duminică, 2 iunie 2013

Cupa României a ajuns la Ploieşti !



* În finala de pe "Naţional Arena" din Bucureşti, Petrolul Ploieşti a învins pe CFR Cluj cu scorul de 1-0 (1-0) şi a câştigat trofeul pus în joc.

Formaţia Petrolul Ploieşti a câştigat Cupa României-Timişoreana la fotbal pentru a treia oară în istorie, după ce a învins, sâmbătă, pe Arena Naţională, cu scorul de 1-0 (1-0), echipa CFR Cluj, în finala competiţiei. Acesta este primul trofeu al echipei Petrolul în ultimii 18 ani. Unicul gol al meciului a fost marcat de Bokila, în minutul 8, când a profitat de o greşeală din apărarea echipei clujene şi a înscris cu un şut la colţul lung.
Au evoluat formaţiile:
- Petrolul Ploieşti: Hamutovski - Alcenat, Hoban, Yamissi, Guilherme - Mustivar, Mojica (Romario '83) - Boudjemaa (Achim '90+2), Hamza, Grozav (Morar '72) - Bokila. Antrenor: Cosmin Contra.
- CFR Cluj: Felgueiras - Ivo Pinto, Cadu, Piccolo, Camora - Mureşan, Sare - Rui Pedro, Diogo Valente (Kapetanos '61), Deac (Weldon '81) - Maah. Antrenor: Eugen Trică.
- Cartonaşe galbene: Alcenat '20, Mojica '43, Bokila '45+2, Hamza '90+4 / Mureşan '45+1, Rui Pedro '59, Cadu '80.
Meciul a fost arbitrat de Cristian Balaj, ajutat la cele două linii de Aurel Oniţă şi Valentin Avram. Rezervă a fost George Rădulescu. Asistenţi suplimentari au fost Alexandru Tudor şi Istvan Kovacs, iar Sebastian Gheorghe a fost rezervă. Delegat de joc a fost Daniel Prodan, iar observatori de arbitri Alexandru Deaconu. 
Fotbalistul echipei Petrolul Ploieşti, Jeremy Bokila, a fost desemnat jucătorul finalei.
Antrenorul echipei Petrolul, Cosmin Contra, suspendat după incidentele de la meciul cu Gaz Metan Mediaş, a urmărit partida din tribună.
La meci au fost prezenţi si componenţii echipei naţionale a României în frunte cu selecţionerul Victor Piţurcă, dar şi jucătorii reprezentativei de tineret.
La finală au asistat 29.343 de spectatori, peste 20.000 dintre ei venind din Ploieşti.
După ce a fost înlocuit cu Morar, jucătorul Gheorghe Grozav s-a dus în tribune alături de fanii ploieşteni, unde a fost şef de galerie !

* Bokila nu vrea să plece de la Petrolul !

Fotbalistul Jeremy Bokila a declarat, sâmbătă seară, după finala Cupei României că este foarte fericit la Petrolul Ploieşti, unde lumea îl iubeşte, afirmând ca banii nu contează pentru el.
"Acum am două săptămâni de concediu, apoi voi vedea ce se întâmplă. Sunt fericit să fiu la Petrolul, pentru că lumea mă iubeşte şi nu văd de ce aş pleca de la Ploieşti. Nici măcar pentru bani, nu contează pentru mine, sunt fericit aici. A fost dificil meciul cu CFR, dar am luptat ca lupii. În seara asta am luat două trofee, dar cred că cineva mi-a furat gheata, că nu o mai găsesc, nu ştiu unde e. Vom petrece toată noaptea, pentru că urmează concediu", a declarat Bokila.
Căpitanul Sony Mustivar a afirmat că nu-l lasă pe Bokila să plece la Steaua: "Jeremy nu pleacă, rămâne la Ploieşti. Nu-l las eu să plece la Steaua, nu este bine pentru el. A fost incredibil pentru mine să ridic rofeul. Eu sunt petrolist adevărat. În seara asta nu voi dormi, o să petrec toată noaptea", a sublinat Mustivar.
Ovidiu Hoban a afirmat că acest trofeu reprezintă foarte mult şi este o senzaţie unică: "Este şi meritul lui Bokila, dar formăm un grup şi până să ajungă mingea la el mai trece pe la mulţi alţi jucători", a adăugat Hoban.
Portarul Vasili Hamutovski a declarat că este foarte mândru de suporteri: "Sunt foarte fericit pentru că am câştigat Cupa. Am avut un sezon foarte bun şi sunt mândru de suporterii care ne-au încurajat. Acum am câştigat tot în România, după două campionate cu Steaua. Eu am terminat contractul cu Petrolul şi le doresc mult succes în cupele europene şi campinat. Anul trecut am ajutat echipa în momentele grele, dar anul ăsta nu comentez deciziile antrenorilor. Am jucat doar trei meciuri în campionat plus cel din finală".

* Cristi Vlad, ridicat în braţe de jurnaliştii prahoveni !

Directorul sportiv al Petrolului Ploieşti, Cristi Vlad, a declarat, sâmbătă seară, într-o conferinţă de presă la Arena Naţională, că victoria din Cupa României reprezintă un vis împlinit.
"Trăiesc clipe mari, visam la asta de când jucam pe coclaurile Ligii a III-a. Ne-am realizat un vis. Nu prea realizăm ce am înfăptuit în seara asta. Sunt mândru şi fericit că am ocazia să lucrez la cel mai frumos club din România. Este un nou drum, după ani de chin şi restrişte în ligile inferioare. Cred că am avut un an senzaţional", a declarat Cristi Vlad.
La finalul conferinţei, Cristi Vlad a fost ridicat în braţe de jurnaliştii din Ploieşti prezenţi la Arena Naţională.

* Eugen Trică îi felicită pe adversarii de la Petrolul Ploieşti

De cealaltă parte, tehnicianul Eugen Trică a declarat că înfrângerea suferită de CFR Cluj va face echipa sa mai puternică pentru viitor.
"Felicit Petrolul pentru câştigarea Cupei şi pe băieţii mei că au jucat foarte bine. Am dominat cap-coadă, dar am primit golul foarte rapid. Ne doare foarte rău, însă această înfrângere ne va face mult mai puternici pentru viitor. Ne-a lipsit un gol ca să schimbăm soarta partidei. Petrolul s-a apărat foarte bine şi au reuşit să câştige cupa. Îi felicit pentru atmosfera frumoasă creată de fani, ei punând o mică presiune pe arbitri. Poate că la Kapetanos se impunea un penalty. Am avut ocazii clare. Acest trofeu era tichetul nostru pentru Europa, dar nu e o tragedie. Ne va face mult mai puternici. Am mai stat într-un an acasă şi anul viitor am luat campionatul", a declarat Trică.

* Patru echipe româneşti în cupele europene de fotbal

Vă mai informăm că România va avea patru reprezentante în cupele europene de fotbal, acestea fiind Steaua Bucureşti (în Liga Campionilor), respectiv Pandurii Tg. Jiu, Petrolul Ploieşti şi Astra Giurgiu (în Europa League).
Steaua Bucureşti, câştigătoarea titlului în România, va evolua în sezonul viitor al Ligii Campionilor în turul doi preliminar, pe un tablou rezervat campioanelor, urmând să fie cap de serie în toate cele trei faze de calificare pe care le are de trecut pentru a ajunge în grupe. Dacă e eliminată în al treilea tur preliminar ajunge în play-off-ul Europa League, iar dacă pierde în play-off-ul Champions League prinde totuşi grupele Europa League.
Formaţia Pandurii Târgu Jiu, ocupanta locului doi în Liga I, va evolua în sezonul viitor al Ligii Europa în turul doi preliminar, şi va trebui să treacă trei duble manşe pentru a accede în grupele Ligii Europa.
Petrolul Ploieşti, câştigătoarea Cupei României, va evolua tot în turul doi preliminar al Ligii Europa.
Astra Giurgiu va evolua chiar în primul tur preliminar al Ligii Europa şi va avea astfel de parcurs patru duble manşe pentru a ajunge în grupe.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu