sâmbătă, 13 septembrie 2014

Serghei Burduja, singurul “stranier” al echipei de futsal CSMS Iaşi


Serghei Burduja, în Sala Polivalentă din Iaşi

Pe post de spectator, basarabeanul de 19 ani Serghei Burduja a fost prezent la meciul de futsal de vineri, 12 septembrie, dintre CSMS Iaşi şi CS United Galaţi, câştigat de dunăreni cu scorul de 5-1, dar rezultatul este prea sever faţă de evoluţia celor două combatante. În mod normal, Serghei Burduja trebuia să fie prezent în rândul jucătorilor de la CSMS Iaşi, pe post de portar, el fiind una dintre achiziţiile echipei lui Nelu Stancea în această vară. Numai că, accidentat la unul dintre antrenamentele echipei din Dealul Copoului, singurul „stranier” al echipei ieşene este acum în refacere, dar speră ca peste puţin timp să debuteze efectiv la CSMS Iaşi, noua sa echipă de suflet.
- Serghei Burduja, bine ai venit la CSMS Iaşi !
- Bine v-am găsit, de-abia aşteptam să joc la o echipă de club din România, eu având în prezent dublă cetăţenie moldoveano-română. Bunelul meu a trăit în România şi astfel am devenit şi eu cetăţean român. Mai mult chiar, sub comanda domnului antrenor Nelu Stancea, eu am fost selecţionat şi în naţionala de tineret a României, în urmă cu puţină vreme.  
- Serghei, care este CV-ul tău pe linie sportivă, pentru ca ieşenii să te cunoască mai bine ?
- M-am născut la Chişinău, în Republica Moldova şi am debutat în fotbalul mare la echipa Dacia Buiucani, care este echipa de tineret a formaţiei Dacia Chişinău. Am jucat însă şi futsal la Atletico Chişinău, în mod serios de vreo cinci ani.
- Cum ai ajuns la fotbal ?
- M-a dus tata să fac sport. Mi-a plăcut fotbalul şi am rămas să-l practic. În familia mea nu mai sunt sportivi de performanţă, doar sora mea mai face fitness, dar la nivel de amatori.
- Cum ai ajuns la echipa de fotbal în sală CSMS Iaşi ?
- M-a ajutat în acest sens antrenorul Nelu Stancea, căruia îi port un mare respect. Din păcate, acum sunt accidentat şi nu pot juca, dar va veni şi rândul meu.
- De ce ai ales să joci futsal în România ?
- Am venit în România să cresc valoric din punct de vedere sportiv şi să ajut şi eu echipa CSMS Iaşi, care mai are doi portari foarte buni, pe Chiriac şi Grigoraş. De fapt, eu cred că în România sportul este mai dezvoltat decât în Republica Moldova.
- La 19 ani, cum stai cu studiile universitare, echipa de futsal CSMS Iaşi fiind de fapt o echipă studenţească ?
- Sunt student în anul al doilea, la Facultatea de Drept din Chişinău. Îmi fac studiile universitare în Republica Moldova, dar joc futsal în România, la CSMS Iaşi. La Iaşi, locuiesc de fapt într-un cămin studenţesc dintr-un mare campus universitar. Nu ştiu cum se cheamă, ştiu doar că acolo există Iulius Mall.
- Locuieşti de fapt în campusul studenţesc Tudor Vladimirescu, acolo unde sportul e foarte îndrăgit de toţi tinerii de acolo. Ai nimerit bine, Serghei...
- Da, cred că am nimerit bine, de aceea vreau să mulţumesc tuturor care au avut grijă de mine până acum şi m-au ajutat în sportul pe care-l practic. Vreau să mulţumesc în acest sens tatălui meu, Valeriu Burduja şi domnului antrenor Nelu Stancea.
- Multă baftă Serghei, la CSMS Iaşi !
- Mulţumesc mult, de-abia aştept să intru pe teren !
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu