duminică, 15 iulie 2012

Dinamo a învins pe CFR Cluj şi a câştigat Supercupa României după loviturile de departajare


* Echipa Dinamo Bucureşti a câştigat, sâmbătă, Supercupa României, după ce a învins cu scorul general de 6-4 (0-1, 1-1, 2-2) după executarea loviturilor de departajare formaţia CFR Cluj, în finala disputată pe Arena Naţională din Capitală
Golurile au fost marcate de Valente – min. 36 şi Kapetanos – min. 102 - pentru clujeni, respectiv Ţucudean – min. 62 şi 101 - pentru bucureşteni. Fazele de gol, din timpul regulamentar de joc, în meciul CFR Cluj – Dinamo Bucureşti au fost următoarele:
- 1-0 (min 36): Valente a înscris cu un şut de la 20 de metri din zonă centrală după ce a primit o pasă de la Mureşan, care a recuperat o minge trimisă greşit de Pulhac din aut.
- 1-1 (min 62): Dinamovistul Ţucudean a marcat cu un şut la colţul scurt de la 12 metri lateral drepta, după ce a primit o pasă de peste 50 metri de la Nica.
- 1-2 (min 101): Ţucudean a adus echipa sa în avantaj, după ce a înscris cu un şut puternic din interiorul careului, după o pasă peste linia de apărare a clujenilor a lui Curtean.
- 2-2 (min 102):  Kapetanos a trimis mingea cu capul în poartă de la şase metri, după o centrare a lui Sougou de pe partea stângă.
În minutul 65, Cadu (CFR Cluj) a fost eliminat după ce a primit al doilea cartonaş galben.
Loviturile de departajare (scor 4-2 pentru Dinamo) au fost executate de următorii jucători: Alexe - a marcat, C. Matei - a marcat, C. Munteanu - a marcat, Ţucudean - a ratat (a apărat Stăncioiu), D. Grigore - a marcat - pentru Dinamo, respectiv  Kapetanos - a marcat, Sougou - a ratat (a trimis în bara transversală), Hora - a ratat (şut peste poartă), Mureşan - a marcat – pentru CFR Cluj.
În meciul de pe Arena Naţională, la care au asistat circa 10.000 de spectatori, au evoluat următoarele echipe:
- CFR Cluj (campioana României): Stăncioiu - Ivo Pinto, Cadu, Maftei, Camora - G. Mureşan, Vass (B. Sare '59) Deac, Sougou, Valente (Hora '70) - Ronny (Kapetanos '79). Antrenor: Ioan Andone.
- Dinamo Bucureşti (deţinătoarea Cupei României): Bălgrădean - Nica, Luchin, D. Grigore, Pulhac - C. Munteanu - L. Rus (C. Matei '61),  Issa Ba (Curtean '82), Boubacar, Alexe - M. Niculae (Ţucudean '46). Antrenor Dario Bonetti.
Arbitri: Ovidiu Haţegan (central), Cristian Nica şi Aurel Oniţa (ambii asistenţi), Adrian Cojocaru (rezervă), Sebastian Colţescu şi Robert Dumitru (arbitri adiţionali).
Dinamo câştigă pentru a doua oară în istoria sa Supercupa României, după cea cucerită în 2005 (scor 3-2 cu Steaua).

* Ioan Andone: Nu aveam voie să facem greşelile pe care le-am făcut la 1-0

Antrenorul echipei CFR Cluj, Ioan Andone, a declarat, sâmbătă, după înfrângerea suferită în faţa formaţiei Dinamo Bucureşti în Supercupa României, că jucătorii săi nu aveau voie să facă greşelile pe care le-au făcut la 1-0. "A fost un meci pe care l-am pierdut singuri. Conduceam cu 1-0 şi nu aveam voie să-l pierdem, dar meciul nu a avut tempou, nu a avut ritm. Nu aveam voie să facem greşelile pe care le-am făcut la 1-0. La golurile lor au fost două faze identice şi puteau fi parate acele lovituri. Când pierzi la penaltyuri e trist, mai ales că ne doream foarte mult acest trofeu. Ne-am pregătit o lună pentru el. Am folosit patru jucători nou-veniţi, sunt mulţumit de ei, mai ales că unul a şi dat gol, dar mai avem mult de muncă până vom ajunge să ne calificăm în grupele Ligii Campionilor. Astăzi am rezistat în zece oameni, am şi înscris, parcă am fost mai bine organizaţi după eliminare", a spus Andone.
Tehnicianul clujenilor consideră că fundaşul Cadu nu merita să primească al doilea cartonaş galben şi implicit să fie eliminat: "Cadu nu merita al doilea galben. Mi-a spus că nici nu l-a atins. Din discuţiile cu jucătorii am înţeles că a fost şi henţ la primul gol al lui Ţucudean, dar nu pot să mă pronunţ pentru că nu am văzut. Au fost oricum multe greşeli chiar dacă au fost şase arbitri".
Andone crede că Dinamo joacă mai bine decât în sezonul trecut: "Bonetti m-a surprins cu Ţucudean, trebuia să-l las eu la Arad, pentru că eu l-am adus şi pe el, şi pe Bălgrădean. Dar asta e, profită alţii de ei. Dinamo are are altă faţă în comparaţie cu sezonul trecut. E mult mai sigură".
Antrenorul CFR-ului a afirmat că vremea extrem de călduroasă şi-a pus amprenta asupra jocului. "Ăsta e timp de fotbal pe căldura asta? E păcat să nu umpli un stadion, nu ai nici ritm pe astfel de vreme, pot apărea şi accidentări", a precizat Andone.

* Dario Bonetti: Am făcut o partidă mare, puteam câştiga chiar şi cu 6-2 !

Antrenorul echipei Dinamo Bucureşti, Dario Bonetti, a declarat, sâmbătă, după câştigarea Supercupei României, că formaţia sa a făcut o partidă mare şi putea câştiga înainte de loviturile de departajare chiar şi cu 6-2. "Vreau să le fac complimente celor de la CFR pentru că au rezistat o oră în zece jucători şi au făcut o partidă bună. Vreau să-i felicit şi pe jucătorii mei pentru maniera în care au jucat, pentru spiritul de dinamovişti pe care l-au arătat. Vreau să dedic victoria suporterilor şi celor de acasă. Totul s-a sfârşit aşa cum ne-am dorit noi. Am meritat să câştigăm, s-a văzut că dacă stăm în teren cu linişte putem câştiga. Nu mă interesează criticile aduse mie, vreau să lucrez în continuare cu aceşti băieţi şi să le aducem bucurie fanilor. Nu vreau să vorbesc despre persoane negative. Îmi displace că se scandează numele meu, jucătorii au câştigat totuşi Supercupa. Am lucrat o lună pentru această partidă, chiar dacă am «sacrificat» nişte amicale. Cine încearcă să câştige amicalele vorbeşte mai mult de praf în ochi. Nu mă interesează alţii, noi am făcut o partidă mare şi dacă scorul ar fi fost 6-2 nu ar fi fost nicio problemă. Trebuie să uităm repede această euforie, să revenim cu picioarele pe pământ, să devenim o echipă puternică şi competitivă. Nu trebuie să credem că suntem foarte buni, pentru că altfel pierdem legătura cu realitatea", a spus Bonetti.

* George Ţucudean: Dedic trofeul tuturor dinamoviştilor

Atacantul dinamovist George Ţucudean, desemnat cel mai bun jucător al Supercupei României, a declarat, sâmbătă, că dedică acest trofeu tuturor dinamoviştilor. "Mă bucur că am marcat, dar cel mai important e că a câştigat echipa şi am câştigat trofeul. Sunt foarte fericit şi cred că toţi dinamoviştii sunt la fel. Nu mai contează când intri, cine intră, contează să dăm totul şi la final să fim fericiţi. Am dominat meciul şi am avut multe ocazii. Dedic trofeul tuturor dinamoviştilor", a spus Ţucudean la Sport.ro.
Portarul Cristian Bălgrădean consideră că acest trofeu le dă încredere jucătorilor pentru sezonul următor: "Au fost nişte discuţii, s-au clarificat şi sper să apăr în continuare. Nu ştiu dacă voi rămâne titular, asta depinde de antrenori. Supercupa României înseamnă un trofeu în palmares, al doilea din cariera mea. Acest trofeu ne dă încredere pentru sezonul viitor. Am luptat sezonul trecut pentru titlu, dar e bine că am câştigat Cupa şi Supercupa. Meciul cu Barcelona este un amical cu una dintre cele mai mari echipe din lume, dar de mâine ne gândim la întâlnirea din prima etapă".
Atacantul Marius Alexe a afirmat că este încântat de jocul pe care l-a prestat Dinamo: "Suntem foarte bucuroşi pentru acest succes. E un trofeu în primul meci al sezonului, dar sunt bucuros mai ales pentru jocul pe care l-am avut. Păcat că nu a fost mai multă lume în tribune. Jocul nostru a fost foarte bun, am avut multe ocazii şi puteam câştiga până la penaltiuri. Trebuie să ne gândim că în ultimele două luni am câştigat două trofee. În pregătiri am încercat un nou sistem, rezultatele nu au contat, important e că ne-a ieşit într-un meci oficial. Dedic trofeul tatălui meu, sper să fie fericit acolo sus", a precizat Alexe.

* Oficialii clujeni critică arbitrajul Supercupei României


Preşedintel CFR Cluj, Iuliu Mureşan, a criticat arbitrajul Supercupei României, pierdută de formaţia sa la penaltyuri cu Dinamo, spunând că Ovidiu Haţegan a greşit mai mult împotriva formaţiei antrenate de Ioan Andone. "Echilibrul partidei a fost rupt de Ovidiu Haţegan prin eliminarea lui Cadu şi apoi a fost foarte greu să jucăm. Dar am făcut faţă, am avut şi ocazii clare cu un om în minus. A fost o partidă echilibrată, cu mult suspans, cu schimbări de situaţie, decisă la penaltiuri unde nu am mai avut şansă. Eu sunt sigur că dacă am fi jucat 11 la 11, am fi câştigat în timpul regulamentar. Cred că noi am jucat de la început cu handicap, am jucat 11 contra 12. Pentru că e o problemă în arbitraj. E o generaţie de arbitri care suferă de un sindrom, Sindromul (n.r. - Ionuţ) Lupescu. Haţegan de la început ne-a dat foarte repede 3-4 galbene, la Dinamo niciunul. Arbitraj cu greşeli, mai multe împotriva noastră. A fost uşor pentru Dinamo să joace cu un om în plus. Deşi noi am jucat o oră cu un om mai puţin, am avut multe ocazii foarte mari", a spus Mureşan, la DigiSport.
El a adăugat că portarul Mario Felgueiras a fost accidentat la ultimul antrenament şi de aceea nu a jucat în meciul de sâmbătă, fiind înlocuit de Eduard Stăncioiu.

* Cristi Borcea: “Sunt bucuros pentru joc, nu am mai văzut de mult timp pe Dinamo evoluând aşa !”

Acţionarul dinamovist Cristi Borcea a declarat, sâmbătă, după ce Dinamo a câştigat Supercupa României în faţa formaţiei CFR Cluj, că, dincolo de succesul înregistrat, a fost încântat de jocul prestat echipa antrenată de Dario Bonetti.
"Sunt bucuros pentru joc. Indiferent de ce întâmpla, antrenorii, jucătorii merită felicitări pentru joc. Dinamo de mult timp nu a mai jucat un fotbal aşa, de calitate, de pe vremea lui Mircea Rednic, când câştigam campionatul. Am spus că nu contează meciurile amicale din perioada de pregătire. Am plecat cu două echipe acolo, 36 de jucători. A contat banca de rezerve de la Dinamo, jucătorii care au intrat, au mai fost în tribună Andrei Cristea, Coulibaly, Galcev, Scutaru, Axente... Dinamo are un lot, după părerea mea, competitiv. Am dominat această partidă de la un capăt la celălalt. Bălgrădean a avut două şuturi şi a luat două goluri. Ţucudean a meritat să fie jucătorul meciului, dar noi am câştigat astăzi datorită mijlocului. Noi am crezut tot timpul în Dario Bonetti, pentru asta l-am adus la Dinamo. Nu s-a pus niciodată problema să plece de la Dinamo", a declarat Borcea.
El a evitat să spună dacă atacantul Marius Niculae va pleca la o altă echipă după acest meci, dar a recunoscut că există câteva oferte pentru el. Borcea a explicat absenţa fanilor de la Supercupa României prin preţurile mari stabilite de Federaţia Română de Fotbal pentru bilete.
Cristi Borcea a mai spus că aproape sigur echipa va juca pe Stadionul Dinamo în preliminariile Ligii Europa şi nu a exclus posibilitatea de a mai transfera vreun jucător.
Grupaj realizat de DAN TEODORESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu