joi, 19 iulie 2012

Cinci românce continuă lupta în proba de simplu la „BCR Open România”


Impreuna cu Irina Begu, Alize Cornet s-a calificat in sferturile de dublu ale turneului BCR Open Romania, iar ieri, in ciuda unor probleme la picior, nu i-a cedat decat trei ghemuri adversarei ei de la simplu, Dinah Pfizenmaier, din Germania, rezultatul final, 6-1, 6-2, aducandu-i numarului 54 WTA accederea in optimi. Fara sa resimta presiunea faptului ca e prima favorita, frantuzoaica de 22 de ani se bucura ca fiecare meci ii aduce cate o noua experienta, pe care o foloseste mereu in avantajul tenisului ei.
"Sunt favorita 1 si asta inseamna ca trebuie sa fiu foarte atenta, foarte concentrata, dar nu simt nicio presiune, pentru ca asta arata ca am un clasament bun. Cu doar trei luni in urma nu intrasem in Top 100, iar acum sunt intre primele 60 de jucatoare. M-am antrenat mai mult, am un alt antrenor si cred ca asta a facut toata diferenta. Joc mult mai bine acum. E prima oara cand vin in Romania si trebuie sa recunosc ca ma simt foarte bine aici. Inca n-am apucat sa vizitez Bucurestiul, dar imi place foarte mult la Arene, iar celor de aici pare sa le placa foarte mult francezii", spune Alize Cornet. In ceea ce priveste echipa pe care o face cu Irina Begu la dublu, Cornet este optimista ca si-ar putea completa colectia de amintiri cu cel putin un trofeu: "Cu Irina am mai jucat  o data in acest an, la Acapulco, unde am ajuns in semifinale. E o fata extraordinara, foarte amuzanta. Ne simtim foarte bine impreuna pe teren. In plus, joaca foarte bine si sper sa putem castiga la dublu impreuna".
Elena Bogdan si Maria-Elena Camerin au fost adversare la dublu in ultimul act al editiei trecute a turneului de la Bucuresti, iar primul tur al BCR Open Romania 2012 le-a adus din nou fata in fata. De data asta pe tabloul de simplu, iar jucatoarea din Craiova a facut tot posibilul ca istoria sa se repete si victoria sa fie trecuta tot in contul ei. Meciul de la Arenele BNR n-a fost insa prima lor intalnire din acest an. Chiar de la publicarea tabloului principal, Ema si-a dat seama ca are inainte provocarea pe care o astepta inca din luna aprilie, cand a pierdut in fata italiencei la Barcelona, dupa un meci foarte strans. Si-a dorit sa-si poata lua revansa in fata publicului de acasa si a dezlantuit un adevarat razboi de gherila impotriva adversarei ei, careia nu i-a ramas decat sa incerce sa returneze mingile extrem de precis plasate ale Elenei. "N-am fost prea fericita cand am auzit ca o sa joc pe Central, pentru ca aveam mari emotii, dar m-am descurcat bine pana la urma" - a declarat Elena Bogdan, care a mai adaugat: “A fost un meci greu, pe care nu l-am inceput chiar bine, insa ma bucur ca am reusit sa revin. Si ma bucur foarte mult ca mi-am luat revansa acasa! Publicul a fost alaturi de mine in momentele dificile, am avut si toata echipa mea, antrenorii, preparatorul fizic, toti m-au sustinut, si asta a contat foarte mult pentru mine. Le multumesc tuturor! Sper ca si spectatorii sa vina in numar cat mai mare in zilele urmatoare".
In ciuda jocului foarte bun, tanara Patricia-Maria Ţig n-a avut ce face in partida contra detinatoarei titlului editiei din 2011, Irina Begu calificandu-se in optimi dupa o victorie cu 6-3, 6-2.
In ultimul meci al zilei,  Mihaela Buzarnescu si-a incheiat misiunea din acest an la BCR Open Romania. Romanca aflata pe pozitia 142 nu va mai putea ataca frontul turului secund, rezultatul intalnirii cu Alberta Brianti (nr. 110 WTA) fiind in favoarea italiencei.
Rezultatele zilei de 18 iulie au fost:
- Simplu:
Florencia Molinero (ARG) - Laura Pous-Tio (ESP) 3-6, 6-3, 6-4;
Eva Birnerova  (CZE) - Ana Savic  (CRO) 6-7 (3), 6-4, 6-3;
Karin Knapp (ITA) -  Julia Cohen (USA) 4-6, 6-2, 6-4;
Rocio De La Torre-Sanchez (ESP) - Stefanie Voegele (SUI) 0-6, 3-6;         
Elena Bogdan  (ROU) - Maria Elena Camerin (ITA) 7-5, 7-6 (5);    
Irina Begu (ROU) - Patricia Maria Ţig (ROU) 6-3, 6-2;       
Alize Cornet  (FRA) - Dinah Pfizenmaier (GER) 6-1, 6-2;   
Danielle Harmsen (NED) - Romina Oprandi  (SUI) 4-6, 5-7;           
Bibiane Schoofs (NED) - Maria-Teresa Torro-Flor (ESP) 1-6, 2-6;
Lara Arruabarrena-Vecino (ESP) -  Elitsa Kostova  (BUL) 6-3, 6-3;          
Alberta Brianti (ITA) - Mihaela Buzarnescu (ROU) 6-4, 3-6, 6-4;
- Dublu feminin:
Laura Ioana Andrei  (ROU) / Raluca - Elena Platon  (ROU) -  Ioana - Raluca Olaru  (ROU) / Elena Bogdan  (ROU) 6-7 (6), 1-6;
Irina Maria Bara / Patricia Maria Ţig (ROU) - Hulya Esen / Lutfiye Esen (TUR) 6-2 6-1.
La finalul primului tur al tabloului principal, cinci romance s-au calificat in optimile de finala, care se vor juca integral astazi, incepand de la 10:00. Tot astăzi dupa-amiaza se vor juca si sferturile de finala la dublu, unde s-au calificat trei echipe cu componeneta 100% romaneasca: Gojnea/Mitu, Bogdan/Olaru si Bara/Ţig. Tot în sferturi se mai joaca partida Irina-Camelia BEGU (ROU) / Alize CORNET (FRA) [1] - Elitsa KOSTOVA (BUL) / Agnes SZATMARI (ROU).
Turneul feminin de tenis BCR Open Romania se desfasoara la Bucuresti, la Arenele BNR, pe zgura şi are premii totale de 100.000 dolari plus ospitalitate. GSP TV va transmite live semifinalele si finalele competitiei.
DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu