impreza N14) a reuşit să-şi betoneze locul întâi în clasamentul general
(câştigând nu mai puţin de 4 probe speciale) şi se părea că nimic nu-l poate împiedica
să cucerească un nou titlu naţional.
A urmat însă o nebunie de probă specială (PS9 – Blanc
Cotnari) şi toate calculele hârtiei au fost aruncate în aer. Delecour a rămas fără
suspensia stânga spate, a pierdut o roată, dar nu a abandonat şi a terminat
proba mergând pe trei roţi, cu accelaraţia la podea. A fost un spectacol
fantastic oferit de celebrul campion francez, care însă a pierdut peste 90 de
secunde pe această probă şi a scăpat printre degete victoria la Raliul Iaşului
Cotnari. De problemele lui Delecour a profitat Edwin Keleti, care a mers
fantastic şi pe Superspeciala de la Râpa Galbenă şi nimic nu este decis în
finalul Campionatului Naţional. Pentru a-şi păstra titlul de campion, Francois
Delecour are nevoie de un punct în Raliul Harghitei, ultima etapă din CNRD, în
timp ce pentru locul secund lupta este cu adevărat fabuloasă. După rezultatele
de la Raliul Iaşului Cotnari, Edwin Keleti locul secund cu 93 de puncte, în
timp ce Dan Gârtofan este pe locul 3 cu 91,2 puncte. Practic, doar Keleti mai păstrează
şanse la titlul de campion naţional, fiind despărţit de Delecour de 24 de
puncte.
După
terminarea celor 10 probe speciale şi a şedinţei Comisarilor Sportivi, a urmat
festivitatea de premiere, acolo unde cei mai buni piloţi au fost aplaudaţi de
sute de ieşeni, maestrul de ceremonii fiind şi de această dată celebrul George
Vintilă. La festivitatea de premiere de la Palas, a fost intonat de două ori
imnul naţional al României, a doua oară la solicitarea expresă a campionului
Raliului Iaşului Cotnari, Edwin Keleti. Toţi piloţii şi oficialii FRAS au
subliniat la final organizarea fără cusur de la Raliul Iaşului Cotnari.
“Ştiu că voi supăra
pe multă lume, dar după mine, Raliul Iaşului este cea mai bună etapă din acest
sezon a Campionatului Naţional, cea mai frumoasă şi cel mai bine organizată”, a
spus pe scenă fostul mare pilot George Grigorescu. “Îmi plac multe etape de
raliu în România, dar ce se întâmplă la Iaşi
este cu adevărat incredibil. Felicitări organizatorilor”, a fost verdictul pus
de marele campion francez Francois Delecour. Şi învingătorii au avut numai
cuvinte de laudă la adresa echipei de organizare de la Raliul Iaşului Cotnari, în
frunte cu Dan Codreanu, Cristian Angheluţă şi Andrei Postolache. “Eu nu obişnuiesc
să laud pe cineva de dragul de a-l lăuda, dar ce s-a întâmplat la Iaşi este absolut superb.
Totul, de la probe, la organizare a fost la superlativ. Toată echipa care a
muncit la Raliul Iaşului merită felicitări. Mă bucur că am reuşit să învingem
la Iaşi, unde
ne-am simţit minunat”, a spus Edwin Keleti.
“Nu mă aşteptam să avem la Iaşi asemenea condiţii impecabile pentru cursă.
Echipa de organizare s-a depăşit pe sine şi este formidabil ce a ieşit. Noi
continuăm lupta pentru locul 2, dar avem un adversar redutabil în persoana lui
Edi Keleti. Nivelul în Campionatul Naţional este foarte ridicat, sunt piloţi
foarte buni, iar Francois Delecour sau Tapio Laukkanen ne trag după ei”, a
completat Dan Gârtofan.
Şi finlandezul Laukkanen, revenit la Iaşi după 6 ani (el a mai participat la
Raliul Iaşului din 2008) a recunoscut că s-a simţit foarte bine în această etapă.
“Sunt bucuros că am terminat cu bine raliul, am avut câteva problem cu maşina
pe macadam şi s-a văzut faptul că am făcut o pauză de participare la competiţii.
M-am simţit înă foarte bine la Iaşi
şi sper să mai revin“, a conchis Laukkanen.
În fine, în numele echipei de organizare, Dan Codreanu şi
Cristian Angheluţă au promis că ediţia din anul viitor a Raliului Iaşului
Cotnari va fi organizată şi mai bine.
Raliul Iaşului Cotnari a fost organizat în acest an de
Asociaţia XS Motorsport din Iaşi
şi s-a bucurat de sprijinul autorităţilor locale şi judeţene. Această etapă de
la Iaşi a
Campionatului Naţional de Raliuri DUNLOP nu putea fi posibilă fără suportul
sponsorului Cotnari, a partenerilor XS Café şi Express Amanet, şi fără găzduirea
Hotelului Internaţional, din cadrul Complexului Palas Iaşi.
Maşina oficială a Raliului a fost, şi în acest an, FORD.
Clasamentul final în Raliul Iaşului Cotnari a fost
următorul:
1. Edwin Keleti/Botond Csomortani - 1h 16 min 09.9 sec.
2. Dan Gîrtofan/Eugen Rotaru +5.0 sec
3. Tapio Laukkanen/Hari Kaapro +10.4 sec
4. Simone Tempestini/Dorin Pulpea +34.7 sec
5. Francois Delecour/Dominique Savignoni +39.0 sec
6. Marco Tempestini/Anton Avram +1:03.8 min
7. Sebastian Barbu/Sebastian Itu +1:09.7 min
8. Manu Mihalache/Janos Soos +4:04.6 min
9. Florin Crişan/Mircea
Onofrei +4:58.3 min
10. Adrian Raspopa/Cătălin Grigoriu +5:16.7 min
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu